کد خبر: ۲۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 06
روز گذشته بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار را به درمان و حفاظت در برابر کرونا ویروس اختصاص می دهد.
به گزارش آی تابناک : روز گذشته بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار را به درمان و حفاظت در برابر کرونا ویروس اختصاص دهد.

در بیانیه خبری منتشر شده آمده است که این کمک علاوه بر مبلغ ده میلیون دلاری است که بنیاد گیتس پیشتر برای مبارزه با این بیماری صرف کرده بود.

روز گذشته دبیر کل سازمان بهداشت جهانی خواستار تخصیص ۶۷۵ میلیون کمک برای جلوگیری از شیوع این ویروس مهلک شد.

و اما از مجموع کمک اهدایی بنیاد گیتس، ۲۰ میلیون دلار آن به چندین سازمان فعال در این زمینه از جمله سازمان بهداشت جهانی، مرکز مقابله و پیشگیری از بیماری آمریکا، کمیسیون سلامت ملی چین و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این کشور اختصاص داده می شود که مشخصا سعی در شناسایی، ایزوله سازی و درمان مبتلایان به کرونا ویروس دارد.

بنیاد گیتس

در ادامه بیانیه خبری بنیاد گیتس آمده است:

هدف از اعطای این مبلغ کمک به مقامات بهداشت عمومی است تا هزینه های اولیه خود برای تامین دارو و درمان مبتلایان را پوشش داده و سازمان های بین المللی و نهادهای دولتی نیز بتوانند منابع مورد نیاز برای ادامه فعالیتهای خود در این زمینه را تامین نمایند.

۲۰ میلیون دیگر از این مبلغ نیز صرف حفاظت از جمعیت های تحت خطر در آفریقا و جنوب آسیا می شود. این بودجه قرار است صرف حمایت از سازمان های بهداشتی با تاسیسات اضطراری شود و توانمندی های آنها برای ایزوله سازی و درمان موارد ابتلا به ویروس را بهبود بدهد.

۶۰ میلیون باقی مانده نیز صرف شتابدهی به فرایند کشف، ساخت و تست واکسن ها و درمان و تشخیص کرونا ویروس می شود.

مارک سوزمان مدیرعامل این بنیاد در رابطه با کمک اخیر گفته است:

سازمان های چندجانبه، دولت ها،‌ بخش های خصوصی و نهادهای بشردوستانه باید ضمن همکاری با یکدیگر فرایند شیوع این بیماری را کند کرده و به کشورها در حفاظت از شهروندان آسیب پذیر خود و کنترل این بیماری کمک کنند.

امید می رود که این منابع به واکنش بین المللی موثر و سریع کمک کند. این واکنش نیز باید به واسطه علم و نه ترس هدایت شود و برپایه گام هایی صورت بگیرد که سازمان بهداشت جهانی تا به امروز انجام داده است.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و همسرش ملیندا تاسیس شد. پیشتر جک ما موسس علی بابا نیز از اهدای 14 میلیون دلار کمک برای ساخت واکسن کرونا ویروس خبر داده بود. به نظر می رسد ائتلافی جهانی میان بزرگان عرصه تکنولوژی برای مقابله با این ویروس شکل گرفته است.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار