کد خبر: ۲۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 13
اینتل در حال آماده سازی پردازنده‌های Ice Lake در کلاس سرور است؛ پردازنده‌های 10 نانومتری با عملکرد بالا که برای رقابت با پردازنده‌های AMD EPYC طراحی شده‌اند.
به گزارش آی تابناک : اینتل در حال آماده سازی پردازنده‌های Ice Lake در کلاس سرور است؛ پردازنده‌های 10 نانومتری با عملکرد بالا که برای رقابت با پردازنده‌های AMD EPYC طراحی شده‌اند. بنچمارک جدیدی که از یک پردازنده جدید Ice Lake منتشر شده است، بسیار جالب توجه بوده و حتی دور از انتظار است.

اگر چه Intel بازار پردازنده‌های دسکتاپ میانی (MSDT) را به AMD واگذار کرده است، اما سرسختانه از موضع خود در بخش سرور و لپ تاپ دفاع می‌کند. این کمپانی در حال برنامه ریزی و آماده سازی به منظور انتشار پردازنده‌های Ice Lake در کلاس سرور است که احتمالاً تا پایان سال جاری معرفی می‌شوند.

پردازنده‌های Ice Lake در لیتوگرافی 10 نانومتری طراحی شده‌اند. آنها از هسته‌های پیشرفته Sunny Cove بهره می‌برند که انقلابی در طراحی هسته‌های اینتل، از سال 2016 تا کنون است. و اما در تازه‌ترین اخبار، نشت یک بنچمارک از پردازنده 12 هسته‌ای آیس لیک در رسانه‌های کامپیوتری خبرساز شده است. بنچمارک مورد نظر مربوط به برنامه Geekbench بوده و یک مادربرد کلاس سرور با دو پردازنده 12 هسته و 24 رشته‌ای را نشان می‌دهد.

Intel-Ice-Lake-2.jpg

در آزمون چند رشته‌ای، این پردازنده 12 هسته‌ای موفق به کسب امتیاز 27.926 شده است. این امتیاز بسیار نزدیک به نتایج به دست آمده توسط پردازنده 24 هسته‌ای Xeon Gold 6226 است. Xeon Gold 6226 از نسل فعلی Cascade Lake بوده و به نظر می‌رسد که Ice Lake جایگزین بعدی آن باشد. در نتیجه می‌توان گفت که یک پردازنده 12 هسته‌ای Ice Lake دو برابر سریع‌تر از یک پردازنده 14 نانومتری نسل فعلی است؛ این به معنی پیشرفت پرفورمنس تا 100 درصد است.

Intel-Ice-Lake-1.jpg

پردازنده‌ای که در این آزمون شرکت کرده است، یک نمونه مهندسی با فرکانس 2.7 گیگاهرتز است؛ می دانیم که در نمونه‌های مهندسی، فرکانس کاری به مراتب کمتر بوده و در نسخه نهایی شاهد فرکانس‌های بالاتری خواهیم بود. شایان ذکر است که پردازنده‌های کلاس سرور Xeon از فرکانس بوست به مراتب کمتر از پردازنده‌های عادی بهره می‌برند. گزارش های اخیر نشان می دهند که AMD در بخش پردازنده‌های سرور در حال رشد نسبی بوده است؛ علی رغم کاهش سرعت این رشد در 4 ماهه پایانی سال 2019، پیشرفت آن ستودنی است. در نتیجه اینتل به دنبال یک گام اساسی برای رقابت است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار