کد خبر: ۲۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 10
یکی از ویژگی‌های کنسول بازی «پلی استیشن 4» کنترلر جذاب آن با ارگونومیک بالا است. احتمالاً می دانید که امکان استفاده از کنترلر PS4 در لپ تاپ و کامپیوترها نیز امکان پذیر است.
به گزارش آی تابناک : یکی از ویژگی‌های کنسول بازی «پلی استیشن 4» کنترلر جذاب آن با ارگونومیک بالا است. احتمالاً می دانید که امکان استفاده از کنترلر PS4 در لپ تاپ و کامپیوترها نیز امکان پذیر است. در این مطلب به شکلی ساده، اتصال کنترلر پلی استیشن 4 به انواع لپ تاپ و کامپیوترها را با دو شیوه باسیم و بدون سیم آموزش خواهیم داد.

احتمالاً بارها به این مسئله فکر کرده‌اید که یک کنترلر Dualshock 4 کنسول بازی Playstation 4 را به کامپیوتر و یا نوت بوک خود متصل کرده و آن را با ماوس و صفحه کلید در بازی‌ها جایگزین کنید. برای این منظور، یک آموزش ساده را آماده کرده‌ایم که در ادامه شاهد آن خواهید بود.

در صورتی که از شبکه استیم (Steam) استفاده می‌کنید، باید بگوییم که نیازی به پیمودن راه‌های اتصال نخواهید داشت؛ استیم از کنترلر های پلی استیشن 4 پشتیبانی می‌کند. تنها با مراجعه به بخش Settings > Controller در صفحه استیم، می‌توانید پیکربندی کنترلر را به راحتی انجام دهید.

آموزش اتصال با سیم و بدون سیم:
اما برای اتصال آن به کامپیوتر و یا نوت بوک، به منظور اجرای بازی‌های دیگر، باید از بین دو روش سیمی و بدون سیم یک گزینه را انتخاب کنید. برای ارتباط بدون سیم، نیازمند تهیه دانگل بلوتوث خواهید بود که هزینه نهایی شما را افزایش خواهد داد. در صورتی که گزینه بدون سیم را انتخاب می‌کنید، تنها با خرید یک دانگل بلوتوث کنترلر Dualshock 4، می‌توانید به کامپیوتر متصل شوید.

برای این منظور، کلید های اتصال بلوتوث کنترلر (Share) را برای چند ثانیه نگه خواهیم داشت. سپس چراغ‌ها پس از چشمک زدن به رنگ ثابت درآمده و در این زمان است که کنتترلر شما به دانگل متصل (Pair) شده است.

برنامه های مورد نیاز:
حال به سراغ اتصال با سیم و شناسایی کنترلر می رویم؛ برای این منظور به نرم افزارهای زیر احتیاج خواهیم داشت:

  • برنامه DS4Windows
  • برنامه Microsoft .NET Framework 4.5
  • درایور Xbox 360 controller driver  (تنها در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می کنید به آن نیاز است)

آغاز اتصال و شناسایی
در مرحله نخست، کنترلر Dualshock 4 را با کابل USB یا بلوتوث، به کامپیوتر و یا نوت بوک خود متصل کنید؛ به یاد داشته باشید که امکان عدم شناسایی کنترلر در رابط USB 3.0 وجود دارد؛ در این صورت آن را به رابط USB 2.0 متصل کنید. سپس نرم افزار DS4Windows را دانلود کرده و نصب کنید. دو فایل در پوشه برنامه وجود دارد که یکی از آنها فایل دانلود و اجرایی است. فایل دیگر به منظور به‌روزرسانی است که فعلاً با آن کاری نخواهیم داشت.

سپس برنامه DS4Windows را باز کنید؛ دو گزینه برای نصب درایور پیش رو خواهید داشت. در صورتی که از سیستم عامل ویندوز 7 به بعد استفاده کنید، نیازی به نصب درایور کنترلر Xbox نخواهید داشت.

111-ps4.jpg

پس از نصب درایور یا درایورهای مناسب به صورت خودکار، به تب Controllers بروید؛ در این جا کنترلر شما قابل مشاهده است. در صورتی که خبری از کنترلر در این قسمت نبود، مسیر اتصال بلوتوث و یا سیمی را مجدداً طی کنید. سپس برای پیکربندی، تب Settings را باز کنید. گزینه نخست Hide DS4 Controller نام دارد که در واقع مهم‌ترین پارامتر در این صفحه است. این گزینه مانع از تداخل DS4Windows با تنظیمات پیش فرض کنترلر در برخی بازی‌ها می‌شود.

111-ps42.jpg

برنامه DS4Windows کنترلر Dualshock 4 را مانند یک کنترلر Xbox شبیه سازی می‌کند؛ در این برنامه پروفایل‌هایی به منظور تغییر کلیدها و شخصی سازی در اختیار خواهید داشت که بعید می دانیم به آنها نیازی پیدا کنید.

111-ps4-02.png

نکته ها:
بسیاری از بازی‌هایی که از Xinput پشتیبانی می‌کنند، کنترلر پلی استیشن را به عنوان کنترلر Xbox تشخیص خواهند داد. در این حالت به جای نمادهای ضربدر، دایره، مربع و مثلث، نمادهای دیگری را مشاهده خواهید کرد. اما این مسئله کاملاً طبیعی بوده و هر کلید در جای خود قرار دارد.

111-ps4-5.png

در صورتی که مادربرد یا نوت بوک شما از دانگل بلوتوث برخوردار باشد، احتمالاً نیازی به دانگل اضافی برای ارتباط نخواهید داشت. برای این منظور مسیر Start > Settings > Devices > Bluetooth را دنبال کرده و همانند آموزش ابتدای متن، کلید Share کنترلر را برای شناسایی توسط بلوتوث نگه دارید. در صورت نیاز از رمز 0000 استفاده کنید.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار