کد خبر: ۲۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 13
شاید بتوان نمایشگر را مهمترین رکن‌ اساسی برای تجربه باز‌ی‌های ویدیویی بنامیم. فرقی نمی‌کند شما به دنبال حداکثر کیفیت باشید یا حداکثر کارایی، در هر صورت به یک مانیتور گیمینگ سازگار با نیاز خود احتیاج دارید. بازار مانیتورهای گیمینگ چند سالیست بسیار داغ و پرهیجان دنبال می‌شود و تولید کنندگان با روش‌های مختلف و گاها خاص خود سعی در ترغیب کاربران برای تهیه یکی از این محصولات را دارند.
به گزارش آی تابناک : شاید بتوان نمایشگر را مهمترین رکن‌ اساسی برای تجربه باز‌ی‌های ویدیویی بنامیم. فرقی نمی‌کند شما به دنبال حداکثر کیفیت باشید یا حداکثر کارایی، در هر صورت به یک مانیتور گیمینگ سازگار با نیاز خود احتیاج دارید. بازار مانیتورهای گیمینگ چند سالیست بسیار داغ و پرهیجان دنبال می‌شود و تولید کنندگان با روش‌های مختلف و گاها خاص خود سعی در ترغیب کاربران برای تهیه یکی از این محصولات را دارند. ما مدل‌هایی را مشاهده می‌کنیم که از وضوح 2K و 4K پشتیبانی می‌کنند یا برعکس به سراغ نرخ فریم بالا به مانند 144 و 240 هرتز می‌روند؛ یا حتی گزینه‌هایی مانند HDR را در نظر می‌گیرند. اما چه می‌شود اگر به شکل همزمان بهترین ویژگی‌ها را در کنار هم داشته باشیم؟ جواب ما صفحه نمایش گیمینگ گیگابایت Aorus AD27QD است.

گیگابایت با زیر برند Aorus خود بسیاری از قطعات گیمینگ مانند کارت گرافیک، لپ تاپ‌های گیمینگ و غیره را تولید می‌کند. حالا این شرکت با نمایشگر Aorus AD27QD نقطه‌ای جذاب را برای گیمرها هدف گرفته، حداقل روی کاغذ که اینطور است، با نرخ نوسازی بالا در وضوح 2560x1440 و پنل IPS. ما در اینجا شاهد یک نمایشگر بسیار جذاب هستیم که از انواع و اقسام تکنولوژی‌های روز برای اغوای کاربران بهره می‌برد. به غیر از وضوح بالا و نرخ نوسازی 144 هرتز ما می‌توانیم به زمان پاسخ دهی پایین، پنل با پشتیبانی از رنگ 10 بیت، فناوری HDR، حضور AMD FreeSync و Nvidia G-Sync به علاوه تکنولوژی‌های انحصاری گیگابایت اشاره کنیم.

بخش

توضیحات

ابعاد پنل

27 اینچ

منطقه قابل نمایش

596.736x335.664 میلیمتر

نوع نور پس زمینه / نوع پنل

ELED / IPS

سطح نمایشگر

نیمه مات

وضوح حقیقی

2560x1440 2K

اشباع رنگ

95 درصد طیف رنگی DCI P3

حداکثر روشنایی

350 کاندلا بر متر

حداکثر کنتراست

1000

میزان کنتراست دینامیک

12M:1

زاویه دید

178 درجه افقی

178 درجه عمودی

رنگ‌های نمایشگر

1.073G

زمان پاسخ دهی

1ms

MPRT

نرخ نوسازی (حداکثر)

144 هرتز

فناوری Flicker Free

بله

پورت‌های ورودی تصویر

دو عدد HDMI 2.0

یک عدد Display Port 1.2

جک هدفون

بله

پورت‌های USB

2 عدد

مصرف انرژی (حداکثر)

75 وات

مصرف انرژی در حالت ذخیره انرژی

0.5 وات

مصرف انرژی در حالت خاموش

0.3 وات

وزن خالص

8 کیلوگرم

اقلام همراه

کابل برق / کابل HDMI / کابل Display Port / کابل USB / دیسک

وضوح QHD و نرخ نوسازی 144 هرتز

Aorus AD27QD از یک پنل 27 اینچی با وضوح QHD یا 2560x1440 در نسبت ابعاد 16:9 بهره می‌برد که نرخ نوسازی سریع 144 هرتز آن را همراهی می‌کند. این وضوح به شما دو برابر جزئیاتی که در Full HD مشاهده خواهید کرد را نمایش می‌دهد و به شما اجازه خواهد داد تا نهایت لذت و تجربه را از بازی‌های خود داشته باشید.

زمان پاسخ دهی بسیار پایین

لذت بی‌نظیر از تجربه گیمینگ با طراحی بدون حاشیه و البته ویژگی‌های پیاده سازی شده در AD27QD امکان پذیر شده. این مدل از پنل IPS با زمان پاسخ دهی بسیار سریع 1ms برخوردار است تا کاملا لَگ و پارگی تصویر را از بین ببرد. تصاویر متحرک کاملا شارپ و بدون محو شدگی هستند، که ویژگی کاملا مناسبی برای بازی‌های شوتر و سریع است.

رنگ‌های 10 بیتی و پنل IPS

نمایشگر Aorus AD27QD از پنل IPS پیشرفته‌ 10 بیت (8 بیت + FRC) استفاده می‌کند. در اینجا زوایای دید چه افقی و چه عمودی 178 درجه هستند. بدون شک با حضور چنین پنلی شما کیفیتی مثال زدنی را تجربه خواهید کرد که به شکوه پیروزی‌های شما در نبردهایتان می‌افزاید.

پشتیبانی 95 درصدی از طیف رنگی DCI-P3

هر چه پنل طیف رنگی بالاتری را پشتیبانی کند، محدوده رنگی می‌تواند به نمایش بگذار بیشتر خواهد بود. DCI-P3 یک فضای رنگی RGB معمول برای فیلم‌های دیجیتال است که از صنعت فیلم ایالات متحده بوجود آمده است. در مقایسه با sRGB این طیف رنگی رنگ‌های قرمز و سبز بیشتری را پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا رنگ‌های واقعی بیشتری را مشاهده کنند. با تکنولوژی HDR مانیتور AD27QD می‌تواند سطوح رنگی بهتری را برای کاربران فراهم کند.

HDR

High Dynamic Range یا HDR باعث می‌شود شما کنترانست و دقت رنگ بهتری را در کنار رنگ‌هایی زنده‌تر در مقایسه با نمایشگرهای Standard Dynamic Range یا SDR تجربه کنید. در همین راستا HDR توجه بسیاری از اپلیکیشن‌ها شامل بازی، فیلم و خلق محتوای چند رسانه‌ای را به خود جلب کرده و هدف اینجاست که چشم انسان تصویر را به واقعی‌ترین شکل ممکن مشاهده کند.

تکنولوژی AMD FreeSync Premium و سازگاری با Nvidia G-Sync

Aorus AD27QD از پنل 27 اینچی با وضوح QHD در نسبت ابعاد 16:9 با نرخ نوسازی 144 هرتز استفاده کرده که به شما اجازه می‌دهد از بازی‌ها و فیلم‌ها نهایت لذت را در اندازه واقعی آنها تجربه کنید. AD27QD پشتیبانی از تکنولوژی AMD Radeon FreeSync 2 را در دستور کار خود قرار داده که به گیم پلی‌های متلاطم و فریم‌های شکسته پایان می‌دهد، و یک عملکرد روان و بدون اشکال را در هر نرخ فریمی پدید می‌آورد. همچنین به هیچ عنوان نمی‌توان از تکنولوژی فوق العاده جذاب HDR گذر کرد. نمایشگرهای HDR کنتراست و دقت رنگ بهتر و البته رنگ‌های زنده‌تری را نسبت به مدل‌های SDR پدید می‌آورند. در نتیجه HDR در بخش اعظم از سرگرمی‌ها از جمله بازی‌ها، فیلم‌ها و ساخت محتوای چند رسانه‌ای استفاده می‌شود.

اگر از کارت گرافیک انویدیا استفاده می‌کنید نیازی به نگرانی نیست، زیرا این مانیتور با Nvidia G-Sync نیز سازگار است. هر مانیتور توسط خود انویدیا آزمایش می‌شود تا یک تجربه روان همراه با نرخ نوسازی متغیر (Variable Refresh Rate) را برای تجربه گیمینگی بدون پارگی، استاتر، آرتیفکت و سوسو زدن فراهم کند. بنابراین شما به لطف عملکردی که می‌توانید به آن اعتماد کنید، دست بالا را خواهید داشت.

نورپردازی RGB

مانیتور گیمینگ Aorus AD27QD از پیشرفته‌ترین سیستم LED حاضر در بازار استفاده می‌کند. به لطف نرم افزار RGB Fusion شما می‌توانید محیط اطراف و بخصوص مانیتور خود را به هر شکلی که دوست دارید شخصی سازی کنید. دوست داران نورپردازی نیز فرصت‌های زیادی را این مانیتور و دیگر قطعات ساخت گیگابایت خواهند داشت.

AIM Stabilizer

تثبیت کننده هدف گیری (Aim Stabilizer) موشن بلور را کاهش داده و گیمرها اجازه می‌دهد وضوحی فرای معمول را تجربه کنند تا گیم پلی روان‌تر برایشان خلق شود. برای مثال در بازی‌ها اول شخص شوتر، شلیک کردن یک لگد محکم را به همراه دارد که باعث لرزش صفحه و تار شدن تصویر می‌شود. Aim Stabilizer می‌تواند با موشن بلور مقابله کرده و وضوح دید را برای گیمرها بالا ببرد تا آنها نیز به راحتی هدف گیری کرده و کار را تمام کنند.

Dashboard

داشبورد Aorus اطلاعات اساسی سیستم مانند ولتاژ، سرعت کلاک، میزان حرارت، میزان استفاده، سرعت فن‌ها پردازنده را به نمایش می‌گذارد. همچنین برخی قابلیت‌های اختصاصی Aorus مانند GameAssist نیز در آن حضور دارند. شما حتی می‌توانید اینکه به کدام یک این اطلاعات دسترسی داشته باشید را نیز کنترل کنید.

Black Equalizer

Black Equalizer می‌تواند سایه نمایشگر را کنترل کند تا کنتراست و دید شما را در صحنه‌های تاریک بدون بیش از حد روشن کردن نقاط روشن افزایش دهد. بنابراین در بازی Black Equalizer جزئیات نقاط تاریک را بدون اثر گذاری روی بقیه قسمت‌ها افزایش می‌دهد و شما به راحتی می‌توانید دشمنان خود را در قسمت‌های تاریک پیدا کنید.

جعبه گشایی محصول و نگاهی نزدیک به آن

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید بسته بندی نمایشگر نکته قابل توجهی جز تصویری بزرگ از خود آن و همچنین نام برند Aorus به علاوه مدل صفحه نمایش ندارد. البته در همین جا به اطلاعات مهمی اشاره شده که از جمله آن می‌توانیم به نورپردازی جذاب نمای پشتی و همچنین پایه بسیار کاربردی آن توجه کنیم.

همانطور که گفتیم بسته بندی محصول سعی در جلب توجه شما نسبت به خود مانیتور را دارد.

از نمای جلو این صفحه نمایش زوایایی تیز را نشان می‌دهد و شاید بتوان گفت بی شباهات به برخی از مدل‌های Acer Predator نیست. پایه نیز حالتی Y شکل داشته و با لایه‌ای مات روی فلز پوشانده شده است. ظاهر کلی آن را می‌توانیم کاملا یک مانیتور گیمینگ ارزیابی کنیم که البته بدون المان‌های پُر زرق و برق مزاحم، نمایی یکدست را ایجاده می‌کند. این نمایشگر طراحی بدون حاشیه (از سه طرف) را ارائه می‌دهد که جالب توجه است. البته حاشیه پایینی ضخیم‌تر بوده و از لایه‌ مشکی مات در آن به همراه یک لوگوی درخشنده نقره‌ای Aorus استفاده شده. سطح پنل نیز از نوع نیمه مات در نظر گرفته شده و به شکل کامل مات نیست.

مهم‌ترین نکته بخش پشتی را باید پایه یا استند منحصربفرد آن بنامیم. البته که در حالت روشن این بخش نورپردازی بسیار فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد اما در زمان غیر فعال بودن آن می‌توانیم تنها به استند بسیار جالب توجه مانیتور اشاره کنیم. البته طراحی سطح پشتی نمایشگر با الهام از بال‌های پرند شاهین صورت پذیرفته و در زمان فعال بودن نورپردازی RGB واقعا چشم نواز است، هر چند که بافت آن ترکیبی از مشکی مات و خاکستری تیره در کنار برخی قسمت‌های براق پلاستیکست.

تصویری از بالای نمایشگر که می‌توانید در آن حالت قرار گیری استند را بهتر مشاهده کنید. این استند قابلیت‌های زیادی را فراهم می‌کند که برای بسیاری از گیمرها بدون شک امری حیاتی خواهد بود.

اگر از کنار به مانیتور نگاه کنیم می‌توانیم سبک طراحی به مانند گوشی‌های هوشمند امروزی را ببینیم، جایی که در کناره‌ها ضخامت کم شده و در مرکز بخش پشتی به حداکثر خود می‌رسد. همچنین دید بهتری نسبت به استند داشته باشیم. این مدل می‌تواند زاویه‌‍‌ای تا 5 درجه رو به جلو و 21 درجه رو به عقب فراهم کند، تا 20 درجه به چپ و راست بچرخد، ارتفاعی تا 130 میلیمتر داشته باشد و به شکل محوری تا 90 درجه به سمت عقربه‌های ساعت قرار گیرد. در پایین‌ترین ارتفاع، قسمت پایین مانیتور 75 میلیمتر ازمیز فاصله خواهد داشت در حالیکه قسمت بالای آن نیز 441 میلیمتر بالای میز قرار خواهد گرفت. استند در مرکز به نمایشگر متصل شده و مکانیزم جدا کردن آن بسیار سریع می‌باشد، جایی که در محل اتصال دو کلید برای آن در نظر گرفته شده است.

در اینجا به علاوه نورپردازی RGB مانیتور می‌توانیم شاهد گردش محوری آن به سمت عقربه‌های ساعت نیز باشیم که حداکثر تا 90 درجه صورت می‌پذیرد. نورپردازی در این قسمت علاوه بر لوگوی Aorus در قسمت‌های کناری استند نیز تکرار شده تا شاهد جلوه‌ای از یک بال (همانطور که اشاره شد طراحی مانیتور با الهام از پرنده شاهین صورت گرفته) باشیم.

منوی این مانیتور را می‌توان از طریق یک جوی استیک در پایین آن کنترل کرد، محل آن نیز در زیر لوگوی مرکزی می‌باشد. همچنین یک LED کوچک در زیر لوگوی Aorus جای گرفته تا وضعیت مانیتور را گزارش کند. در زمان روشن بودن شاهد رنگ سفید بسیار ملایمی از آن هستیم و زمانی که دستگاه وارد وضعیت استندبای خواهد شد رنگ آن به کهربایی تغییر خواهد کرد. البته که می‌توان از طریق منوی تنظیمات آن را غیر فعال کرد. یک سوراخ ریز که میکروفون فن آوری ANC است در این بخش قرار دارد تا در زمان بازی وقتی با هم تیمی های خود صحبت می کنید، به لطف عملکرد این فن آوری، کلیه صدا های اطراف حذف و صدای شما تقویت می شود. صد البته برای بهره گیری از این سیستم می بایستی میکروفون را به مانیتور متصل کنید تا این سیستم نویز اطراف را حذف و صدای شما را به صورت تقویت شده به گوش هم تیمی ها برساند.

پورت‌های این نمایشگر در پشت آن با زاویه رو به پایین قرار گرفته‌اند و شامل ورودی برق AC (مبدل برق داخلی)، جک 3.5 میلیمتری هدفون، جک 3.5 میلیمتری میکروفون، دو عدد پورت HDMI 2.0، یک عدد Display Port 1.2 و دو عدد USB 3.0 می‌شود. البته که در میان ورودی برق و جک‌ هدفون می‌توانیم K-Slot را نیز برای قفل دستگاه مشاهده کنیم.

استفاده کامل از قابلیت‌های نمایشگر شامل نرخ نوسازی 144 هرتز، همگام سازی تطبیق پذیر (شامل AMD FreeSync) و HDR نیازمند استفاده از Display Port 1.2 می‌باشد (برای HDR گرافیک باید با حداقل Display Port 1.4 سازگار باشد). البته که HDMI 2.0 نیز این قابلیت‌ها را پشتیبانی می‌کند، بجز همگام سازی تطبیق پذیر روی گرافیک‌های انویدیا (حالت سازگاری با G Sync).

اقلام همراه این نمایشگر شامل دفترچه راهنما؛ دیسک درایور همراه با کابل برق، کابل USB و یک عدد کابل Display Port می‌شود.

سیستم تست:

سیستم تستمشخصات
پردازنده INTEL CORE i7 8700Kاز ویژگی های این پردازنده می توان به معماری ساخت 14+ نانومتری، 6 هسته و 12 رشته پردازشی، حدکثر فرکانس کاری 4.7 گیگاهرتز، حداکثر توان مصرفی 95 وات و مقدار 12 مگابایت کش Level3 اشاره کرد.
مادربرد MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBONمادربرد گیمینگ از ام اس آی با کیفیت ساخت بالا و امکانات عالی برای راه اندازی یک سیستم گیم قدرتمند. استفاده از سوکت 1151 و چیپ ست Z390 به همراه فرکانس حافظه 4466 مگاهرتز در حالت اورکلاک، سینک های حرارتی کارآمد، وجود خروجی ها و ورودی های کامل، نرم افزارهای جانبی کامل برای مدیریت بهتر سیستم، نورپردازی زیبا، قابلیت اورکلاک بالا و دریافت بیش از 20 جایزه و نشان برتر تنها بخشی از ویژگی های این مادربرد است.
کارت گرافیک GIGABYTE RTX 2060 GAMING OC PROاین اولین RTX2060 مورد تست در لابراتوار سخت افزار است که پس از بررسی متوجه شدیم به دلیل قدرت خوب و اورکلاک پذیری بالای آن، بی تردید با یکی از بهترین RTX2060 های دنیا مواجه هستیم که می توان سرعت حافظه آن را تا 16Gbps افزایش داد و فرکانس GPU آن را تا 2130 مگاهرتز بالا برد. این پتانسیل بالای اورکلاک در دیگر 2060 ها کمتر دیده شده است. نویز فوق العاده پایین فنهای آن، و خنکی عملکردش به واسطه کولر قدرتمندی که گیگابایت برای این کارت استفاده کرده است، بی نظیر است. این کارت از طرف دفتر محترم شرکت گیگابایت برای سیستم تست سخت افزار ارسال گردیده است که از ایشان سپاسگذاریم. 
حافظه G.SKILL TRIDENT Z 3600 CL 16 2X8Gاین سری از حافظه های جی اسکیل برای دست یابی به فرکانس بالا بهینه شده است. کیت مورد استفاده 2 ماژول 8 گیگابایتی DDR4 است که با فعال کردن XMP از حداکثر فرکانس کاری 3600 مگاهرتز با زمان تاخیر CL16 بهره می برد. این ماژول ها از جی اسکیل تایوان به دست وب سایت سخت افزار مگ رسیده است.
درایو ذخیره سازی ADATA XPG SX8200 Pro 256Gاس اس دی ADATA XPG SX8200 Pro 256G با سرعت بسیار بالا مجهز به پروتکل  NVME 1.3 است و به درگاه M.2 متصل می شود. سرعت خواندن و نوشتن متوالی این SSD به ترتیب 3500MB و 1200MB است. سرعت خواندن و نوشتن اتفاقی آن برابر 220K IOPS و 290K IOPS است. شرکت ADATA از حافظه Micron 64-layer 3D TLC NAND در این درایو بهره برده است. این درایو از طریق شرکت محترم آونگ در اختیار سیستم تست سخت افزار قرار گرفته است.
درایو ذخیره سازی SAMSUNG 860 EVO 250Gاس اس دی مورد استفاده برای تست درگاه SATA III، آخرین نسل از درایو های خانواده EVO سامسونگ است که به لطف کنترلر قدرتمند MJX، و حافظه های 3D TLC NAND، و کش DDR4، حداکثر سرعت خواندن و نوشتن متوالی 550MB و 520MB را در اختیار سیستم قرار می دهد. سرعت خواندن و نوشتن اتفاقی بر روی این درایو به ترتیب 98K IOPS و 90K IOPS می باشد.
خنک کننده  GREEN GLACIER 360-EVOاین قویترین واتر کولر شرکت پردیس صنعت سیاره سبز (گرین) است که در حال حاضر از پر فروش ترین واتر کولر های بازار ایران به شمار می رود. از جمله ویژگی های این خنک کننده می توان به استفاده از رادیاتور 360 میلیمتری آلومینیومی، استفاده از سه فن 12 میلیمتری کم صدا مجهز به LED های قرمز با طول عمر 100 هزار ساعت، واتر پمپ بلبرینگ سرامیکی قدرتمند بی صدا با طول عمر 80 هزار ساعت، واتر بلاک کاملا مسی مجهز به نمایشگر نشان دهند دمای کولانت و دور پمپ اشاره کرد. این رادیاتور برای تست توسط دفتر گرین در اختیار ما قرار داده شده است که تشکر ویژه داریم.
منبع تغذیه GREEN 1050W GP1050B-OCDG

این منبع تغذیه فول ماژولار، نسل سوم پاور های پلاتینیومی خانواده Overclocking Evo شرکت گرین است که از یک ریل پرقدرت 12 ولت بهره می برد. سری OCDG به ترانسفورماتورهای پر بازده با سیم‌های از نوع تخت Flat Wire مجهز شده‌اند. پاور 1050W مجهز به دو خازن 680uF (1360uF)  فوق‌العاده با کیفیت سری MXH ساخت کمپانی ژاپنی Rubycon است. مدیریت و کنترل برخط تمامی پارامترهای منابع تغذیه سری OCDG  توسط یک میکروکنترلر اختصاصی انجام می‌شود. این کنترل دیجیتال در نهایت باعث بهبود واکنش گذرا ولتاژهای خروجی، افزایش بازدهی مصرف انرژی، کاهش ریپل و نویز و تثبیت هر چه بیشتر سطح ولتاژ شاخه‌های خروجی می‌شود. حالت Fan-Less بودن و استفاده از قطعات صنعتی برای افزایش طول عمر، فن خنک کننده با عملکرد بهینه و نویز بسیار کم از دیگر امکانات آن به شمار می رود. این پاور توسط شرکت گرین برای سیستم تست در اختیار ما قرار داده شده است.

خمیر سیلیکون GREEN GT-4 PREMIUMبرای تست پردازنده از خمیر سیلیکن جدید گرین GT-4 Premium استفاده کردیم. این خمیر سیلیکن با ضریب انتقال حرارت  5.0W/m.K، قابلیت استفاده در پردازنده و کارت گرافیک را در دامنه دمایی منفی 40 تا 240 درجه سانتی گراد، داراست. شرکت گرین با  فرمولاسیون جدید و استفاده از مواد با کیفیت این خمیر سیلیکن را برای استفاده های حرفه ای تولید کرده، و آن را در اختیار آزمایشگاه تست مجله سخت افزار قرار داده است که از ایشان سپاسگذاریم. به لطف این خمیر خوب توانستیم پردازنده ی 9900K را تا 5 گیگاهرتز به صورت استیبل اورکلاک کنیم.
هاب USB 3 ORICO MH4PUاین هاب بسیار زیبا برای انتقال اتصالات پشت مادربرد به سطح جلوی کیس Open Frame سیستم تست مورد استفاده قرار گرفته است و آن را شرکت چهارفصل در اختیار سیستم تست سخت افزار قرار داده است که از ایشان سپاسگذاریم.
کیس گرین

SUNBEAM UV BLUE ACRYLIC TECH STATION

کیس GREEN OC STATION یکی از بهترین کیس های Open Frame برای تست قطعات الکترونیکی است که شرکت محترم سیاره سبز گرین آن را در اختیار مجموعه سخت افزار قرار داده است، این کیس خوش ساخت و زیبا از کلیه مادربرد های سایز ATX پشتیبانی می کند و می توان از آن در تست های سخت افزاری بهره برد. این کیس توسط بچه های سخت افزار با روکش فیبر کربن ماد شده است و ستاره ی درخشان کلیه تست ها و بررسی های لابراتوار سخت افزار به شمار می رود. از شرکت سیاره سبز - گرین - برای در اختیار قرار دادن این کیس سپاسگذاریم.

بررسی:

مانیتور را برای بررسی با کابل Display Port به سیستم تست متصل کردیم. از همان ابتدای کار کیفیت تصویر بسیار عالی و دوست داشتنی می نموند. به مانند دیگر مانیتور های حرفه ای، برای تنظیم حالت های مختلف به داخل تنظیمات مانیتور وارد شدیم. تنظیمات از طریق راکر زیر مانیتور، بسیار راحت انجام شد.

حالت های مختلف تصویر، با هم به اندازه کافی متفاوت بودند (هرچند شاید در تصویر فوق خیلی نمایان نباشد). هر کاربری بر اساس سلیقه خود می تواند یک حالت را برگزیند و یا بر اساس نیاز خود کلیه بخش ها را شخصی سازی کند. نور تصویر فوق العاده مناسب است و تصاویر بسیار زلال است. این نمایشگر در حالت Reader، نور Blue Light بسیار کاهش پیدا می کند.

رنگ مشکی به خوبی نمایش داده می شود، با تغییر زاویه دید تا 178 درجه بالا و پایین رنگ مشکی کمرنگ یا سفید نمی شود. در هر حالتی رو به روی مانیتور قرار بگیرید، از کیفیت نمیش بخش های مشکی کاسته نمی شود و تصویر لذت بخش است.

زاویه دید عالی است، و اطرافیان با دیدن صفحه نمایشگر از کنار متوجه کیفیت مطلوب آن می شوند.

تست کیفیت نمایش نوشتار در مانیتور فوق العاده عالی پاس شد. با هر سایز فونتی نوشتار قابل خوانش است.

بازی با این مانیتور 144 هرتز بسیار جذاب و دلچسب بود، انواع بازی های FPS، مسابقه ای، و دیگر بازی ها، همه سرعت و روانی خاصی اجرا شدند. تصاویر روان و بدون مشکل پخش شدند.

نتیجه گیری:

نمایشگر AORUS AD27QD گیگابایت از هر لحاظ امکانات اختصاصی ویژه ای را به گیمر ها ارائه می دهد. ابتدا به ساکن، میزان تاخیر بسیار پایین 1 میلی ثانیه ای آن است. نرخ به روز رسانی 144 هرتز، و دقت 2K در کنار هم ویژگی های این مانیتور گیمینگ را تکمیل می کند.

پایه انعطاف پذیر با امکان تغییر حالت نمایشگر، لبه های باریک، پنل استثناعی با شفافیت بی نظیر و رنگ هایی زنده، پشتیبانی از فن آوری های Free Sync و Gsync، و روشنایی350  کاندلا بر متر مربع از دیگه ویژگی های آن است. طراحی ارگونومیک، پشتیبانی از نورپردازی RGB Fusion نسخه 2 و پشتیبانی از حالات Low Blue Light و Flicker Free در پخش تصاویر برای حفاظت از چشمان برای استفاده طولانی مدت، از جمله دیگر امکانات این مانیتور زیباست.

این مانیتور به لطف اتصال USB از پشت برای Sync شدن نورپردازی، مجهز به هاب USB دوگانه است که میتواند همزمان برای شارژ تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد. حداکثر قدرت خروجی این هاب به 1.5 آمپر برای هر پورت USB 3.0 می رسد.

من حیث المجموع، با یک مانیتور همه فن حریف روبه رو هستیم که امکان ندارد خریدار پشیمان شود. تنها انتقاد ما نسبت به قیمت آن است که فقط در حال حاضر در ایران گران قیمت به حساب می آید، آن هم به دلیل مشکلات داخلی و خارجی است. با توجه به مواردی که بیان شد، و همچنین امکانات خاص مانند پروفایل های مخصوص بازی های FPS/RTX/RPG، این مانیتور موفق به دریافت نشان منتخب سردبیر از سایت سخت افزار می شود.

جمع‌بندی

مزایا:
دارای نورپردازی در پشت مانیتور، مجهز به پایه ثابت انعطاف پذیر، پایه با قابلیت Pivot و Swivel، نرخ به روز رسانی 144 هرتز، کیفیت بی نظیر تصویر، رنگها زنده و شفاف، بدنه مناسب، طراحی منحصر به فرد، وسایل همراه کامل، حالت های تصویری مناسب، دقت 2K، مجهز به میکروفون و هاب USB، پشتیبانی از Free Sync و G-Sync،
معایب:
به عنوان مانیتور 2K کمی قیمتش در ایران تند است به عنوان مانیتور 2K کمی قیمتش در ایران تند است
امتیاز:
9.49.8راندمان10کیفیت تصویر9.7طراحی8ارزش خرید
پیشنهاد سخت‌افزار:
گیمر های علاقمند به دقت 2K، مانیتور گیمینگ Aorus AD27QD را در صدر لیست خرید خود قرار دهند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار