کد خبر: ۲۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 12
با وجود تاکید روی مساله همکاری با کشورهای همسایه و صادرات نرم‌افزار، استارت آپ‌های ایرانی به فراخوان سازمان فناوری اطلاعات ایران برای امکان همکاری پیرامون برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر، تمایلی نشان نداده‌اند و از همین رو این فراخوان مجددا تمدید شده است.
به گزارش آی تابناک : با وجود تاکید روی مساله همکاری با کشورهای همسایه و صادرات نرم‌افزار، استارت آپ‌های ایرانی به فراخوان سازمان فناوری اطلاعات ایران برای امکان همکاری پیرامون برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر، تمایلی نشان نداده‌اند و از همین رو این فراخوان مجددا تمدید شده است.

سازمان فناوری اطلاعات ایران، فراخوان امکان همکاری استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی در برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را تمدید کرده و اعلام کرده که به دنبال رایزنی‌های به‌عمل‌آمده، به اطلاع کسب‌وکارهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌رساند که این سازمان درصدد فراهم آوردن امکان همکاری استارتاپ ها و کسب‌وکارهای ایرانی در برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، است.

سازمان فناوری اطلاعات در فراخوانی که منتشر ساخته ضمن دعوت از تمامی کسب‌وکارهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، از آنها خواسته تا هرگونه پیشنهاد خود را حداکثر تا دهم اسفند ماه سال جاری ارسال نمایند:

«از تمامی کسب‌وکارهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که مایل به هرگونه همکاری در برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر هستند دعوت شده تا تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ با ارسال نامه رسمی به سازمان فناوری اطلاعات ایران به همراه معرفی کسب‌وکار خود (حداکثر دو صفحه و به زبان انگلیسی جهت ارسال به‌طرف قطری)، آمادگی خود را اعلام کنند.»

نکته‌ای که در این فراخوان دیده می‌شود و شاید یکی از دلایل عدم استقبال چندان کسب‌وکارهای ایرانی در این زمینه باشد، مساله هزینه سفر است که به گفته سازمان فناوری اطلاعات کشورمان، این هزینه بر عهده خود تیم‌ها خواهد بود: «کسب‌وکارهای متقاضی همکاری، با هزینه خود همراه با هیئت همراه رئیس سازمان فناوری اطلاعات در آینده نزدیک به کشور قطر، سفر کرده و به‌طرف قطری معرفی می‌شوند و انتخاب جهت مشارکت در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ و شرایط همکاری، با طرف قطری خواهد بود.» این مساله می‌تواند تا حد زیادی تیم‌های کوچک را از دور خارج کند؛ با این وجود به نظر می‌رسد تیم‌های بزرگ داخلی هم به این فراخوان چندان توجهی نداشته و بیشتر تمایل به رشد و توسعه خود در بازار داخلی را در مرحله فعلی دارند.

مساله دیگری که باید به آن اشاره کرد مدت زمان کوتاه برای طراحی یک استراتژی است که سازمان فناوری اطلاعات در فراخوان خود آن را مد نظر قرار نداده است؛ در واقع باید گفت که فراخوان پیشین مدتی کمتر از دو هفته کاری را برای تیم‌ها رقم زد تا طرحی را برای همکاری با جام جهانی ۲۰۲۰ پیاده‌سازی کنند و در حال حاضر نیز بار دیگر فرصت دو هفته‌ای داده شده و ممکن است این فرصت دوباره بتواند به طراحی یک ایده توسط تیم‌های داخلی کمک کند.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار