کد خبر: ۲۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 13
طبق گفته سامسونگ یک دقیقه ویدئوی ثبت شده توسط دوربین گلکسی S20 در حدود 600 مگابایت حجم خواهد داشت. این یعنی حافظه می‌تواند خیلی زود به یک مشکل در پرچمدار جدید سامسونگ تبدیل شود، البته اگر قصد داشته باشید با بالاترین کیفیت فیلمبرداری کنید.
به گزارش آی تابناک : طبق گفته سامسونگ یک دقیقه ویدئوی ثبت شده توسط دوربین گلکسی S20 در حدود 600 مگابایت حجم خواهد داشت. این یعنی حافظه می‌تواند خیلی زود به یک مشکل در پرچمدار جدید سامسونگ تبدیل شود، البته اگر قصد داشته باشید با بالاترین کیفیت فیلمبرداری کنید.

محدودیت فیلم‌برداری 8K در گلکسی S20

میزان فضای ذخیره‎سازی مورد نیاز برای ویدئوی ضبط شده 8K تنها محدودیت این موضوع نخواهد بود. طبق گفته وبسایت SamMobile حداکثر زمانیکه که می‌توانید با این کیفیت فیلمبرداری کنید تنها 5 دقیقه است و فقط امکان ضبط در نرخ 24 فریم بر ثانیه وجود دارد. این یعنی در کیفیت 8K نه می‌توانید در نرخ 30 فریم فیلمبرداری کنید و نه 60 فریم.

بدین ترتیب می‌توانید امیدوار باشید که تنها در صورت خرید بالاترین نسخه از گلکسی اس20 اولترا مشکلی از نظر میزان حافظه نخواهید داشت. برای این نسخه 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است که با کارت microSD امکان افزایش آن تا 1 ترابایت نیز وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که همه حافظه 1.5 ترابایتی در اختیار شما نخواهد بود و سیستم عامل و برنامه‌ها نیز فضا اشغال خواهند کرد. با این حال، این حجم می‌تواند برای چند ساعت فیلمبرداری 8K کافی باشد.

البته سامسونگ استدلال خوبی برای فیلمبرداری 8K ارائه داده است. این رزولوشن بالا به معنای آن است که هر فریم تصویر یک عکس 33 مگاپیکسلی است. یعنی شما می‌توانید هر بخش از ویدئو به عنوان یک عکس استفاده کنید. با این حال، در شرایط فعلی مکان‌های معدودی وجود دارد که می‌توانید در آن محتوای 8K تولید شده را تماشا کنید. چراکه تلویزیون‌های 8K به تازگی در بازار ظهور کرده‌اند.

اما سوال بزرگی که اینجا مطرح می‌شود، اینست که سنسورهای دوربین سامسونگ تا چه اندازه در ضبط ویدئوهای 8K خوب عمل می‌کنند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش باید تا زمان بررسی گوشی‌های S20 منتظر بمانیم.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار