کد خبر: ۲۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 10
یکی از محصولات حرفه‌ای کمپانی اپل، مانیتور پرو دیسپلی XDR است که با مشخصاتی اغوا کننده و قیمتی اشک‌آور به بازار عرضه شد. اپل مانیتور حرفه‌ای خود را هم‌تراز مانیتورهای مرجع یا اصطلاحا رفرنس می‌داند و از همین رو مانیتور پرو دیسپلی XDR را برای عکاسان و ویرایش‌گر‌های ویدیوی حرفه‌ای ساخته است.
به گزارش آی تابناک : یکی از محصولات حرفه‌ای کمپانی اپل، مانیتور پرو دیسپلی XDR است که با مشخصاتی اغوا کننده و قیمتی اشک‌آور به بازار عرضه شد. اپل مانیتور حرفه‌ای خود را هم‌تراز مانیتورهای مرجع یا اصطلاحا رفرنس می‌داند و از همین رو مانیتور پرو دیسپلی XDR را برای عکاسان و ویرایش‌گر‌های ویدیوی حرفه‌ای ساخته است. همان طور که می‌دانید این نمایشگر بدون پایه مخصوص هزار دلاری و پوشش نانو، ۵ هزار دلار ناقابل قیمت دارد که اگر بازار هدف آن را در نظر بگیرید، رقم معقولی به شمار می‌آید. اخیرا وب سایت PCMag آن را بررسی کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

این وب سایت مانیتور پرو دیسپلی XDR اپل را در سه طیف رنگی مختلف مورد آزمایش قرار داده تا ببیند چقدر با ادعاهای اپل یکسان است. اولین طیف رنگی که وب سایت PCMag برای تست توانایی‌‌های این مانیتور در نظر گرفته، فضای رنگی ادوبی RGB است که عکاسان و ویرایش‌گران حرفه‌ای به شدت به دقیق بودن و پوشش حداکثری آن نیاز دارند.

مانیتور پرو دیسپلی XDR

مانیتور پرو دیسپلی XDR اپل اما کاربران خود را ناامید نکرده و ۹۶.۷ درصد از این فضای رنگی را پوشش می‌دهد. این بدان معناست که مانیتور گران‌قیمت اپل به خوبی پاسخ نیاز‌های کاربران حرفه‌ای را خواهد داد. به زبان وب سایت PCMaG، این پوشش تقریبا ۹۷ درصدی، «فوق‌العاده» تلقی می‌شود. مانیتور پرو دیسپلی XDR از تمامی رقبای خود مانند دل، ایسوس، ایسر و ریزر بهتر عمل کرد که با توجه به قیمت آن نیز چندان غافل‌گیرکننده نیست.

فاکتور بعدی که وب سایت PCMag برای تست مانیتور اپل انتخاب کرده، گستره رنگ sRGB است. اکثر مانیتورهای رفرنس و حتی گیمینگ، عموما ۱۰۰ درصد این گستره رنگی را پوشش می‌دهند، ولی مانیتور پرو دیسپلی XDR اپل کمی ناامید کننده ظاهر شد و تنها ۹۴.۳ درصد این گستره رنگی را پوشش داد. در هر صورت این عدد نیز قابل احترام بوده و به خوبی نیاز تمامی کاربران حرفه‌ای را برآورده می‌کند.

سومین فضای رنگی نیز مربوط به طیف رنگی DCI-P3 می‌شود که توانایی مانیتور در نشان دادن محتوای تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی را می‌سنجد. مانیتور اپل از این تست نیز سربلند بیرون آمد و ۹۸.۷ فضای رنگی را پوشش داد و این مانیتور را به بهترین مانیتوری تبدیل کرد که توسط این وب سایت آزموده شده بود.

مانیتور پرو دیسپلی XDR

فاکتور بعدی مربوط به توانایی نمایشگر در نشان دادن محتوا HDR می‌شود. وب سایت PCMag برای بررسی شدت روشنایی مانیتور پرو دیسپلی XDR، از استاندارد HDR 1600 استفاده کرد که این نمایشگر به سادگی و تنها با کمی اختلاف اندک، توانست عدد خیره کننده ۱۵۶۱ نیتی را به رخ بکشد. محتوای SDR (گستره دینامیکی استاندارد) نیز عدد فوق‌العاده ۴۹۹ نیت را نشان می‌دهد. نکته‌ای که باعث شگفتی بررسی‌کنندگان این مانیتور شد، پایین بودن شدت روشنایی رنگ سیاه در این مانیتور بود که عدد ۰.۰۴ نیت را نشان می‌داد. به گفته وب سایت PCMag، این عدد در دنیای مانیتورهای LCD سابقه نداشته و تنها در ماینتور‌های OLED دیده می‌شود.

اما فاکتور آخر دقت رنگ است که بر حسب دلتا E یا dE سنجیده می‌شود. هر چقدر این عدد پایین‌تر باشد، یعنی نمایشگر رنگی نزدیک‌تر به رنگ واقعی نمایش می‌دهد. مانیتور‌‌هایی که عددی نزدیک به یک و کمتر را نشان می‌دهند، حرفه‌ای قلمداد می‌شوند. مانیتور پرو دیسپلی XDR اما نه تنها جزو این دسته از مانیتورها قرار می‌گیرد، بلکه استانداردها را نیز جا به جا کرده است. dE به دست آمده از مانیتور اپل، عدد ۰.۶۸ است و بدین معنی خواد بود که با دقیق‌ترین مانیتور در این زمینه طرف هستیم.

مانیتور پرو دیسپلی XDR

این وب سایت همچنین از پایه جداگانه و هزار دلاری مانیتور پرو دیسپلی XDR تعریف و تمجید کرده، هرچند که آن را کمی گران و اصطلاحا «زیاد مهندسی شده» می‌داند. همچنین عدم توانایی تغییر پروفایل‌های رنگی توسط خود مانیتور و بدون کمک مک و عدم توانایی کالیبره کردن رنگ‌ها نیز از نکات منفی این نمایشگر حرفه‌ای عنوان شده است.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار