کد خبر: ۲۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 13
گیمرها همیشه به دنبال پیدا کردن بهترین سخت‌افزار برای رسیدن به بهترین عملکرد فنی هستند. اما بسیاری از مواقع این تجهیزات کارآیی لازم را ندارند. برای مثال داشتن ۶۴ گیگابایت رم روی سیستم به شما کمک نمی‌کند در کانتر استرایک راحت‌تر رقبایتان را هدشات کنید.
به گزارش آی تابناک : گیمرها همیشه به دنبال پیدا کردن بهترین سخت‌افزار برای رسیدن به بهترین عملکرد فنی هستند. اما بسیاری از مواقع این تجهیزات کارآیی لازم را ندارند. برای مثال داشتن ۶۴ گیگابایت رم روی سیستم به شما کمک نمی‌کند در کانتر استرایک راحت‌تر رقبایتان را هدشات کنید. حال سوال اصلی ما این است که آیا مودم‌ گیمینگ نیز جزئی از این دسته تجهیزات ناکارآمد محسوب می‌شود؟

جواب کوتاه ما به این سوال «نه لزوما» است. همانطور که مطلع هستید، برای آنلاین بازی کردن پهنای باند (Bandwidth) اهمیتی ندارد.  پهنای پاند معیاری است که حین دانلود کردن چند فایل حجیم یا استفاده چندین نفر از یک مودم به بالا رفتن کیفیت اتصالتان کمک می‌کند. چیزی که برای گیمرها اهمیت دارد، پینگ (Ping) یا همان مدت زمانی است که یک سیگنال الترونیکی طول می‌کشد از سیستم شما به مبدا سرورهای‌ بازی ارسال شود و دوباره به سمتتان بازگردد.

مودم‌ گیمینگ

یک مودم باکیفیت می‌تواند به صورت بسیار محدود و تحت شرایطی خاص زمان صرف شده برای این پروسه را کوتاه‌تر کند. برای اینترنت‌های خانگی بسیار نادر است که بتوانیم پینگی زیر ۳۰ میلی‌ثانیه داشته باشیم. معمولا در این شرایط، پینگ ایده‌آل بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه (به خاطر کیفیت پایین اینترنت‌های خانگی در ایران این مقدار ممکن است کمی بیشتر باشد) است. یک مودم باکیفیت‌ می‌تواند اتصال میان ISP خودش با کامپیوتر یا کنسولتان را از طریق وای‌فای یا یک اتصال داخلی اترنت بهبود بخشد. اما نمی‌تواند سرعت ارسال و دریافت سیگنال را تغییر دهد.

از طرفی سرعت عکس‌العمل نشان دادن یک انسان (اگر آن را واحدی مانند FPS بر قدرت تحلیل ذهنتان بدانیم) چیزی درحدود یک چهارم ثانیه یا به عبارتی ۲۵۰ میلی‌ثانیه است. ورزشکاران المپیک با تمرین‌های تمرکزی فراوان می‌توانند این مقدار را تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه کاهش دهند. در این بین گیمرها سرعت واکنش بسیار کمتری دارند و از این حیث می‌توانند بهتر از عموم مردم عمل کنند. البته اگر آن‌ها را در بازی‌هایی بسنجیم که مدت زمان زیادی را صرف تجربه‌شان کرده‌اند.

حتی اگر تصور کنیم که سرعت واکنش نشان دادن شما نصف یک انسان معمولی باشد، باز هم در بهترین حالت کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه نخواهد بود. مقداری که برای بازی‌های پرسرعتی مانند شوترها، یک حداقل محسوب می‌شود. بنابراین بسیار نادر است که شما به عنوان یک گیمر با چنین تاخیری در عکس‌العمل توانید از مزایای داشتن پینگی کمتر از ۳۰ میلی‌ثانیه استفاده کنید. همچنین اگر اتصال ISP شما ضعیف باشد، تجربه‌تان از بازی آنلاین با لگ‌های متعدد خراب می‌شود و دیگران به سادگی این فرصت را پیدا می‌کنند تا از مشکلات اینترنت شما برای تغییر نتیجه به نفع خودشان استفاده کنند.

مودم‌ گیمینگ

حتی اگر از مودم‌های گیمینگ ۴۰۰ دلاری هم استفاده کنید باز هم نمی‌توانید سرعت ارسال سیگنال الکتریکی را افزایش دهید. در چنین شرایطی بهترین انتخاب شما می‌تواند عوض کردن شرکتی باشد که از آن اشتراک اینترنتتان را خریداری کرده‌اید. با این اوصاف می‌توانیم بیان کنیم که اگر قصد شما از خرید یک مودم‌ گیمینگ کمتر شدن مقدار پینگتان است، پس انتخابتان کاملا اشتباه است. مودم‌های گیمینگ صرفا امکانات بیشتری نظیر قدرت پوششی بیشتر، تعداد پورت‌های بیشتر، پشتیبانی از پهنای باندهای بالاتر و… در اختیارتان قرار می‌دهند.

اما اگر هیچکدام از این امکانات برایتان اهمیتی ندارد، هیچ دلیلی وجود ندارد تا هزینه بیشتری برای خرید یک مودم‌ گیمینگ بپردازید. تاثیر یک مودم ساده خانگی با مودم‌ گیمینگ در این زمینه برابر است و درنهایت استفاده از این دسته مودم‌ها نمی‌توانند کیفیت پینگ و تجربه آنلاینتان را بهبود بخشند.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار