کد خبر: ۲۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 09
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از ورود واکسن آنفولانزای ایرانی به بازار خبر داد و گفت: این واکسن بعد از اخذ مجوزها و تاییدیه ها شهریورماه سال آینده به بازار وارد می شود.
به گزارش آی تابناک : دکتر اسماعیل صابرفر مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولید کننده واکسن آنفولانزای ایرانی گفت: ما بعد از ۱۰ سال توانستیم دانش فنی واکسن آنفولانزای ایرانی را بدست آوریم و آن را به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه تمام تاییدیه ها و مجوزهای تولید واکسن آنفولانزا اخذ شده است، خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان این واکسن در کشور فرانسه، آلمان، بلژیک، امریکا، ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی هستند؛ در حال حاضر در کشور از نمونه‌های خارجی استفاده می‌شود.

به گفته وی، سالانه تقریباً هشت میلیون دلار از این واکسن‌ها وارد می‌شود که در صورت تولید داخل صرفه جویی ارزی به همین میزان خواهد شد.

صابرفر عنوان کرد: ما توانایی تامین نیاز کشور را داریم و قرار است از شهریور سال آینده وارد بازار شود؛ درصدد هستیم که ظرفیت تولیدمان را در راستای تامین نیاز کشور افزایش دهیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه با وجود اینکه این واکسن هنوز به تولید نرسیده ولی متقاضی در کشورهای دیگر دارد، بیان کرد: کشورهای هند، پاکستان و امارات متحده عربی از کشورهای متقاضی این داروی تولیدی در این شرکت هستند.

به گفته مجری طرح کلان ملی تولید واکسن آنفولانزای، این محصول قابل رقابت با نمونه‌های فرانسوی است زیرا علاوه بر صرفه جویی ارزی از قیمت پایینی برخوردار بوده و در تولید آن از مواد اولیه داخلی استفاده شده است.

وی تاکید کرد: با تولید و تجاری سازی واکسن آنفولانزای ایرانی در این شرکت می‌توانیم سریعاً واکسن‌های آنفولانزاهای جدید را تولید کنیم.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار