کد خبر: ۲۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 09
ماهواره ظفر که قرار است عصر امروز به فضا پرتاب شود، تصویر شهید سردار قاسم سلیمانی را مخابره می کند.
به گزارش آی تابناک : ماهواره سنجشی ظفر قرار است عصر امروز از پایگاه امام خمینی (ره) سمنان به فضا ارسال شود. یکی از مأموریت‌های این ماهواره، مخابره پیام‌های صوتی و تصویری است که بنا بر برنامه‌های در نظر گرفته شده اولین تصویری که این ماهواره مخابره می‌کند، مربوط به تصویر سردار حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

در همین حال بیش از ۴۰۰ فایل صوتی که از صداهای مردم ضبط شده است، روی سیستم این ماهواره پخش خواهد شد. این پیام‌ها با گیرنده‌های عادی قابل دریافت است و در صورت موفقیت ماهواره ظفر و قرارگیری آن در مدار، موج دریافت پیام‌ها اعلام خواهد شد.

ماهواره ظفر ۱ که امروز به فضا ارسال می‌شود با دقت تصویربرداری ۲۵ متر و دارا بودن سنسورهای سنجش از دور در مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین قرار می‌گیرد و دارای ۲۵۶ کانال ارتباطی یک طرفه برای پیام رسانی است. این ماهواره در صورت موفقیت قرار است که یک سال و نیم در فضا باقی بماند.

ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ و با سرعت ۷۴۰۰ کیلومتر در ساعت پرتاب خواهد شد. این چهارمین پرتاب ماهواره بر سیمرغ به حساب می‌آید.

ماهواره ظفر ۱ توسط دانشگاه علم و صنعت و به سفارش سازمان فضایی ایران ساخته شده است و ماهواره ظفر ۲ با دقت تصویربرداری ۱۶ متر نیز توسط این دانشگاه آماده پرتاب است.

هزینه ساخت این دو ماهواره حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام شده و پیش بینی می‌شود پس از ۱۳ ساعت اول قرارگیری در مدار، هر ۹۴ دقیقه یک بار بتواند تصاویر از سطح زمین را ارسال کند.

در این راستا سه ایستگاه زمینی برای دریافت، هدایت و کنترل ماهواره و ۵ تیم رصد اپتیکی ماهواره هم اکنون در کشور مستقر شده‌اند و امنیت پرتاب نیز توسط سازمان پدافند فراهم شده است.

قرار است که تصاویر ماهواره‌ای ارسالی از ظفر در ایستگاه فضایی ماهدشت ذخیره و به صورت رایگان در اختیار کسب و کارهای فضاپایه قرار گیرد.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار