کد خبر: ۲۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 12
کنفرانس خبری سامسونگ در حال برگزاری است و این شرکت بالاخره بعد از هفته ها گمانه زنی از گلکسی S20 اولترا رونمایی کرد؛ موبایلی که در کلاس جدید پرچمداران این شرکت اولین است و امکانات آن حتی در مقایسه با نسخه پلاس خانواده اس 20 هم بالاتر است.
به گزارش آی تابناک : دوربین این پرچمدار به لحاظ سخت افزاری کاملا متفاوت از مدل های اس 20 و اس 20 پلاس است و هم در خانواده گلکسی سامسونگ و هم صنعت موبایل برخی از نخستین ها را در خود دارد.

دوربین ها

دوربین اصلی این گوشی ترکیب حسگرهای اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی، الترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و ۰.۳ مگاپیکسلی عمق سنج را شامل می شود که سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی آن با استفاده از تکنیک  pixel binning نُه در یک قادر است عکس های ۱۲ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسلی ۲.۴ میکرومتر از سوژه ها بگیرد و در نتیجه استاندارد تازه ای را برای عکاسی در نور کم تعریف کرده است. این سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال مجهز است و ضریب افی برابر با f/1.8 دارد.

گلکسی S20 اولترا

دوربین گلکسی S20 اولترا قادر است ویدیوهایی با کیفیت 8K ضبط کند که البته برای مشاهده آنها با کیفیت کامل نیاز به مانیتورهای 8K خواهید داشت. سامسونگ قابلیت Super Steady 2.0 را نیز برای این دوربین در نظر گرفته و وعده داده که به لطف آن فیلمبرداری با این پرچمدار در سطح حرفه ای انجام خواهد شد.

نرم افزار دوربین چهارگانه این گوشی مُد ویژه ای به نام Single Take دارد که چندین عکس را به صورت همزمان از طریق تمامی حسگرها از سوژه می گیرد و سپس با کمک هوش مصنوعی داخلی خود بهترین عکس را برای ذخیره سازی در گوشی پیشنهاد می دهد.دوربین تله فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی این موبایل نیز از نخستین لنز پریسکوپ سامسونگ بهره می برد که به لطف بهره گیری از تکنیک pixel binning چهار در یک، میتواند عکس های ۱۲ مگاپیکسلی از سوژه ها بگیرد. سامسونگ اعلام کرده که دوربین پرچمدار جدیدش زوم اپتیکال ۱۰ برابری و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری دارد. لنز پریسکوپ مورد استفاده در دوربین اصلی گوشی نیز از تکنولوژی لرزشگیری اپتیکال استفاده می کند.

گلکسی S20 اولترا

گلکسی S20 اولترا به یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی مجهز شده که این نیز جهشی قابل توجه نسبت به پرچمداران سابق خانواده گلکسی اس محسوب می شود. ابعاد پیکسلی این سنسور به لطف تکنیک pixel binning چهار در یک به ۱.۴ میکرومتر رسیده و میتواند عکس هایی با کیفیت ۱۰ مگاپیکسل از سوژه ها بگیرد و باید اعتراف کنیم که این بالاترین رزولوشن در دوربین های سلفی است که تابحال شاهدش بوده ایم.

طراحی

این گوشی بدنه ای از جنس شیشه و آلومینیوم دارد و برخلاف نسل های پیشین خبری از نسخه سرامیکی در آن نیست. لبه های سمت راست و چپ نمایشگر انحنای اندکی دارند که البته این بار بسیار کم شده و در نتیجه احتمال تاچ تصادفی صفحه را به میزان زیادی کم کرده است. ضخامت بدنه این موبایل ۸.۸ میلی متر اعلام شده که از دو نسخه دیگر خانواده گلکسی S20 و دیگر پرچمداران اس ۱۰ بیشتر است. وزن این موبایل نیز از ۲۲۰ گرم تجاوز نمی کند که رقمی بین مدل اس 20 و گلکسی فولد با وزن ۲۷۰ گرمی اش است.

گلکسی S20 اولترا همچنین بزرگ ترین باتری را در میان اعضای خانواده اش دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی از تکنولوژی شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی میکند هرچند که سامسونگ به قرار دادن آداپتور ۲۵ واتی درون جعبه آن بسنده کرده و در نتیجه لازم است که شارژر قوی تر را به صورت جداگانه خریداری نمایید. اگر هم بخواهید به صورت بیسیم گوشی خود را شارژ کنید توان شارژ باتری به ۱۵ وات می رسد.

این گوشی در قالب نسخه های 4G و 5G به بازار عرضه خواهد شد و سامسونگ آن را در چهار رنگ صورتی ابری، آبی ابری، مشکی کیهانی و خاکستری کیهانی تولید کرده است.

 

نمایشگر و حافظه

خود گوشی گلکسی S20 اولترا با در اختیار داشتن یک نمایشگر ۶.۹ اینچی از نظر ابعاد در میان اعضای خانواده اش قامت کشیده تری دارد. پنل داینامیک امولد این گوشی گواهی +HDR10 را دریافت کرده و رزولوشن +1440pدارد. درست در زیر نمایشگر این موبایل یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک قرار گرفته که وظیفه تامین امنیت آن را بر عهده دارد.

نرخ رفرش این نمایشگر همانطور که پیشتر در خبرها خواندید ۱۲۰ هرتز است و نرخ تشخیص فرامین تاچ آن برابر با ۲۴۰ هرتز عنوان شده است که از این لحاظ تفاوتی میان این مدل و دو عضو دیگر خانواده گلکسی S20 وجود ندارد.

گلکسی S20 اولترا به عنوان مدل پریمیوم بهترین پیکره بندی حافظه را دارد؛ بالاترین مدل این دستگاه ۱۶ گیگابایت رم (برای نخستین بار در دنیا) و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد و مدل پایه آن به ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. اگر تصور می کنید که این مقدار حافظه داخلی برای شما کفایت نمی کند میتوانید به لطف درگاه حافظه microSD دستگاه ظرفیت ذخیره سازی آن را تا یک ترابایت افزایش دهید.

قیمت و تاریخ عرضه

دریافت پیش سفارش برای گلکسی S20 اولترا از همین امروز آغاز میشود. قیمت تعیین شده برای نسخه بهره مند از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برابر با  ۱۳۴۵ یورو یا ۱۴۰۰ دلار اعلام شده و اگر به خرید نسخه بالاتر با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی علاقمند باشید خرید این گوشی ۱۵۵۰ یورو برای شما آب می خورد.

خریداران گلکسی S20 اولترا همراه با آن گلکسی بادز پلاس را هم به صورت رایگان دریافت خواهند کرد که به تنهایی ۱۷۰ دلار قیمت دارد و اگر از همین امروز آن را سفارش دهند می توانند از دو روز دیگر گوشی را تحویل بگیرند.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار