کد خبر: ۲۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 15
هرچند اپل و کوالکام سال گذشته به توافقی غیرمنتظره دست پیدا کردند اما کوپرتینویی ها هنوز هم در پی کاهش وابستگی های خود به کوالکام بوده و قصد استفاده از آنتن 5G این شرکت را ندارند.
به گزارش آی تابناک : هرچند اپل و کوالکام سال گذشته به توافقی غیرمنتظره دست پیدا کردند اما کوپرتینویی ها هنوز هم در پی کاهش وابستگی های خود به کوالکام بوده و قصد استفاده از آنتن 5G این شرکت را ندارند.

دلیل این مشکل به سایز آنتن QTM525 کوالکام برمی گردد که علی رغم نرخ بالای انتقال داده بزرگتر از آن است که در بدنه باریک آیفون نسل بعد جای بگیرد. در نتیجه اپل خود به توسعه سیستم آنتنی روی آورده که از اساس متناسب با آیفون طراحی شده است. با توجه به دامنه نسبتا محدود فناوری بی سیم فوق سریع، کارایی آنتن برای امواج میلیمتری اهمیت بسیار بالایی دارد تا جایی که موبایل های 5G معمولا به چند آنتن نیاز دارند.

 آنتن 5G

استفاده اپل از آنتن 5G داخلی هنوز نهایی نشده اما توسعه این ابزار منطقی به نظر می رسد چرا که توافق این شرکت با کوالکام از سر ناچاری بوده و کاهش وابستگی به آنها در اولویت قرار دارد. در واقع دلیل تسلیم شدن اپل این بود که شریک تجاری آنها در آن زمان، یعنی اینتل توانایی تامین چیپ 5G را نداشت وگرنه کوپرتینویی ها هنوز هم بر این باورند که کوالکام هزینه گزافی را به بهانه وفاداری از آنها می گیرد.

دیگر گام مهم اپل برای کاهش همکاری با کوالکام خرید بخش عمده ای از کسب و کار مودم موبایل اینتل بود که به آنها اجازه می دهد با تکیه بر تجارب این شرکت مودمی را از پایه برای آیفون، آیپد و محصولات دیگر سفارشی سازی کنند.

هرچند این واحد هنوز تا تولید مودم 5G فاصله دارد اما کوپرتینویی ها دیر یا زود به آن دست پیدا می کنند. در چنین شرایطی تولید آنتن 5G متناسب با چیپ داخلی و طراحی آیفون و آیپد کاملا منطقی به نظر می رسد.

 

تماشا کنید: تست سقوط آیفون 11 پرو ادعاهای اپل را به چالش می‌کشد

منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار