کد خبر: ۲۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 09
کرونا دست بردار نیست و هر روز تعداد متبلایان و البته افرادی که به واسطه این ویروس خطرناک جان خود را از دست میدهند در حال افزایش هستند.
به گزارش آی تابناک : کرونا دست بردار نیست و هر روز تعداد متبلایان و البته افرادی که به واسطه این ویروس خطرناک جان خود را از دست میدهند در حال افزایش هستند. بیش از 30 هزار بیمار مبتلا به کرونا شناسایی و بیش از 600 نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری کشته شده اند. در عین حال تاثیرگذاری ویروس جدید کرونا بر روی صنایع مختلف از جمله صنعت تکنولوژی نیز غیر قابل چشم پوشی بوده است.

از آنجایی که چین اهمیت بسیار زیادی در ساخت دستگاه‌های مختلف دارد و مبدا کرونا نیز همین کشور بوده، شاهد تاثیرات منفی آن بر روی کمپانی‌های مختلف هستیم. تازه ترین گزارشات منتشر شده از چین حاکی از این دارند که بعید نیست که به خاطر ویروس کرونا، کمپانی‌های سونی و میاکروسافت کنسول‌های بازی نسل بعد خود را با تاخیر راهی بازار کنند. بخش عمده تولیدات دو کمپانی در چین صورت میگیرد و در حالی که سونی و مایکروسافت در نظر دارند در فصل تعطیلات 2020 پلی استیشن 5 و Xbox Series X روانه بازار کنند، ممکن است به دلیل تاخیر در مرحله توسعه نتوانند طبق زمانبندی پیش بروند در صورتی که تعطیلی کمپانی‌های یاد شده در چین یک ماه یا بیشتر باشد، عرضه کنسول‌ها مطمئنا به تعویق خواهد افتاد.

کنسول‌های نسل بعد از مشکل جدی تامین قطعات رنج میبرند و این برای کمپانی‌ها و برنامه‌های ریزی آنها مشکلاتی را ایجاد کرده است. این مشکلات صرفا به سونی و مایکروسافت خلاصه نمیشود و چالش‌های مشابهی بر سر راه فاکس کان، بزرگترین تولیدکننده آیفون‌های اپل نیز وجود دارد که در حال قرنطینه کردن کارگران خود به خاطر ویروس کرونا است. کارمندان فاکس کان قرار بود در تاریخ 10 فوریه به کار خود بازگردند اما کمپانی مدت زمان تعطیلی را تمدید کرده تا به سهم خود جلوی شیوع هر چه بیشتر این ویروس مرگبار را بگیرد.

این تعطیلی میتواند منجر به تاخیر در معرفی و عرضه آیفون 5G اپل شود که قرار است در ماه سپتامبر روانه بازار شود اما با این وضعیت، شاید کوپرتینویی‌ها زمان دیگری را باید در نظر داشته باشند. درست است که این مسائل عرضه محصولات را با مشکل مواجه میکند، اما باید گفت که مدیریت بحران چین و همکاری کمپانی‌ها با دولت این کشور تحسین برانگیز بوده است. انتظار میرود که پلی استیشن 5 و Xbox Series X در ماه نوامبر 2020 روانه بازار شوند. هر دو کنسول مجهز به پردازنده AMD Ryzen با معماری ZEN، تراشه‌های گرافیکی سری Navi و حافظه‌های پرسرعت SSD با رابط احتمالی PCIe 4.0 هستند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار