کد خبر: ۲۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 15
یکسال پیش بود که مایکروسافت سرفیس نئو و سرفیس Duo را معرفی کرد و قرار است که به زودی کیت های ویژه توسعه دهندگان آنها را نیز ارائه کند تا پیش از ورود این دو گجت به بازار محصولات نرم افزاری شان را برای آنها آماده کنند.
به گزارش آی تابناک : یکسال پیش بود که مایکروسافت سرفیس نئو و سرفیس Duo را معرفی کرد و قرار است که به زودی کیت های ویژه توسعه دهندگان آنها را نیز ارائه کند تا پیش از ورود این دو گجت به بازار محصولات نرم افزاری شان را برای آنها آماده کنند.

اما بزرگ ترین قمار مایکروسافت در بازار نسبتا شلوغ گوشی های تاشو زمانی رخ داد که تصمیم گرفت نرم افزار تکمیل نشده برای این سخت افزار ناکامل را روی  استیج در معرض دید حاضران قرار دهد. در نخستین دقایق این نمایش همانطور که پیش بینی می شد سرفیس Duo باعث سرافکندگی مایکروسافت شد اما طولی نکشید که جادوی تکنولوژی و تدوین ویدیو را پیش روی حاضران قرار داد تا نمایی از آینده را ببینند.

البته این اولین دموی شکست خورده در دنیا نیست و پیشتر شاهد شکسته شدن شیشه ضد ضربه سایبر تراک بودیم اما ویدیویی که در نهایت تدوین شده و در فضای مجازی قرار گرفته مشکلاتی که کوین گالو از مایکروسافت روی استیج با سرفیس Duo تجربه کرد را شامل نمی شود.

در این دمو نشان داده می شود که چطور کاربران این گجت میتوانند با کمک ژست های حرکتی با صفحه هوم آن تعامل داشته باشند و مثلا با کشیدن دراور اپ ها از بخش پایینی صفحه با آنها کار کنند. اما لحظاتی بعد دستگاه ظاهرا هنگ می کند و دیگر پاسخی به فرامین نمی دهد. نسخه دیگری از سرفیس Duo روی صحنه آورده می شود تا ادامه دمو از طریق آن ارائه شود اما متاسفانه آن دستگاه نیز فرقی با گجت قبلی نداشت و در حالی که گالو قصد کار کردن با گوگل مپس را داشت هنگ میکند.

همانطور که گفته شد مایکروسافت در نهایت نسخه ادیت شده ای از این ویدیو را تهیه می کند که خوشبختانه نشان می دهد علاقمندان به این گجت باید منتظر چه چیزی باشند؛ اپ ها همانطور که گالو می خواست فضای هر دو صفحه Duo را اشغال کردند و او توانست با ژست های حرکتی از پیش تعریف شده آنها را سوایپ کرده و ببندد. در مورد گوگل مپس نیز گالو صرفا به نمایش یک رابط کاربری بزرگ تر که هر دو صفحه را اشغال می کرد بسنده نمود. با این حال این امکان برای توسعه دهندگان فراهم است که با توسعه یک اپ سفارشی تازه کاری کنند که صفحات این گجت بخش های مختلفی از گوگل مپس را نشان دهند.

در هر حال سرفیس Duo و کیت توسعه نرم افزاری آن عمر چندان زیادی ندارند و بروز چنین ایراداتی در نمایش قابلیت ها آن کاملا طبیعی است و احتمالا این اتفاق به زودی از ذهن کاربران پاک خواهد شد.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار