کد خبر: ۲۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 08
نمایشگاه خودروی شیکاگو یکی از قدیمی ترین گردهمایی هایی خودرویی جهان است که هر سال در اوایل ماه فوریه برگزار می شود.
به گزارش آی تابناک : نمایشگاه خودروی شیکاگو یکی از قدیمی ترین گردهمایی هایی خودرویی جهان است که هر سال در اوایل ماه فوریه برگزار می شود. درهای دوره اخیر این نمایشگاه چند روزی است که برای خبرنگاران و اصحاب رسانه باز شده و از هشتم الی هفدهم فوریه نیز بازدید برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

مثل دیگر نمایشگاه های مربوط به حوزه حمل و نقل، نمایشگاه خودروی شیکاگو نیز در حال از دست دادن رونق است، اما با وجود این برخی خودروسازان تصمیم گرفته اند در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود را به جهانیان به ویژه مردم آمریکا معرفی کنند. در این نوشتار قصد داریم به طور خلاصه به بعضی از مهم ترین مدل های رونمایی شده در شیکاگو بپردازیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

نیسان فرانتیر یکی از مدل هایی است که در نمایشگاه خودروی شیکاگو حضور دارد. شاید بدانید که این پیکاپ ژاپنی از سال 2004 تاکنون بدون تغییر ظاهری خاصی تولید شده و اکنون باز هم با همان چهره آشنای خود به شیکاگو آمده است.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

اما دلیل حضور پیکاپ ژاپنی ها در شیکاگو به پیشرانه جدید آن مربوط می شود. کمپانی نیسان در نظر دارد فرانتیر را با موتور 3.8 لیتری V6 جدید و گیربکس 9 سرعته به فروش برساند. به گفته سازنده 93 درصد از قطعات این موتور از نو طراحی شده، به همین جهت قادر است 310 اسب بخار قدرت و 381 نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت این موتور در مقایسه با نمونه 4 لیتری V6 قبلی به اندازه 49 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

درباره قیمت نسخه بروز شده از نیسان فرانتیر 2020 فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته، ولی بهای مدل پایه 2019 از 19,290 دلار آغاز می شود.

کمپانی آلمانی مرسدس بنز ون کمپر متریس ویکندر (Metris Weekender) را در غرفه خود به نمایش گذاشته است. این ون فضای کافی برای نشستن پنج نفر و خواب چهار نفر را در خود دارد. سقف این کمپر به صورت پاپ آپ (از جای خود خارج شونده) طراحی شده و دو نفر می توانند در فضای مربوطه استراحت کنند.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

صندلی های داخل متریس ویکندر چرخان هستند. برای افرادی که دوست دارند با این خودرو به دل طبیعت زده و چند روزی را به دور از هیاهوهای شهری سپری کنند، مرسدس بنز امکاناتی چون پنل خورشیدی، سایه بان، توری ضد حشرات و چادری را که به قسمت عقب اتاق اضافه می شود را پیشنهاد می کند. البته باید گفت که در متریس ویکندر خبری از آشپزخانه مجهز یا سرویس بهداشتی نبوده و این ون یک خودروی تفریحی کامل محسوب نمی شود. به نظر می رسد مرسدس بنز با معرفی متریس ویکندر در حال ارزیابی بازار ایالات متحده برای عرضه مدل های مشابه در این کشور باشد.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

خودروساز آمریکایی فورد در اقدامی غیر قابل پیشبینی از مدل 2020 سوپر اتومبیل GT در شیکاگو رونمایی کرده است. این نسخه به لحاظ فنی مورد بازنگری قرار گرفته و اکنون در دو نسخه که از ظاهری متمایزتر برخوردارند، قابل انتخاب است.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

موتور 3.5 لیتری V6 و توئین توربوی فورد GT 2020 با اصلاحاتی که صورت گرفته توانایی تولید 660 اسب بخار قدرت را دارد که در مقایسه با قبل 13 واحد افزایش یافته است. علاوه بر موتور مهندسین فورد در اینترکولر و سیستم تعلیق GT نیز بازنگری کرده اند. اگزوز تیتانیومی ساخت شرکت Akrapovic که 10 هزار دلار قیمت دارد، از دیگر ویژگی های استاندارد فورد GT 2020  است.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

فورد GT 2020 دو نسخه با نام های Liquid Carbon و Gulf Racing Heritage Livery دارد که وجه تمایز آنها نمای ظاهریشان است. نسخه Liquid Carbon همانگونه که از نامش نیز مشخص است، اجزای بدنه و رینگ هایی از فیبر کربن دارد. طرح ظاهری نسخه Gulf Racing Heritage Livery هم از طرح خودروی GT40 که در سال های 1968 و 1969 قهرمان مسابقات لمان شد، الگوبرداری شده است.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

کرایسلر دیگر خودروساز آمریکایی است که با نسخه فیس لیفت مینی ون پاسیفیکا در نمایشگاه خودروی شیکاگو حاضر شده؛ مدل 2020 از این ون محبوب هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ فنی تغییراتی را به خود دیده است. در بحث ظاهری بازنگری در شکل چراغ ها، سپرها و جلوپنجره از مهم ترین تغییرات قابل ذکر هستند. در داخل کابین هم باید به بهره گیری از نمایشگر 10.1 اینچی، سیستم اینفوتینمنت جدید Uconnect 5 با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و همچنین اضافه شدن پورت های متعدد USB تایپ A و C اشاره کرد.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

در بخش فنی پاسیفیکا اکنون در تمامی تریم ها با سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ قابل انتخاب بوده و با چند نوع رینگ و لاستیک عرضه می شود. سیستم AWD این ون به گونه ای طراحی شده که بسته به شرایط می تواند کل نیرو را به چرخ های محور عقب یا چرخ هایی که بیشترین چسبندگی را دارند ارسال کند.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

مثل سابق نیروبخش کرایسلر پاسیفیکا 2020 همان موتور 3.6 لیتری V6 با 287 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور است. نسخه هیبریدی این مینی ون محبوب حال می تواند در حالت تمام الکتریکی تا 30 مایل مسافت (48 کیلومتر) را پشت سر بگذارد.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

اما یکی از خودروهای متفاوت رونمایی شده در این دوره از نمایشگاه خودروی شیکاگو بی گمان XF58 Ice Princess است. این اتومبیل کلاسیک شش چرخ در واقع ترکیبی از یک دستگاه استودبیکر و شورولت قدیمی بوده و از بدنه ای کاملا منحصر به فرد برخوردار است.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

XF58 Ice Princess توسط شرکت Klairmont Kollections به نمایش گذاشته شده؛ این خودرو ظرفیت حمل دو سرنشین را دارد، جالب اینکه کابین موجود یکپارچه نبوده و هر سرنشین درون محفظه شیشه ای مجزا قرار می گیرد.

درباره مشخصات فنی XF58 Ice Princess اطلاعاتی در دست نیست، ولی به احتمال زیاد در زیر کاپوت کشیده آن موتور حجیم 8.2 لیتری ساخت کادیلاک قرار دارد. این موتور که پیشتر در دیگر مدل ها به کار گرفته شده 400 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

امسال دو خودروساز آسیایی هیوندای-کیا و تویوتا حضور پررنگی در نمایشگاه شیکاگو دارند. فیس لیفت کادنزا یکی از مدل هایی است که هیوندای کیا با خود به آمریکا آورده است.  این نسخه که ژوئن گذشته در قالب K7 Premier در کره جنوبی رونمایی شده، اینک به طور رسمی برای بازارهای بین المللی نیز معرفی می شود. همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، فیس لیفت نسل کنونی کادنزا چه در نمای ظاهری و چه در داخل کابین متحمل تغییرات بسیار زیادی شده است.

نمایشگاه خودروی شیکاگو

ترکیب چراغ ها و جلوپنجره در کادنزای 2020 به گونه ای است که کیا از عبارت "در آغوش کشیدن" جلوپنجره توسط چراغ ها استفاده کرده است. در نمای عقب، کادنزا 2020 از رویه معمول این روزها یعنی چراغ های سرتاسری پیروی کرده و سپر باز طراحی شده است.

در داخل کابین دگرگونی داشبورد و تعبیه یک نمایشگر 12.3 اینچی عریض برای سیستم اینفوتینمنت، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، عوض شدن شکل خروجی های سیستم تهویه مطبوع، فرمان و دسته دنده جدید از جمله ویژگی های کادنزا 2020 هستند. فروش فیس لیفت کادنزا از اواخر امسال در بازارهای بین المللی آغاز می شود.

کره ای ها نسخه هیبریدی نسل جدید سوناتا را نیز در معرض بازدیدکنندگان نمایشگاه خودروی شیکاگو قرار داده اند. پیشرانه این خودرو متشکل از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی است. این پیشرانه در مجموع 192 اسب بخار قدرت تولید نموده و در همکاری با گیربکس شش سرعته خودکار چرخ ها را به حرکت وادار می کند.

به گفته هیوندای تریم Blue از سوناتا که در آن بیش از هر چیز بر میزان مصرف سوخت بهینه تاکید شده، در هر صد کیلومتر ترکیبی مصرف سوختی برابر با 4.52 لیتر دارد. این رقم در شهر و اتوبان به ترتیب 4.7 و 4.35 لیتر اعلام شده؛ ضمن اینکه با یک باک پر سوناتای هیبریدی قادر است تا 1,104 کیلومتر را طی کند. این نسخه از بهار امسال راهی بازار خواهد شد.

شرکت تویوتا با انبوهی از نسخه های ویژه به شیکاگو عزیمت کرده است. اما در میان این نسخه های ویژه تریم جدید XSE از کراس اوور پرطرفدار هایلندر بیش از بقیه موارد جلب توجه می کند. در این تریم مهندسین تویوتا در بخش هایی از بدنه بازنگری نموده و سعی کرده اند به لحاظ ظاهری آن را از سایر اعضای خانواده جذاب تر و البته متمایزتر کنند.

در بخش فنی هم سیستم تعلیق برای رانندگی اسپرت تنظیم شده و فرمان برقی به گونه ای کالیبره شده که حسی اسپرت به راننده منتقل کند. تریم XSE با سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ قابل سفارش است؛ این سیستم توانایی هدایت 50 درصد از نیروی تولیدی موتور به محور عقب را دارد.

نیروبخش تویوتا هایلندر XSE همان موتور 3.5 لیتری V6 به کار گرفته شده در سایر تریم ها است. این موتور توانایی تولید 295 اسب بخار قدرت و 356 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و نیروی آن از طریق گیربکس هشت سرعته خودکار به سمت چرخ ها هدایت می شود.

تویوتا می گوید تریم XSE مابین تریم های XLE و Limited جای گرفته و از پاییز پیش رو به عنوان مدل 2021 به فروش خواهد رسید. گفتنی است تویوتا دو نسخه Nightshade Edition و Trail Edition از سه مدل تاکوما، توندرا و 4Runner را نیز در غرفه خود به نمایش گذاشته است. در نسخه Nightshade Edition بر جذابیت ظاهری و کیفیت کابین تمرکز شده؛ در نسخه Trail Edition هم تویوتا به دنبال جلب نظر مثبت ماجراجویانی است که زیاد به مسیرهای آفرود می روند.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار