کد خبر: ۲۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 15
در سال 2017، اندی رابین خالق اندروید برند Essential را راه‌اندازی کرد و گوشی اسنشال فون PH-1 که اولین محصول این شرکت بود را معرفی کرد. پس از تقریباً 3 سال این کمپانی در حال تعطیلی است و حالا تأیید شده که گوشی PH-1 در آینده آپدیت دیگری دریافت نخواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : در سال 2017، اندی رابین خالق اندروید برند Essential را راه‌اندازی کرد و گوشی اسنشال فون PH-1 که اولین محصول این شرکت بود را معرفی کرد. پس از تقریباً 3 سال این کمپانی در حال تعطیلی است و حالا تأیید شده که گوشی PH-1 در آینده آپدیت دیگری دریافت نخواهد کرد.

از سال 2017 به بعد این برند از هیچ محصول جدیدی رونمایی نکرد، اما اواخر سال گذشته آنها Project GEM را معرفی کردند که تجربه جدید موبایلی که چند سالی مورد آزمایش قرار گرفته بود. آنها همچنین در ماه اکتبر یک گوشی کاملا متفاوت از پروژه جم را در رسانه‌ها به نمایش گذاشتند. با این حال، وضعیت برای این پروژه هم به خوبی پیش نرفت و تیم اسنشال برنامه مشخصی برای تحویل این پروژه به کاربران نداشت. در نتیجه این موضوع کمپانی تصمیم به تعطیلی گرفت.

اسنشال فون هفته گذشته آخرین آپدیت امنیتی اندروید را دریافت کرد و این آخرین به‌روزرسانی بود که توسط تیم اسنشال ارائه شد. با این حال، PH-1 همچنان مانند یک گوشی هوشمند معمول قابل استفاده خواهد بود، اما نه دیگر آپدیتی در آینده دریافت خواهد کرد و نه خدمات پشتیبانی از مشتری خواهد داشت. این شرکت صفحه‌ای در گیت‌هاب مدیریت خواهد کرد و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا رام‌های شخصی‌سازی خود را برای گوشی PH-1 اسنشال فون ارائه کنند.

اسنشال همچنین Newton Mail را نیز در اختیار دارد که آن هم در 30 اپریل 2020 تعطیل خواهد شد. با این حال، کاربران فعلی Newton Mail همچنان به این سرویس دسترسی خواهند داشت. اگر به یاد نمی‌آورید، بد نیست بدانید که گوشی اسنشال فون اولین محصول با ناچ بالای نمایشگر بود. طراحی که این روزها در گوشی‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گوشی به نوعی ماژولار بود و امکان اضافه کردن دوربین 360 درجه از طریق کانکتور مغناطیسی برای آن در نظر گرفته شده بود.

اسنشال در بیانیه‌ای گفته است:

در ماه اکتبر ما Project GEM را معرفی کردیم، تجربه موبایلی جدیدی که تیم‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار و ابری ما طی چند سال گذشته در حال آزمایش آن بودند. چشم‌انداز ما این بود که یک الگوی محاسبه موبایلی اختراع کنیم که به‌طرز آسان‌تری با نیازهای زندگی مردم ادغام شود. علیرغم تلاش‌های برای توسعه GEM، متأسفانه راه مشخصی برای تحویل آن به مشتریان نداریم. با توجه به این موضوع، ما تصمیم سختی گرفتیم تا عملیات را متوقف کنیم و اسنشال را تعطیل. ماخالصانه از انجمن‌های Essential و Newton Mail برای حمایت‌هایتان تشکر می‌کنیم. شما به ما انگیزه می‌دهید و این برای ما ارزشمند است.

چرا اسنشال شکست خورد؟

باوجود جذابیت‌هایی که گوشی اسنشال فون داشت، دلایلی مانند تأخیر زیادی که به بازار آمدن آن داشت و محدودیت بازار ارائه باعث شد، استقبال اولیه از این دستگاه آنگونه که باید نباشد. پس از آن این گوشی نتوانست رضایت کارشناسان دنیای تکنولوژی را به همراه داشته باشد و تعمیرناپذیری این دستگاه هم یکی از مشکلات دیگر آن عنوان شد. در نهایت افشای رسوایی اخلاقی اندی رابین آخرین میخ را بر تابوت این شرکت فرو کرد. عدم حمایت کاربران از ایده‌های اندی رابین و نفرتی که او پس از ماجرا او در گوگل در شبکه‌های اجتماعی از کاربران دریافت می‌کند، احتمالاً باعث شد تا آنها جدی‌تر به تعطیلی اسنشال فکر کنند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار