کد خبر: ۲۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 10
امروزه تقریباً همه وسایل دیجیتال خانه قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و همین موضوع باعث می‌شود به یک روتر (Router) یا مسیریاب خوب برای متصل کردن همه آنها به یکدیگر و البته اینترنت نیاز پیدا کنید.
به گزارش آی تابناک : امروزه تقریباً همه وسایل دیجیتال خانه قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و همین موضوع باعث می‌شود به یک روتر (Router) یا مسیریاب خوب برای متصل کردن همه آنها به یکدیگر و البته اینترنت نیاز پیدا کنید. در این نوشتار ضمن ارائه نکات مهم در خرید یک روتر خوب، هر ماه به معرفی بهترین روترهای بازار ایران می‌پردازیم. همچنین شما می‌توانید مشاوره خرید روتر دریافت کنید.

روتر چیست و چرا به آن نیاز دارید؟
روتر یکی از وسایل ضروری یک شبکه معمولی است. روتر ارتباط اینترنت شما را با وسایل مختلف به اشتراک می‌گذارد تا همه آنها بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. هرچند ممکن است امکان اتصال مستقیم برخی از وسایل به مودم شما وجود داشته باشد، اما یک روتر این کار را به نحو بهتری انجام می‌دهد و توانایی سرویس‌دهی به دستگاه‌های بیشتری را داراست.

در حضور یک روتر می‌توانید کامپیوتر رومیزی، لپ تاپ، گوشی موبایل، تبلت، تلویزیون هوشمند، کنسول بازی و هر چیز دیگری را به اینترنت خانگی خود متصل کنید. با استفاده از یک روتر می‌توانید همه این وسایل را به صورت بی‌سیم و از طریق وای فای (WiFi) به اینترنت خانگی خود متصل کنید. یک روتر خوب ضمن قیمت مناسب، باید سریع باشد و بتواند به دستگاه‌های مختلفی سرویس بدهد. همچنین وجود قابلیت‌های کنترلی و مدیریتی بسیار حائز اهمیت است.

باندهای فرکانسی روتر چیست و چه اهمیتی دارد؟
روترها می‌توانند بین یک تا سه باند فرکانسی داشته باشند. باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز پایین‌ترین فرکانس را دارد اما در عوض بُرد بیشتری دارد و می‌تواند به فواصل طولانی‌تری برسد. از این رو باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز برای پوشش بهتر و گسترده‌تر مناسب‌تر است.

دسته سوم روترهای سه بانده یا Tri-Band هستند که جدیدتر و البته بهتر و گران‌تر نیز هستند. این روترها به طور هم‌زمان سه باند فرکانسی شامل یک باند 2.4 گیگاهرتزی و دو باند 5 گیگاهرتزی دارند به بهترین نحو ممکن قادر به سرویس‌دهی به وسایل مختلف و در فواصل متفاوت باشند. در این صورت می‌توان از باند 2.4 گیگاهرتز برای پوشش بهتر و کارهای معمول چون وبگردی استفاده کرد و برای کارهایی که تشنه پهنای باند بیشتر هستند (چون گیمینگ، استریم محتوا، دانلود فایل، پخش ویدئو)، از باندهای 5 گیگاهرتزی استفاده کرد.باند 5 گیگاهرتزی سریع‌تر از باند 2.4 گیگاهرتزی است و پهنای باند بالاتری فراهم می‌کند اما بُرد کمتری دارد و قادر به عبور از موانع کمتری چون دیوارهاست. با این حال باند 5 گیگاهرتزی خلوت‌تر است و مزایایی چون پهنای باند بالاتر و احتمال تداخل کمتری دارد. بسیاری از روترها دارای هر دو باند 2.4 گیگاهرتزی و 5 گیگاهرتزی یا Dual-Band هستند و به کاربر این امکان را می‌دهند تا هر باند را به استفاده‌ها و وسایل مشخصی اختصاص بدهند.

روترهای سه بانده قادر هستند به طور هوشمند وسایل متصل به شبکه وای فای را به بهترین باند فرکانسی موجود وصل کنند تا از بهترین سرعت و پوشش بهره‌مند شوند. با اینکه یک روتر سه بانده بهتر از تک و دو بانده است، اما لزوماً باعث افزایش سرعت ارتباط گوشی یا کامپیوتر شما نمی‌شود. در عوض روترهای سه بانده در مواقعی که وسایل مختلف به شبکه متصل هستند و از پهنای باند اینترنت به طور هم زمان استفاده‌های مختلفی می‌شود، می‌تواند باعث بهبود چشمگیر ارتباط شود.

برای یک روتر خوب، فقط داشتن Wi-Fi کافی نیست و در انتخاب یک روتر باید به نوع استانداردهای 802.11 که پشتیبانی می‌کند کاملاً دقت کنید. رایج‌ترین پروتکل موجود 802.11ac است که از نظر تئوری نرخ داده آن به 5,400 مگابیت در ثانیه می‌رسد. این پروتکل از هر دو باندهای فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز بهره می‌گیرد. همچنین این پروتکل از فناوری Multiple Input Multiple Output یا MIMO استفاده می‌کند که از چندین آنتن به طور هم‌زمان برای ارسال و دریافت داده‌ها بهره می‌گیرد که به افزایش کارایی منجر می‌شود. 

پروتکل 802.11ac از فناوری Multi-User MIMO یا MU-MIMO هم پشتیبانی می‌کند که به جای تأمین پهنای باند مورد نیاز کلاینت‌ها به صورت ترتیبی (چرخشی)، به طور هم زمان پهنای باند آنها را تأمین می‌کند. در حالت معمول اگر چهار کلاینت به روتر شما متصل باشد، پهنای باند آنها به صورت چرخشی تأمین می‌شود و باید تا زمان فرا رسیدن نوبت آنها، منتظر بمانند. در در وجود MU-MIMO، هر چهار کلاینت به طور هم زمان به پهنای باند مختص به خود دسترسی دارند. البته لازمه بهره‌مندی از MU-MIMO، پشتیبانی از آن در هر دو سمت روتر و کلاینت است.802.11ac  از فناوری Beamforming نیز پشتیبانی می‌کند که به جای فرستادن امواج در تمامی جهات، آنها را مستقیماً به سمت کلاینت می‌فرستد. قابلیت دیگر این پروتکل، امکان انتخاب خودکار بهینه‌ترین باند فرکانسی بر اساس ترافیک شبکه، هم‌پوشانی شبکه‌های مجاور و بُرد است.

روترهای 802.11ac تحت عناوینی چون AC1200, AC1750, AC3200 و نظیر آنها عرضه شده‌اند که عدد پس از AC، به بیشینه پهنای باند تئوری اشاره دارد. برای نمونه یک روتر با پهنای باند 450 مگابیتی در باند 2.4 گیگاهرتزی و 1300 مگابیتی در باند 5 گیگاهرتزی، به عنوان یک روتر AC1750 شناخته می‌شود و 1750 حاصل جمع هر دو آنها است. روترهای سه بانده نیز وضعیت مشابه ای دارند، یک روتر AC3200 دارای یک باند 2.4 گیگاهرتزی 600 مگابیتی و دو باند 5 گیگاهرتزی 1300 مگابیتی است.

قابلیت‌های یک روتر
روترها می‌توانند قابلیت‌های مختلفی داشته باشند که برخی از آنها می‌توانند برای شبکه خانگی یا حتی کاری شما بسیار سودمند باشند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان Quality of Service یا QoS، کنترل والدین، درگاه شبکه کابلی، درگاه USB، پشتیبانی از وسایل ذخیره سازی NAS، شبکه مهمان، اپلیکیشن موبایل، امکان تعریف چندین شبکه با پسورد متفاوت و پشتیبانی از IPv6 را برشمرد.

شبکه Wi-Fi Mesh
اگر منزل یا محیط کار شما بسیار گسترده است و یک روتر به تنهایی نمی‌تواند کل آن را پوشش بدهد، می‌تواند یک شبکه Wi-Fi Mesh راه اندازی کنید. برای این کار به دست‌کم دو روتر با پشتیبانی از Wi-Fi Mesh نیاز دارید و می‌توانید آنها را به هم متصل کنید تا یک شبکه گسترده را ایجاد کنید. نحوه پیاده سازی شبکه Wi-Fi Mesh در روترهای ساخت برندهای مختلف می‌تواند تا حد زیادی متفاوت باشد و برخی از آنها یک باند ارتباطی مجزا برای ارتباط روتر-روتر دارند.


حال به سراغ معرفی بهترین روترهای بازار می‌رویم که از قیمت پایین به بالا مرتب شده‌اند:

Huawei WS33
روتر هواوی WS33

قیمت: حدود 130 هزار تومان با گارانتی ماد ایران(خرید از لیون کامپیوتر)

Huawei-WS330.jpg

Huawei WS33 یک روتر 300 مگابیتی تک بانده با چهار درگاه شبکه کابلی 100 مگابیتی و دو آنتن خارجی در کنار یک آنتن داخلی است. این روتر ارزان قیمت بوده و برای فضاهای کوچک با تعداد کاربر پایین پیشنهاد می شود.

WS33 امکانات کاربردی زیادی ندارد و تنها در شرایطی پیشنهاد می شود که به یک روتر ارزان قیمت نیاز داشته باشید. البته تقریباً همه روترهای ارزان قیمت همین هستند و نباید انتظار زیادی از آنها داشته باشید.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه های کوچک
  • دسته محصول: Wireless N
  • بیشینه سرعت: 300 مگابیت در ثانیه

TOTOLINK N600R
روتر توتولینک ان 600 آر

قیمت: حدود 245 هزار تومان با گارانتی گرین (خرید از لیون کامپیوتر)

18639e7229f70cd14abb10d879f67908.jpg

TOTOLINK N600R یک روتر 600 مگابیتی تک بانده با چهار درگاه شبکه کابلی 100 مگابیتی و چهار آنتن خارجی است. این روتر نسبت به قیمت، یک انتخاب اقتصادی با ارزش با قابلیت‌های نظارتی و مدیریتی قابل قبول است.

شبکه بیسیم این روتر قدرت خیلی خوبی دارد و حتی می توانید با بهره گیری از قابلیت Turbo Switch، از آن برای افزایش پوشش و بُرد شبکه بیسیم فعلی خود استفاده کنید. همچنین شما می توانید تا سه شبکه بیسیم به طور هم زمان داشته باشید.

از دیگر ویژگی های این روتر می توان بهره گیری از فناوری MIMO، امکان کنترل پهنای باند با QoS و پشتیبانی از DHCP ،Static IP ،PPPoE ،PPTP  و L2TP   را برشمرد.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه های کوچک
  • دسته محصول: Wireless N
  • بیشینه سرعت: 600 مگابیت در ثانیه

TP-Link TL-WR940N
روتر دو بانده تی پی لینک TL-WR940N

قیمت: حدود 300 هزار تومان گارانتی یکپارچه (خرید از لیون کامپیوتر)

TL-WR940NunV128068large200_14760842318465.jpg

TL-WR940N یک روتر تک بانده بی‌سیم با سه عدد آنتن خارجی است. بیشینه پهنای باند این روتر به 450 مگابیت در ثانیه می‌رسد. این روتر برای استریم محتوا نیز مناسب است. روتر TL-WR940N برای کسب و کارهای کوچک و همچنین استفاده خانگی پیشنهاد می شود.

از روتر TL-WR940N می توان برای افزایش پوشش شبکه بیسیم نیز استفاده کرد. در مجموع روتر TL-WR940N یک انتخاب معمولی است و قابلیت یا کارکردهای پیشرفته ای ندارد.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه‌های متوسط
  • دسته محصول: AC450
  • بیشینه سرعت: 450 مگابیت در ثانیه

D-Link DIR-816
روتر دو بانده دی لینک DIR-816

قیمت: حدود 340 هزار تومان با گارانتی آونگ (خرید از لیون کامپیوتر)

6244-DIR-816_A1_Image_L(Front).jpg

DIR-816 یک روتر دو بانده بی‌سیم AC750 با سه عدد آنتن خارجی است. بیشینه پهنای باند این روتر به 750 مگابیت در ثانیه می‌رسد. از این روتر می‌توان به عنوان رپیتر بی سیم برای افزایش پوشش شبکه بیسیم نیز استفاده کرد.

این روتر دارای قابلیت های ابتدایی چون کنترل ترافیک با QoS و نصب و راه اندازی آسان است. در مجموع DIR-816 هم امکانات و قابلیت های زیادی برای ارائه ندارد.

 

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز - 5.0 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه‌های متوسط
  • دسته محصول: AC750
  • بیشینه سرعت: 750 مگابیت در ثانیه

ASUS RT-N12 PLUS
روتر ایسوس RT-N12

قیمت: حدود 385 هزار تومان با گارانتی آونگ / یکپارچه ایسوس (خرید از لیون کامپیوتر)

5454888.jpg

+ASUS RT-N12 یک روتر 300 مگابیتی  Wireless N است که می‌توان از آن در یکی از سه حالت روتر، افزایش‌دهنده پوشش شبکه و اکسس پوینت استفاده کرد. این روتر یک جفت آنتن خارجی و چهار درگاه شبکه کابلی 100 مگابیتی دارد. همچنین قابلیت‌های مدیریتی خوبی نیز ارائه می‌کند.

شما می توانید با استفاده از روتر +RT-N12 ایسوس چندین شبکه بیسیم تعریف کنید تا مجبور نشوید کلمه عبور شبکه خانگی یا حتی کاری خود را به مهمان ها ارائه کنید.

یکی از قابلیت های خوب این روتر، اپلیکیشن موبایل ASUS Router برای کنترل و مدیریت شبکه و همچنین خود روتر است. رابط کاربری ASUSWRT هم امکانات و قابلیت های بسیار خوبی با خود دارد. همچنین شما می توانید VPN تعریف کنید.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه های متوسط
  • دسته محصول: Wireless N
  • بیشینه سرعت: 300 مگابیت در ثانیه

TP-Link TL-WR841HP
روتر دو بانده TP-Link TL-WR841HP

قیمت: حدود 470 هزار تومان با گارانتی یکپارچه (خرید از لیون کامپیوتر)

TL-WR841HP-01_1485313481421z.jpg

TL-WR841HP یک روتر Wireless N است. ویژگی بارز این روتر وجود یک جفت آنتن بزرگ 9dBi برای ارائه پوشش بهتر و گسترده‌تر است. این روتر بهتر از مدل‌های معمولی قادر به پوشش محیط‌های با دیوارهای ضخیم است. می‌توان از TL-WR841HP به عنوان روتر، افزاینده پوشش شبکه بی سیم یا اکسس پوینت استفاده کرد. همچنین این روتر قابلیت‌های مدیریتی و نظارتی ابتدایی خوبی دارد.

TL-WR841HPبرای فضاهای بزرگ با دیوارها و موانع ضخیم پیشنهاد می شود.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه های بزرگ
  • دسته محصول: Wireless N
  • بیشینه سرعت: 300 مگابیت در ثانیه

TP-Link Archer C60
روتر دو بانده تی پی لینک Archer C6

قیمت: حدود 550 هزار تومان با گارانتی یکپارچه (خرید از لیون کامپیوتر)

1304_large_0_20160524112131.jpg


Archer C60 یک روتر دوبانده با بیشینه پهنای باند 1350 مگاهرتز است. این روتر در مجموع 5 آنتن خارجی و چهار درگاه شبکه کابلی 100 مگابیتی دارد. همچنین Archer C60 قابلیت‌های مدیریتی و نظارتی گسترده‌ای چون نظارت والدین و شبکه مهمان در اختیار شما می‌گذارد.

کنترل و مدیریت روتر Archer C60 از طریق مرورگر وب موبایل بسیار آسان است

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز- 5.0 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه های متوسط
  • دسته محصول: AC1350
  • بیشینه سرعت: 1350 مگابیت در ثانیه

ASUS RT-N12HP B1
روتر ایسوس ASUS RT-N12HP B1

قیمت: حدود 750 هزار تومان با گارانتی آونگ / یکپارچه ایسوس (خرید از لیون کامپیوتر)

Ljkpl8DKZv7sMeYQ_setting_fff_1_90_end_1000.png.jpg

RT-N12HP B1 یک روتر 300 مگابیتی با یک جفت آنتن بزرگ 9dBi است. این روتر پوشش شبکه بی‌سیم بسیار خوبی دارد و برای مکان‌های شلوغ با موانع زیاد مناسب است. از دیگر ویژگی‌های این روتر می‌توان رابط گرافیکی ASUSWRT، قابلیت‌های نظارتی و مدیریتی گسترده و امکان تعریف شبکه مهمان را برشمرد. این روتر نیز از اپلیکیشن موبایل ASUS Router برای مدیریت و کنترل از طریق گوشی موبایل پشتیبانی می کند.

نه تنها استفاده از رابط کاربری ASUSWRT این روتر  بسیار آسان است، بلکه قابلیت های خوبی هم در اختیار شما می گذارد. از دیگر ویژگی های این روتر می توان پشتیبانی از VPN، Dual WAN و IPTV را برشمرد.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه‌های بزرگ
  • دسته محصول: Wireless N
  • بیشینه سرعت: 300 مگابیت در ثانیه

ASUS RT-AC1200
روتر دوبانده ایسوس ASUS RT-AC1200

قیمت: حدود 890 هزار تومان با گارانتی آونگ / یکپارچه ایسوس (خرید از لیون کامپیوتر)

sEtVpQJeWaW2SOjk_setting_fff_1_90_end_1000.jpg

ASUS RT-AC1200 یک روتر دو بانده با چهار آنتن خارجی 5dBi و یک درگاه USB 2.0 است. همچنین این روتر چهار درگاه شبکه کابلی 100 مگابیتی نیز دارد. فناوری MIMO، رابط کاربری گرافیکی، قابلیت‌های نظارتی و مدیریتی پیشرفته از دیگر ویژگی‌های این روتر است.

شما می توانید یک حافظه ذخیره سازی به درگاه USB 2.0 این روتر متصل کنید تا در کل شبکه شما در دسترس باشد. این روتر نیز رابط کاربری و امکانات بسیار خوبی دارد.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز - 5.0 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه‌های متوسط
  • دسته محصول: AC1200
  • بیشینه سرعت: 1167 مگابیت در ثانیه

D-Link DIR-825
روتر دو بانده دی لینک DIR-825

قیمت: حدود 770 هزار تومان با گارانتی آونگ (خرید از لیون کامپیوتر)

DIR_825_G1_image_L_Front__57e39f328ec72.jpg

D-Link DIR-825 یک روتر دوبانده با چهار درگاه شبکه کابلی گیگابیتی، درگاه USB و چهار آنتن خارجی است. این روتر از وصل کردن مستقیم مودم‌های USB پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های روتر DIR-825 می‌توان قابلیت‌های نظارتی و مدیریتی خوب و فناوری MIMO را برشمرد.

همچنین کاربر قادر به تعریف شبکه مهمان است.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز - 5.0 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه‌های متوسط
  • دسته محصول: AC1200
  • بیشینه سرعت: 1200 مگابیت در ثانیه

TP-Link Archer C7
روتر دو بانده تی پی لینک Archer C7

قیمت: حدود 1 میلیون و 160 هزار تومان با گارانتی یکپارچه (خرید از لیون کامپیوتر)

Archer-C7-01_1485312911802e.jpg


Archer C7 یک روتر دو بانده با یک جفت درگاه USB، سه آنتن خارجی و چهار درگاه شبکه کابلی گیگابیتی است. طبق معمول این روتر نیز قابلیت‌های نظارتی و مدیریتی بسیار خوبی دارد. همچنین امکان تعریف شبکه مهمان نیز وجود دارد.

شما می توانید هارد دیسک اکسترنال خود را به Archer C7 متصل کنید تا از طریق شبکه در دسترس قرار بگیرد. این روتر از IPv6، مدیریت ترافیک و نظارت والدین نیز پشتیبانی می کند.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز - 5.0 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه‌های متوسط
  • دسته محصول: AC1750
  • بیشینه سرعت: 1750 مگابیت در ثانیه

Linksys XAC1200
روتر دو بانده لینکسیس XAC1200

قیمت: حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی آواژنگ (خرید از لیون کامپیوتر)

1000.jpg

Linksys XAC1200 یک روتر دو بانده بیسیم با مودم DSL داخلی است. این روتر دارای درگاه USB 3.0، فناوری BEAMFORMING، اپلیکیشن موبایل و قابلیت‌های مدیریتی و نظارتی کاملی است. همچنین این روتر دارای چهار درگاه شبکه کابلی گیگابیتی است.

روتر XAC1200 می تواند شما از داشتن مودم DSL جداگانه بی نیاز کند. امکان کنترل و نظارت از طریق اپلیکیشن موبایل Linksys Smart Wi-Fi هم وجود دارد.

XAC1200 برای فضاهای شلوغ و پر ازدحام با کاربرهای متعدد پیشنهاد می شود.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز - 5.0 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه‌های متوسط
  • دسته محصول: AC1200
  • بیشینه سرعت: 1167 مگابیت در ثانیه

D-Link DIR-885L
روتر دو بانده دی لینک DIR-885L

قیمت: حدود 1 میلیون و 900 هزار تومان با گارانتی آونگ (خرید از لیون کامپیوتر)

504_dir-885-l-r-side-left-800x450.jpg

D-Link DIR-885L یک روتر دو بانده با فناوری MU‑MIMO، چهار درگاه شبکه کابلی گیگابیتی و قابلیت‌های نظارتی و مدیریتی پیشرفته است. این روتر از چیپست پرسرعت و قابلیت‌های مدیریتی و نظارتی پیشرفته بهره می‌برد. D-Link DIR-885L یک گزینه ایده آل برای خانه‌های بزرگ و محیط‌های پر ازدحام است.

رابط کاربری گرافیکی بسیار غنی DD-WRT از دیگر ویژگی های این روتر است.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز - 5.0 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه‌های بزرگ
  • دسته محصول: AC3150
  • بیشینه سرعت: 3167 مگابیت در ثانیه

Linksys EA9500
روتر سه بانده لینکسیس EA9500

قیمت: حدود 3 میلیون و 100 هزار تومان با گارانتی آواژنگ (خرید از لیون کامپیوتر)

cq5dam.web.1000.1000.jpg

اگر خواهان یک شبکه بی‌سیم سریع و هوشمند هستید، به یک روتر سه بانده نیاز دارید. Linksys EA9500 یک روتر سه بانده پیشرفته با بیشینه پهنای باند 5.3 گیگابیت در ثانیه است. این روتر از سه باند فرکانسی و فناوری MU-MIMO برای ارائه سریع‌ترین و بهترین ارتباط ممکن است. همچنین این روتر هشت درگاه شبکه کابلی گیگابیتی، دو درگاه USB 3.0  و قابلیت‌های بسیار متنوعی است.

از ویژگی های این روتر می توان پوشش بیسیم قوی و بی خلل، اپلیکیشن موبایل LINKSYS SMART WiFi، فناوری Beamforming، چیپست دو هسته ای قوی و امکان به اشتراک گذاری حافظه های ذخیره اکسترنال را برشمرد.

Linksys EA9500 یک گزینه بسیار خوب برای فضاهای پر ازدحام و شلوغ است که در عین حال به پهنای باند بالا و ارتباط بی خلل نیاز دارند. این روتر برای گیمینگ و گیم نت نیز مناسب است.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز- 5.0 گیگاهرتز 2x
  • پوشش: خانه های بزرگ
  • دسته محصول: AC5400
  • بیشینه سرعت: 5300 مگابیت در ثانیه

ASUS RT-AC3200
روتر سه بانده ایسوس ASUS RT-AC3200

قیمت: حدود 4 میلیون و 200 هزار تومان با گارانتی آونگ / یکپارچه ایسوس (خرید از لیون کامپیوتر)

5454454.jpg

RT-AC3200 هم یک روتر سه بانده پیشرفته با قابلیت‌های متنوع و شش آنتن خارجی است. این روتر یک انتخابخوب برای شبکه‌های پر ازدحام است. همچنین RT-AC3200 یک انتخاب خوب برای گیمینگ آنلاین است.

این روتر از VPN، حافظه اکسترنال، مدیریت و کنترل از طریق موبایل، کنترل ترافیک، تحلیل ترافیک، قابلیت امنیتی AiProtection Pro، نظارت والدین و رابط کاربری بسیار غنی ASUSWRT بهره می برد.

  • باندها: 2.4 گیگاهرتز - 5.0 گیگاهرتز 2x
  • پوشش: خانه های بزرگ
  • دسته محصول: AC3200
  • بیشینه سرعت: 3000 مگابیت در ثانیه



منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار