کد خبر: ۲۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 12
هایپرکارها اتومبیل‌های منحصربفردی هستند که هدف اولیه از توسعه آنها سرعت بالاست. خودروهایی چون بوگاتی شیرون، کونیخزگ رگرا و بسیاری دیگر در دسته هایپرکارهای خاص قرار می‌گیرند که نه تنها برای خرید آنها نباید هزینه بزرگی کرد، بلکه نگهداری از این مدل اتومبیل‌ها نیز هزینه بر است.
به گزارش آی تابناک : هایپرکارها اتومبیل‌های منحصربفردی هستند که هدف اولیه از توسعه آنها سرعت بالاست. خودروهایی چون بوگاتی شیرون، کونیخزگ رگرا و بسیاری دیگر در دسته هایپرکارهای خاص قرار می‌گیرند که نه تنها برای خرید آنها نباید هزینه بزرگی کرد، بلکه نگهداری از این مدل اتومبیل‌ها نیز هزینه بر است.

در این بین شرکت Shelby SuperCars که به اختیار SSC شناخته می‌شود، به تازگی از محصول 2020 خود SSC Tuatara رونمایی کرد. خودرویی با طراحی عجیب و پیشرانه بسیار قدرتمند که حتی از بوگاتی شیرون نیز قوی‌تر است. این اتومبیل منحصربفرد Shelby SuperCars سال گذشته نمونه کانسپت این مدل را به نمایش درآورد اما در نمایشگاه اتومبیل فیلادلفیا تصمیم گرفت به رونمایی از نسخه تولیدی بپردازد.

البته این اتومبیل شاید نسخه تولیدی محسوب شود، اما قرار نیست در تعداد انبوه عرضه شود. بلکه شرکت Shelby SuperCars قصد داشته آن را تنها در 100 دستگاه به تولید رسانده و روانه بازار کند. از مشخصه فنی این هایپرکار افسانه‌ای باید به پیشرانه هشت سیلندر 5.9 لیتری توربوشارژ دوقلو اشاره کرد که توانایی تولید قدرت 1750 اسب بخاری را داراست. البته این محصول شلبی برای دستیابی به قدرت 1750 اسب بخاری باید از سوخت E85 بهره گیرد.

در کنار پیشرانه گیربکس هفت سرعته اتوماتیک CIMA قرار میگیرد که عملکرد سریعتی در انتقال سرعت به چرخ‌ها دارد. وزن SSC Tuatara به 1247 کیلوگرم میرسد که ایرودینامیک حرکتی بزرگی در هنگام مسابقات خواهد داشت

Jason Castriota به عنوان یکی از طراحان بزرگ خودروسازی که پیشتر با مازراتی و فراری همکاری داشت در طراحی این مدل نیز دست داشته است. به گفته Shelby SuperCars، برای توسعه Tuatara تا حدودی از فیبرکربن نیز بهره گرفته شد.  در داخل کابین نیز همانند هر سوپراسپرتی شاهد یک اتاق اسپرت و مدرن هستیم. کابینی که ترکیب صفحه نمایش لمسی، فرمان تلسکوپی، سیستم صوتی حرفه‌ای و برخی دیگر هستیم.

سال 2013 محصول Shelby بیش از 1.3 میلیون دلار بود و در حال حاضر مدل 2020 قیمت مشخصی ندارد. به گفته شرکت سازنده سقف سرعت هایپرکار جدید به 483 کیلومتربرساعت نیز می‌رسد.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار