کد خبر: ۲۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 06
در سال‌های اخیر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به دنبال افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه در محصولات خود بودند، اما قرار دادن دوربین سلفی یکی از چالش‌های بزرگ آن‌ها به شمار می‌رفت.
به گزارش آی تابناک : در سال‌های اخیر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به دنبال افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه در محصولات خود بودند، اما قرار دادن دوربین سلفی یکی از چالش‌های بزرگ آن‌ها به شمار می‌رفت. حال به تازگی شرکت وان پلاس پتنت جدیدی را برای دوربین سلفی زیر صفحه نمایش به ثبت رسانده است.

در حال حاضر اکثر شرکت‌های بزرگ برای قرار دادن دوربین سلفی بر روی صفحه نمایش از بریدگی نقطه‌ای یا بریدگی ناچ استفاده می‌کنند، اما این موضوع موجب ایجاد حاشیه صفحه نمایش در زمان تماشا فیلم یا اجرا بازی‌ها می‌شود. در همین راستا برخی از شرکت‌های مانند وان‌پلاس، اوپو و شیائومی گوشی‌های هوشمند خود را به دوربین سلفی بیرون جهنده موتور دار مجهز کرده‌اند تا به افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتری دست پیدا کنند.

سال گذشته شرکت‌های اوپو و شیائومی برای اولین بار از دوربین سلفی زیر صفحه نمایش رونمایی کردند و گوشی‌های هوشمند خود را به شکل آزمایشی به این فناوری مجهز کردند، اما تا به امروز نسخه تجاری این فناوری وارد بازار نشده است. حال به تازگی شرکت وان پلاس اولین پتنت خود در خصوص دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را به ثبت رسانده و به جمع شرکت‌ها توسعه دهنده این فناوری پیوسته است.

به نظر می‌رسد که وان پلاس در این پتنت ار فناوری مشابه گوشی مفهومی Concept One که در نمایشگاه CES 2020 معرفی شد استفاده کرده باشد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این پتنت هیچ خبری از دوربین سلفی بیرون جهنده، بریدگی نقطه‌ای و یا بریدگی ناچ نیست. وان پلاس در این پتنت برای دست یابی به صفحه نمایش یک دست از دوربین سلفی مخفی شونده یا همان زیر صفحه نمایش استفاده کرده است.

از طرفی قسمت پشتی دستگاه شباهت بسیار زیادی به گوشی OnePlus 7T دارد، اما به نظر می‌رسد که وان پلاس در ماژول دوربین این گوشی از یک پوشش پلاستیکی برای مخفی کردن آن استفاده کرده است. به نظر می‌رسد که وان پلاس برای کنترل این روکش محافظ از مکانیزم موتور دار خودکار استفاده کرده باشد. هدف از نصب این پوشش، محافظت از لنز‌ها در برابر ضربه و خط و خش است.

در حال حاضر فناوری دوربین سلفی زیر صفحه نمایش به تکامل نرسیده است و همچنان کیفیت تصویر مناسبی را بر محیط‌های کم نور ارائه نمی‌دهد، به همین احتمال عرضه گوشی هوشمند با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش در سال 2020 بسیار کم است، اما انتظار می‌رود که وان پلاس از نسخه آزمایشی این فناوری در آینده نزدیک رونمایی کند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار