کد خبر: ۲۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 06
اخیرا استیو وزنیاک یکی از هم موسسین اپل مصاحبه جالبی در رابطه با استیو جابز فقید انجام داده است. او می‌گوید پس از موفقیت شرکت اپل، شخصیت استیو جابز نیز تغییر کرد و جدی‌تر از گذشته شده بود.
به گزارش آی تابناک : اخیرا استیو وزنیاک یکی از هم موسسین اپل مصاحبه جالبی در رابطه با استیو جابز فقید انجام داده است. او می‌گوید پس از موفقیت شرکت اپل، شخصیت استیو جابز نیز تغییر کرد و جدی‌تر از گذشته شده بود. در ادامه بخشی از مصاحبه او را می‌خوانیم.

از مصاحبه استیو وزنیاک می‌‌توان دریافت که این دو استیو، دیدگاه متفاوتی نسبت به مسائل داشتند. برای مثال استیو وزنیاک به یکی از کارمندان پیشین اپل به نام گای کاوازاکی گفته است که استیو جابز به پول و درآمدزایی اهمیتی بیشتری می‌داده، در حالی که خودش اینگونه نبوده است. او می‌گوید:

استیو [از نوع جابز] می‌خواست انسان مهمی شود، در حالی که هیچ پولی نداشت. به همین دلیل او همیشه به دنبال راه‌های کوچکی برای بدست آوردن پول بیشتر بود. او می‌خواست آدم مهمی در دنیا شود. اپل هم شانس بزرگ او برای این کار بود، زیرا شرکتی را تاسیس کرده بود که پول زیادی می‌خواست.

استیو جابز

با این حال استیو (از نوع وزنیاک) می‌گوید با رشد اپل، شخصیت جابز تغییر کرد و او دیگر با کسی شوخی نمی‌کرد. او حتی دست انداختن دیگران را نیز کنار گذاشت. تمام کاری که استیو جابز علاقه داشت انجام دهد، صحبت در رابطه با کسب و کار بود. وزنیاک می‌گوید که جابز به شخصی جدی تبدیل شده بود. البته این رفتار برای افرادی که جابز را از نزدیک می شناختند، غافلگیرکننده نبود.

از روزی که این دو استیو همدیگر را دیدند، جابز همواره در رابطه با افراد مهمی مانند شکسپیر صحبت می‌کرد که دنیا را تغییر داده بودند. استیو وزنیاک می‌گوید:

چون او همیشه راجع به این افراد صحبت می‌کرد، خیلی علاقه داشت تا شبیه آن‌ها شود و این احساس را داشت که واقعا شبیه آن‌ها شده است. او انگیزه این کار را نیز داشت. بعضی وقت‌ها خواستن چیزی بسیار مهم‌تر از داشتن مهارت برای آن کار است.

استیو جابز

زمانی که استیو جابز از استیو وزنیاک خواست که برای اپل کار کند، او (وزنیاک) در HP مشغول بود و آن‌چنان نسبت به کار تمام وقت در اپل مطمئن نبود.

من به همه گفته بودم که برای هیولت پکارد (HP) کار می‌کنم و تا آخر عمر هم در همین شرکت می‌مانم، زیرا عاشق کارم بودم و نمی‌خواستم با پول زیاد خراب شوم. داستان‌های زیادی در این باره خوانده بودم که نمی‌خواستم شبیه هیچ کدامشان شوم.

استیو جابز

جابز نمی‌خواست این را بپذیرد و زمانی که شنید وزنیاک، کار در اپل را رد کرده است، به دوستان و آشنایان او زنگ زد تا به نحوی او را ترغیب کنند؛ کاری که جواب هم داد. با این حال وزنیاک می‌گوید که همچنان کارمند اپل بوده و تنها شخصی است که از روز تاسیس این کمپانی، به صورت هفته‌ای مبلغی را دریافت می‌کند. او می‌گوید که پس از کسر مالیات و پول‌هایی که به منظور پس انداز از حساب او برداشت می‌شود، تنها ۵۰ دلار در حساب بانکی او باقی می‌ماند.

مبلغ ناچیزی است، ولی بیشتر به خاطر وفاداری بوده، زیرا در زندگی چه کار مهمتری می‌توانم انجام دهم؟ هیچ کس قرار نیست من را اخراج کند و من همواره احساسات قوی نسبت به اپل داشته‌ام.







منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار