کد خبر: ۲۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 08
توییتر تایید کرده است که حساب‌های رسمی فیسبوک و فیسبوک مسنجر در این شبکه اجتماعی برای مدت محدودی هک شده بود.
به گزارش آی تابناک : توییتر تایید کرده است که حساب‌های رسمی فیسبوک و فیسبوک مسنجر در این شبکه اجتماعی برای مدت محدودی هک شده بود. بر اساس گزارش‌های توییتر، هکرهای مسئول این حملات به کمک پلتفرم شخص ثالث به این شبکه نفوذ کرده بودند.

گروهی که مسئولیت هک اکانت‌های بزرگترین شبکه اجتماعی را بر عهده گرفته‌اند تحت نام OurMine شناخته می‌شوند که پیش از این نیز اکانت‌های مختلفی را در شبکه اجتماعی توییتر هک کرده‌اند. این گروه همچنین حساب‌های کاربری فیسبوک و مسنجر در اینستاگرام را نیز هک کرده بودند. البته لازم است بدانید اکنون کنترل تمامی این حساب‌ها در اختیار خود فیسبوک قرار گرفته است.

یکی از سخنگویان توییتر در این رابطه می‌گوید:

به محض این که متوجه شدیم این اکانت‌ها هک شده‌اند، حساب‌های هک شده را قفل کردیم و پس از ارتباط گرفتن با همکارانمان در فیسبوک، به سرعت کنترل حساب‌های کاربری را به دست گرفتیم.

فیسبوک

علاوه بر توییتر، خود فیسبوک نیز تایید کرده است که تعدادی از حساب‌های کاربری این کمپانی هک شده بود:

تعدادی از حساب‌های تجاری ما در شبکه‌های اجتماعی برای مدت محدودی هک شدند، ولی توانستیم دوباره کنترل آن‌ها را به دست بگیریم.

گروه OurMine اولین بار نیست که به حساب‌های کاربری توییتر حمله می‌کنند. اخیرا پیش از آغاز فینال مسابقات NFL مرسوم به «Super Bowl»، این گروه حساب رسمی توییتر، اینستاگرام و فیسبوک NFL، تمامی ۱۵ تیم حاضر در این مسابقات و همچنین حساب رسمی شبکه ESPN را هک کرده بودند. انتخاب زمانی پیش از آغاز مسابقه فینال NFL به این منظور بود تا گروه هکری مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرند و بر شهرت خود بیفزایند.

گفته می‌شود که این گروه توییت‌هایی را از طریق اپ «Khoros» پست کرده‌اند که از آن بیشتر به عنوان پلتفرمی برای بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شود. استفاده هکرها از این برنامه، انتخاب آن را بیش از پیش سوال برانگیز می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد مشکلات توییتر در تامین امنیت حساب‌های کاربری همچنان ادامه دارد و این شبکه اجتماعی محبوب هنوز نتوانسته راه‌حلی برای آن ارائه کند.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار