کد خبر: ۲۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 13
کمپانی چینی TCL که از بزرگ‌ترین سازندگان تلویزیون در سراسر جهان است، پرچمدار 4K جدید خود موسوم به X10 را روانه بازار کرد؛ قیمت مناسب، پرچمداری زیبا، فناوری miniLED و ویژگی‌های نرم افزاری دیگر...X10 را به یک پرچمدار چینی جذاب تبدیل کرده‌اند.
به گزارش آی تابناک : بسیاری از مدل‌های TCL که در بازار ایران حضور دارند، در زمره تلویزیون‌های ارزان قیمت با عملکرد و کیفیت متوسط تا پایین هستند. با افزایش نرخ ارزهای خارجی به نسبت ریال در سال‌های اخیر، قیمت محصولات صوتی و تصویری نیز افزایش چشمگیری را تجربه کرده است. در نتیجه خرید تلویزیون‌های رده پایین در بازار فعلی بسیار مرسوم است. با این وجود شرکت‌هایی نظیر TCL نیز دارای پرچمدارنی جذاب و قدرتمند در سبد کالای خود هستند که X10 نیز از جمله آنها است.

این تلویزیون که در ابعاد 65 اینچی تولید شده است، با کمی تأخیر، به تازگی روانه بازارهای اروپا شده و به زودی سر از بازار نقاط دیگر جهان در خواهد آورد. X10 از فناوری miniLED بهره می‌برد؛ به لطف این فناوری، شدت نور افزایش یافته و میزان کنتراست نیز بالا می‌رود. در نتیجه خبری از نشت نور نبوده و مکانیزم هوشمند کنترل نور در نقاط تاریک هم به افزایش راندمان کنتراست و ایجاد رنگ‌های تیره بهتر کمک می‌کند.

TCL-X10-1.jpg

X10 با رزولوشن 4K، تمام فرمت‌های HDR10, HDR10+, HLG و Dolby Vision را پوشش می‌دهد که یک نکته مثبت برای آن به شمار می‌رود. TCL در برخی از تلویزیون‌های خود از سیستم عامل و پلتفرم Roku استفاده می‌کند؛ اما در بسیاری از نقاط دیگر، از جمله ایران و اروپا، سیستم عامل «اندروید تی وی» را ترجیح می‌دهد. این تلویزیون از سیستم عامل اندروید تی وی 9 یا همان Pie بهره می‌برد.

سیستم صوتی X10 دارای آمپلی فایر قدرتمند 65 واتی بوده و توسط Onkyo ساخته شده است. این تلویزیون فاقد درگاه HDMI 2.1 بوده اما TCL اعلام کرده است که تلویزیون‌هایی با این رابط را تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار می‌کند. TCL X10 با قیمتی در حدود 2500 یورو به فروش می‌رسد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار