کد خبر: ۲۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 12
سامسونگ در مراسم امروز خود از گلکسی S20 اولترا رونمایی کرد. این گوشی به نوعی کلکسویونی از دستاوردهای تکنولوژیک در عکاسی با موبایل به حساب می‌‌آید.
به گزارش آی تابناک : سامسونگ در مراسم امروز خود از گلکسی S20 اولترا رونمایی کرد. این گوشی به نوعی کلکسویونی از دستاوردهای تکنولوژیک در عکاسی با موبایل به حساب می‌‌آید. گل سرسبد آن نیز زوم ۱۰۰ برابری است که برای اولین بار در یک گوشی هوشمند ارائه می‌شود. اما سامسونگ چگونه توانسته چنین قابلیت خارق‌العاده‌ای را در این ابعاد جای دهد؟

زوم ۱۰۰ برابری گلکسی S20 اولترا «بزرگ‌نمایی فضایی» نام دارد. نامی که سامسونگ برای بزرگ‌نمایی گوشی خود انتخاب کرده به نوعی نشان‌دهنده توانایی فوق‌العاده این گوشی است. در بزرگ‌نمایی‌های پایین‌تر، گلکسی S20 اولترا از سنسور تله فوتو خود با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۴ برابری استفاده می‌کند که سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی است. سپس در بزرگ‌نمایی‌های بین ۴ و ۱۰ برابری، این گوشی از تکنولوژی به نام «Lossless hybrid optic» استفاده می‌کند که به نوعی ترکیبی از بزرگ‌نمایی اپتیکال و دیجیتال است.

گلکسی S20 اولترا

این تکنولوژی از ترکیب چند پیکسل و کراپ کردن سنسور به دست آمده و که در آن هر پیکسل با چند پیکسل دیگر ادغام می‌شود تا پیکسلی بزرگ‌تر را تشکیل دهند، اما این بدان معنا نخواهد بود که هیچ افت کیفیتی را شاهد نباشیم. بین بزرگ‌نمایی ۱۰ تا ۱۰۰ نیز از روش‌هایی مشابه استفاده می‌کند ولی زوم دیجیتال گلکسی S20 اولترا کیفیت را پایین خواهد آورد.

با این حال بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری قابلیت‌ است که منحصرا در گلکسی S20 اولترا تعبیه شده و دیگر اعضای خانواده گلکسی S20 از آن بی‌بهره هستند. دو برادر کوچک‌تر و ارزان‌تر این گلکسی S20 اولترا یعنی گلکسی S20 و S20 پلاس از زوم هیبریدی ۳ برابری بهره می‌برند و همچنین حداکثر بزرگ‌نمایی آن‌ها نیز ۳۰ برابر است و خبری از ۱۰۰ برابر در این گوشی‌ها نیست.

با این حال این اولین بار نیست که تکنولوژی‌های این چنینی برای ارائه برزگ‌نمایی‌های شکفت‌انگیز را در گوشی‌های هوشمند شاهد هستیم. پیش از این نیز هواوی چنین کاری را انجام داده بود ولی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی S20 اولترا قطعا کیفیتی به مراتب بهتر از همتای چینی به ارمغان خواهد آورد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار