کد خبر: ۲۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 08
به نظر می‌رسد چیپ‌های AMD نمونه‌های Intel و Nvidia را در تست‌های جدای 3DMark شکست می‌دهند. با این حال پیکربندی Intel و Nvidia در تست‌های ترکیبی بهتر عمل می‌کنند که احتمالا AMD هنوز نتوانسته بهینه سازی‌های لازم برای بارهای کاری که هر دو چیپ (پردازنده + گرافیک) در کنار هم فعالیت می‌کنند را به انجام برساند.
به گزارش آی تابناک : چیپ‌های AMD نمونه‌های Intel و Nvidia را در تست‌های جدای 3DMark شکست می‌دهند. با این حال پیکربندی Intel و Nvidia در تست‌های ترکیبی بهتر عمل می‌کنند که احتمالا AMD هنوز نتوانسته بهینه سازی‌های لازم برای بارهای کاری که هر دو چیپ (پردازنده + گرافیک) در کنار هم فعالیت می‌کنند را به انجام برساند.

APUهای 7 نانومتری AMD که بر پایه معماری Zen 2 هستند انتظار می‌رود که تا بهار امسال عرضه شوند و تا به اینجا بنچمارک‌های لیک شده از آنها نشان داده‌اند که تیم سرخ حسابی برای چیپ‌های موبایل خود سنگ تمام گذاشته است. Ryzen 7 4800H برای مثال ظاهرا سطح عملکردی به مانند یک Ryzen 7 2700X یا Intel Core i7 9700K دارد. به مانند تمام مدل‌های جدید Renoir، چیپ Ryzen 7 4800H نیز به همراه یک گرافیک مجتمع Vega با 7 واحد محاسباتی عرضه می‌شود که به راحتی می‌توان از آن برای گیمینگ در سطح پایین استفاده کرد. اما این چیپ بالا رده زمانی که با یک گرافیک مجزای موبایل مانند Radeon RX 5600M همراه شود چه عملکردی خواهد داشت؟ تست‌های جدید 3DMark نشان می‌دهند که چقدر این ترکیب در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب خود از سوی اینتل یعنی چیپ عرضه نشده Comet Lake H Core i7 10750H و همچنین گرافیک Nvidia RTX 2060 Max-Q قدرتمند عمل می‌کند.

به مانند اکثر موارد در این جا نیز شاهد یک مقایسه منصفانه یک به یک نیستیم، البته این در پردازنده مرکزی بوده و گرافیک‌ها تقریبا یکسان هستند. چیپ AMD از 2 هسته و 4 رشته بیشتر بهره می‌برد اما در مقایسه با مدل اینتل 400 مگاهرتز فرکانس بوست کمتری دارد و ما می‌دانیم که 3DMark فرکانس بالاتر را به هسته‌های بیشتر ترجیح می‌دهد، بنابراین شاید مقایسه چندان اشتباه نباشد.

نتایج اخیر 3DMark Fire Strike توسط کاربر مشهور توییتر _rogame مشاهده شده و نشان می‌دهد که چیپ‌های AMD تقریبا در اکثر موارد ترکیب اینتل و انویدیا را پشت سر گذاشته‌اند. همچنین در ذهن داشته باشید که این نمونه‌های قبل از عرضه هستند بنابراین عملکرد می‌تواند تا زمان انتشار بهبود پیدا کند، زمانی که تقریبا مارس تا آپریل تخمین زده می‌شود. زمانی که جدا به تست‌ها نگاه کنیم، چیپ‌های AMD از مدل‌های رقیب سریع‌تر هستند. بنچمارک‌های گرافیکی، گرافیک‌ها را به تنهایی تست می‌کنند و بنچمارک فیزیک نیز پردازنده‌ها را به همین شکل آزمایش می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد پردازنده‌های AMD هنوز به اندازه کافی بهینه نشده‌اند تا در کنار هم عملکرد خوبی داشته باشند، زیرا در هر دو تست ترکیبی با اختلاف کمی به پیکربندی Intel + Nvidia نتیجه را واگذار کرده‌اند. با توجه به این که زمان خوبی تا عرضه باقی مانده شاید تیم سرخ در حال کار روی این موضوع باشد.

نتایج Radeon RX 5600 را که مشاهده می‌کنیم، مشخصا دیگر نمی‌توانیم فکر کنیم 5600M به هیچ عنوان ضعیف عمل کرده باشد. لپ تاپ‌هایی با ترکیب Ryzen 7 4800H و Radeon RX 5600M انتظار می‌رود که قیمتی 800 دلاری داشته باشند و جالب خواهد بود که ببینیم اینتل و انویدیا نیز تن به کاهش قیمت بیشتری خواهند داد یا خیر.



منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار