کد خبر: ۲۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 09
یکی از مهم‌ترین اخبار صنعت گیم در هفته‌ای که گذشت، خبر پیوستن راد فرگوسن، یکی از مدیران ارشد استودیوی سازنده Gears of War به شرکت بلیزارد بود؛ او در آن‌جا بر فرنچایز دیابلو نظارت خواهد داشت. معمولاً چنین رفت و آمدهایی میان شرکت‌ها خبر مهمی برای گیمرهای عادی نیست – هرچه نباشد بسیاری از مردم هر از چندگاهی شغل خود را عوض می‌کنند.
به گزارش آی تابناک : افرادی که اخبار گیم را به صورت مداوم دنبال می‌کنند می‌دانند که فرگوسن با القابی نظیر «تعمیرکننده» یا «پایان‌بخش» شناخته می‌شود. این مرد طی سال‌های اخیر به این خاطر به شهرت رسیده که می‌تواند تیمی در مضیقه را مدیریت کرده و پروژه‌ها را به خط پایان برساند. احتمالاً برجسته‌ترین مورد، کمک او به تیم ساخت بایوشاک اینفینیت بود تا بر سال‌ها گیر افتادن در جهنم توسعه فائق آیند و آن را به محصولی تبدیل کنند که مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

بنابراین استخدام فرگوسن به معنای تلاش برای به انجام رساندن کارهاست – در این مورد خاص، احتمالاً عرضه موفقیت‌آمیز دیابلو 4 که هم‌اکنون در استودیوی ساکن کالیفرنیای بلیزارد ساخته می‌شود.

اگرچه بلیزارد هنوز بازه انتشار بازی را اعلام نکرده، در یکی از گزارش‌های وب‌سایت کوتاکو آمده که بازی طی سال جاری میلادی از راه خواهد رسید. اگر فرگوسن سکان‌دار پروژه باشد، حدس می‌زنیم بلیزارد می‌خواهد بازی را تا جای ممکن زود عرضه کند.

بنابر همین گزارش کوتاکو، مجموعه اکتیویژن نگران میزان رشد کمپانی خود در سال‌های اخیر است. استایل بلیزارد معمولاً به این شکل است که هر میزان که لازم باشد روی یک بازی کار می‌کند و بعد از عرضه هم به احتمال زیاد برای مدتی طولانی به پشتیبانی از آن ادامه خواهد داد – برای مثال ورلد آو وارکرفت که در حال حاضر ۱۵ سال از عمرش می‌گذرد کماکان قدرتمندتر از همیشه به کار خود ادامه می‌دهد.

این رویکردی فکر شده است که به بلیزارد کمک کرده یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های حوزه گیمینگ باشد، اما این رویکرد به نظر در حال تغییر است. به عنوان مثال توسعه Heroes of the Storm همین حالا با کاهش سرعت مواجه شده و استودیو ترجیح می‌دهد نیروی کاری خود را به پروژه‌های موفقیت‌آمیزتر منتقل کند.

جی. آلن برک، مدیر بلیزارد،‌ زمانی که اعلام شد این کمپانی قصد دارد ابعاد توسعه Heroes of the Storm را کاهش دهد چنین چیزی گفت:

ما دائما در حال به تکامل رساندن و تغییر دادن نه‌فقط بازی‌هایمان، بلکه چگونگی پشتیبانی از آن‌ها هستیم. طی چند سال اخیر، ارزش‌گذاری پروسه‌های توسعه و اتخاذ تصمیمات سخت به ساخت بازی‌هایی جدید و محصولاتی منجر شده که به آن‌ها افتخار می‌کنیم. ما حالا بازی‌ها و پروژه‌های معرفی نشده بیشتری نسبت به هر زمان دیگر در تاریخ کمپانی داریم.

در اینجا، کلمه کلیدی «بیشتر» است. در گزارش کوتاکو آمده که اکتیویژن می‌خواهد خروجی محتوایی بلیزارد را افزایش داده و بازی‌های بیشتری را در یک زمان‌بندی دائمی روانه بازار کند. دیابلو 4 یکی از بازی‌هاییست که زیر سایه این سیاست جدید قرار می‌گیرد و پروژه‌های تازه رونمایی شده دیگر بلیزارد هم حالا شکلی منطقی به خود گرفته‌اند.

به عنوان مثال رونمایی از اوورواچ 2 در سال ۲۰۱۹ ظاهرا بسیاری را غافلگیر و بسیاری دیگر را گیج کرد؛ زیرا نخستین بازی در بهار ۲۰۱۶ عرضه شد. بلیزارد معمولاً با چنین سرعتی نسخه‌های دنباله را نمی‌سازد. موضوع زمان پیچیده می‌شود که در نظر بگیریم بیزارد کماکان با محتویات داخل نسخه دنباله، به پشتیبانی از نسخه ابتدایی ادامه خواهد داد.

نقشه‌ها و کاراکترهای اوورواچ 2 در اوورواچ هم ظاهر خواهند شد و به گفته جف کاپلان، کارگردان ارشد بازی، هدف از این کار فراهم آوردن «محیط مولتی‌پلیر مشترکی که هیچکس از آن جا نمی‌ماند» بوده است.

این ایده‌ای جالب است، اما این سوال را به وجود می‌آورد که وقتی کمپانی می‌تواند بازی قبلی را تغییر داده و به‌روزرسانی کند، چرا اصلا یک نسخه دنباله در دست توسعه است. اما اگر تمایل اکتیویژن به فروش بیشتر بازی‌ها را در نظر بگیریم، تمام ماجرا اندکی قابل درک‌تر می‌شود.

و چه چیزی بهتر از گسترش پروژه‌ها روی پلتفرم‌های مختلف فروش بیشتر بازی‌ها را میسر می‌کند؟ بلیزارد کارش را به عنوان یک توسعه‌دهنده متمرکز بر پی‌سی آغاز کرد و طی سال‌های اخیر راهش را به قلمروی کنسول‌ها هم باز کرده است. اما اگر تنها یک پلتفرم باشد که بلیزارد در آن کم‌کار بوده، آن پلتفرم موبایل است. این رویکرد به زودی تغییر خواهد کرد و بازی موبایل Diablo: Immortal که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد تنها آغاز کار است.

آلن ادهم، هم‌موسس بلیزارد در جریان یکی از کنفرانس‌های خبری BlizzCon 2018 گفت:

از منظر رویکرد بلیزارد به موبایل گیمینگ، بسیاری از ما طی سال‌های اخیر از بازی کردن روی دسکتاپ به به سراغ موبایل رفته‌ایم و بسیاری از بهترین توسعه‌دهندگان ما حالا مشغول کار روی بازی‌های موبایل جدید براساس تمام مالکیت‌های معنوی‌مان هستند. برخی از آن‌ها مانند Diablo: Immortal در همکاری با شرکای خارجی ساخته می‌شوند. بسیاری دیگر هم به صورت داخلی توسعه می‌یابند و بزودی اطلاعات بیشتری درباره آنها به اشتراک خواهیم گذاشت.

حالا این سوال مطرح می‌شود. آیا بلیزارد می‌تواند ضمن افزایش خروجی، سطح کیفیت معمول خود را حفظ کند؟ عرضه ضعیف Warcraft III: Reforged که قرار بود این استراتژی بلادرنگ کلاسیک را به دنیای مدرن بیاورد طوری نبود که نویدبخش آینده ای روشن باشد.

این نسخه ریمیک بی‌شمار مشکل مختلف در زمینه پرفورمنس و اتصال به شبکه داشت و به شکلی غافلگیرکننده، بسیاری از عناصر بازی ابتدایی را تغییر داده است. اوضاع به قدری وخیم شد که بلیزارد فارغ از مدت زمان تجربه بازی، تصمیم به استرداد پول مشتریان گرفت.

می‌توان حدس زد که بلیزارد یک تعمیرکننده مانند راد فرگوسن در سطوح بالای تیم تولید Reforged نداشته است. و براساس آنچه تا به امروز راجع به دیابلو 4 می‌دانیم، به نظر با عنوانی اکشن و دارک روبه‌رو خواهیم بود که همان چیزیست که طرفداران امیدش را دارند.

اما نسخه بعدی فرنچایز محبوب بلیزارد در دورانی ساخته می‌شود که شاهد تغییرات فرهنگی بنیادین در شرکت هستیم و این اتفاق بدون هیچ تردید روی روند ساخت بازی تاثیرگذار خواهد بود.

«ما حالا بازی‌ها و پروژه‌های معرفی نشده بیشتری نسبت به هر زمان دیگر در تاریخ کمپانی داریم. و آینده‌مان بسیار روشن است». فقط زمان مشخص می‌کند که حق با ادهم بوده یا خیر.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار