کد خبر: ۲۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 08
Micron Technology اعلام کرد که اولین چیپ کم مصرف حافظه رم DDR5 دنیا را به تولید انبوه رسانده تا به زودی در اسمارت فون مورد انتظار Xiaomi Mi 10 استفاده شود. به عنوان شریک حافظه شیائومی، مایکرون حافظه LPDDR5 با بهره وری فوق العاده و سرعت دسترسی به داده سریع‌تر را برای تقضای بالاتری که حول هوش مصنوعی و 5G در اسمارت فون‌ها بوجود آمده را فراهم کرده است.
به گزارش آی تابناک : Micron Technology اعلام کرد که اولین چیپ کم مصرف حافظه رم DDR5 دنیا را به تولید انبوه رسانده تا به زودی در اسمارت فون مورد انتظار Xiaomi Mi 10 استفاده شود. به عنوان شریک حافظه شیائومی، مایکرون حافظه LPDDR5 با بهره وری فوق العاده و سرعت دسترسی به داده سریع‌تر را برای تقضای بالاتری که حول هوش مصنوعی و 5G در اسمارت فون‌ها بوجود آمده را فراهم کرده است.

رهبری مایکرون در تحویل اولین حافظه رم کم مصرف DDR5 در دنیا برای استفاده در یک اسمارت فون بدون شک به بستر فعال سازی 5G و هوش مصنوعی سرعت می‌بخشد. مشتریان و شرکای ما نیازمند راه حل حافظه نسل بعدی بودند که براساس جدیدترین تکنولوژی ساخت بتواند کارایی و قدرتی بی نظیر در سیستم‌های 5G و AI ایجاد کند. حافظه رم LPDDR5 مایکرون این نیازمندی‌ها را با افزایش 50 درصدی در سرعت دسترسی به داده و همچنین بهره وری بیش از 20 درصدی در مقایسه با نسل قبل فراهم کرده است. Dr. Raj Talluri معاون ارشد واحد تجارت موبایل در مایکرون

همچنین معاون ارشد در Xiaomi Group یعنی Chang Cheng نیز در همین باره افزود:

ما برای رهبری و نوآوری طولانی مدتی که مایکرون در صنعت حافظه داشته، ارزش بالایی قائل هستیم. حافظه رم LPDDR5 مایکرون اجازه می‌دهد اسمارت فون Xiaomi Mi 10 ما همچنان بهره وری انرژی بالایی داشته باشد در حالی که عملکردی فوق العاده پایداری بهتری را نیز ارائه می‌دهد. ما اعتقاد داریم که LPDDR5 استاندارد جدید تمام دستگاه‌های پرچمدار در سال 2020 خواهد بود.

مایکرون LPDDR5 DRAM را طراحی کرده تا تقاضای رو به رشد برای کارایی بالاتر حافظه و مصرف انرژی کمتر آن را در بازارهای مختلف از جمله اتوموبیل‌ها، رایانه‌های شخصی و سیستم شبکه برای 5G و هوش مصنوعی، را پاسخگو باشد. LPDDR5 می‌تواند بیش از 20 درصد مصرف انرژی کمتر را در مقایسه با حافظه LPDDR4x فراهم کند. ضرورت حضور هوش مصنوعی در امور بیشتر باعث شده که نیاز برای راه حل حافظه سریع‌تر برای دسترسی بهینه‌تر به داده‌ها بالا رود. حافظه LPDDR5 مایکرون سرعت و حجم مورد نیاز برای انجین‌های هوش مصنوعی را که در چیپ‌های موبایل به کار رفته‌اند، فراهم می‌کند. این پردازنده‌های از سرعت بالای حافظه LPDDR5 استفاده می‌کنند تا قابلیت‌های یادگیری ماشین خود را افزایش دهند.

حافظه نسل بعدی LPDDR5 مایکرون طراحی شده تا تقاضای شبکه‌های 5G را که در سال 2020 به شکل جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برطرف سازد. حافظه LPDDR5 مایکرون به اسمارت فون‌های 5G اجازه می‌دهد تا داده‌ها را با سرعتی تا 6.4 گیگابیت بر ثانیه پردازش کنند، امری که برای جلوگیری از گلوگاه در داده‌های 5G ضروریست. این قابلیت البته که نیاز تکنولوژی‌های دیگر را نیز مانند ماشین‌های خودران که نیاز دارند یک زیر سیستم حافظه با پهنای باند بزرگ‌تر داشته باشند و به راحتی به محاسبات لحظه‌ای و پرداش داده بپردازند، رفع می‌کند.

مایکرون LPDDR5 را در حجم‌های 6 و 8 و 12 گیگابایت و در سرعت‌های 5.5 گیگابیت بر ثانیه و 6.4 گیگابیت بر ثانیه به مشتریان ارائه می‌دهد. در نیمه اول سال 2020 حافظه LPDDR5 مایکرون در پکیج چند چیپ بر پایه UFS یا uMCP5 نیز حاضر خواهد شد تا در نهایت برای اسمارت فون‌های میان رده و بالا رده استفاده شود. حافظه LPDDR5 در یک پکیج چند چیپ همچنین طول عمر باتری بیشتر و پهنای باند بالاتری را فراهم می‌کند تا نیاز به عملکرد بالا در پردازش تصویر برای اسمارت فون‌های پرچمدار مرتفع گردد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار