کد خبر: ۲۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 09
اخیرا کد‌هایی داخل macOS کاتالینا پیدا شده که به انواع مختلفی از پردازنده AMD ارجاع داده می‌شود. پیدا شدن این کد‌ها گمانه‌زنی‌هایی را در رابطه با استفاده اپل از پردازنده‌های AMD به جای اینتل افزایش می‌دهد.
به گزارش آی تابناک : اخیرا کد‌هایی داخل macOS کاتالینا پیدا شده که به انواع مختلفی از پردازنده AMD ارجاع داده می‌شود. پیدا شدن این کد‌ها گمانه‌زنی‌هایی را در رابطه با استفاده اپل از پردازنده‌های AMD به جای اینتل افزایش می‌دهد. بسیاری معتقد هستند که اپل قصد دارد در سری جدید مک‌بوک‌‌ها از این پردازنده‌های استفاده کند.

این کدها توسط شخصی به نام «rogame_» پیدا شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به پردازنده‌های کمپانی AMD ارجاع داد و با بررسی این کد‌ها متوجه می‌شویم که پردازنده‌های سری رایزن ۴۰۰۰ با نام مستعار «Renoir» در آن‌ها به چشم می‌خورد. تمامی این شواهد باعث می‌شود با خود فکر کنیم که آیا اپل واقعا قصد دارد پردازنده‌های اینتل را کنار بگذارد و به سراغ AMD برود؟

پردازنده AMD

جواب این سوال شاید بسیاری را هیجان‌زده کند، اما باید بگوییم که بعید است اپل در حال حاضر چنین برنامه ای داشته باشد. با نگاهی به اخبار پیرامون اپل و کمپانی AMD، هیچ شواهدی از همکاری میان این دو شرکت دیده نمی‌شود که منجر به انتخاب پردازنده AMD به جای اینتل شود. در حقیقت اگر قرار باشد اپل پردازنده جدیدی را برای استفاده در مک‌بوک و آیمک انتخاب کند، چیپستی است که خود این کمپانی طراحی خواهد کرد؛ یعنی دقیقا مشابه کاری که با چیپست‌های آیفون انجام می‌دهد.

با مرور اطلاعاتی که بلومبرگ در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده بود، متوجه می‌شویم که بازه انتخابی اپل برای عرضه لپ تاپ خود با چیپست ARM به سال ۲۰۲۰ بر می‌گردد. در نتیجه احتمال دیدن مک‌بوک با پردازنده انحصاری خود اپل، بسیار بیشتر از فروش مک‌بوک با پردازنده AMD است. با این حال اگر این داستان را کنار بگذاریم، مهمترین اتفاق، پیشرفت AMD در طراحی پردازنده‌های خود است.

پردازنده AMD

چند وقت پیش بود که مایکروسافت نسخه ۱۵ اینچی سرفیس بوک ۳ را با پردازنده AMD به بازار عرضه کرد؛ پردازنده‌ای که کمپانی ردموندی در طراحی و ساخت آن نقش بسزایی داشت. علاقه بازار به پردازنده AMD نشان می‌دهد که این کمپانی در چند سال اخیر به خوبی توانسته اینتل را تحت فشار بگذارد و حتی در برخی مواقع نیز سهم بازار بیشتری از پردازنده‌های دسکتاپ را به خود اختصاص دهد. در هر صورت باید دید که اپل چه خوابی برای کاربران دیده و آیا می‌تواند با انتخاب انواع پردازنده AMD، مک‌بوک‌های خود را با قیمتی معقول‌تر به دست کاربران برساند؟






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار