کد خبر: ۲۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 05
کامپیوترها گاهی خراب می‌شوند. این یک حقیقت است. ممکن است چیزی روی آن بریزید یا سعی کنید روشنش کنید و هیچ اتفاقی نیفتد.
به گزارش آی تابناک : کامپیوترها گاهی خراب می‌شوند. این یک حقیقت است. ممکن است چیزی روی آن بریزید یا سعی کنید روشنش کنید و هیچ اتفاقی نیفتد. بسیاری از ما مشکل را به کمک گوگل حل می‌کنیم، برخی دیگر از یک متخصص تعمیر کامپیوتر کمک می‌گیرند. اما در این میان افرادی هم هستند که خودشان دست به کار شده و قبل از بردن دستگاه به تعمیرگاه، آن را تا مرز نابودی می‌برند.

در این مقاله، با برخی از آژانس‌های پشتیبانی فنی ارتباط برقرار شده تا بفهمیم بدترین کاری که مردم هنگام تعمیر کامپیوترهای خود انجام می‌دهند چیست. به هیچ وجه کارهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده را انجام ندهید.

افزودن باتری به کابل اترنت

برخی از افراد وقتی مشغول تعمیر کامپیوترهایشان هستند واقعاً مقاصد خوبی در سر دارند. آن‌ها می‌روند ویدیوهای یوتوبی تماشا می‌کنند و واقعاً به کار دل می‌دهند. اما اگر درک بسیار کمی از چگونگی کارکرد دیوایس‌های الکترونیکی داشته باشید، بعید نیست که قربانی یک شوخی بسیار احمقانه شوید. این چیزی بود که پیتر لوپز، یک پتشیبان فنی در بروکلین به چشم دید.

لوپز به خانه مشتری خود رسید و متوجه شد او چند باتری AA را با چسب به کابل اترنت چسبانده است. «از او پرسیدم چرا چنین کاری کرده؟». لوپز ادامه می‌دهد:

به من گفت که چسباندن باتری به کابل باعث می‌شود سرعت اینترنت سه برابر شود. کاملاً جا خورده بودم از اینکه چقدر از این نظر دفاع می‌کرد. و به من نشان داد چرا انقدر مصر است... ماجرا به خاطر یک ویدیوی سرکاری بود که فکر می‌کرد واقعی است.

نتیجه اخلاقی اینکه چون یک نفر صرفاً دم و دستگاهی جذاب، لباسی اتوکشیده و میکروفونی گران‌قیمت دارد دلیل نمی‌شود به او اطمینان کنید. یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانست کاری کند که قربانی بخت‌برگشته جلوی لوپز شرمنده نشود. اگر خواستید سرعت اینترنت خانه را بالاتر ببرید، خرید تجهیزات بهتر، عوض کردن جای روتر یا تغییر سرویس‌دهنده اینترنت راهکارهای بهتری خواهند بود.

لپتاپ خیس در فر

شاید باورش سخت باشد، اما یک پشتیبان فنی از شخصی می‌گوید که لپتاپش را درون فر قرار داده است. احتمالاً مشاهده موفقیت مردم در پخت یک لازانیای خوش‌قیافه دلیل این کار باشد، اما این شخص خاص با خود تصور کرده که قرار دادن کوتاه‌مدت لپتاپ در فر راهکاری عالی برای خشک کردن آن است.

مشخصاً که ایده خوبی نبوده. تمام آنچه اتفاق افتاده از بین رفتن کامل نمایشگر و ظهور علائم سوختگی روی بدنه دستگاه است و بگذریم از اینکه خانه هم برای یک نصف هفته بوی پلاستیک سوخته می‌گیرد. و این تنها مورد نیست. یک پشتیبان فنی در تگزاس چنین داستانی را بازگو می‌کند:

یک مشتری مادربردش را درون فر قرار داد تا چیپ‌های کامپیوترش را گرم کند. این کار مشخصاً راهکار بدی برای تعمیر کامپیوتر و بسیار خطرناک بود. چنین کاری می‌تواند ردهایی سمی از لیتیوم در خانه باقی بگذارد و گازهایی سمی هم از دستگاه خارج خواهد شد.

لپتاپ خیس در برنج

اما فرها تنها روشی نیستند که مردم برای خشک کردن سریع لپتاپ خود به کار می‌گیرند. قرار دادن لپتاپ در برنج ناشی از یک ایده نسبتاً خوب قدیمی برای خشک کردن موبایل در کیسه برنج است. یک پشتیبان فنی به نام ویلیام از پورتلند که نمی‌خواهد نام کاملش فاش شود می‌گوید «کامپیوترتان را در برنج نگذارید». او به چندین مورد اشاره می‌کند که برنج‌ها مسیر فن‌ها و خروجی‌های USB را مسدود کرده‌اند.

اگرچه برنج به عنوان ماده‌ای خشک‌ساز شناخته می‌شود، لزوماً قادر به بهود شرایط نیست. اما موضوع اینست که برنج معمولاً نمی‌تواند آسیب بیشتری به موبایلی وارد کند که ورودی‌هایی چندان درشت ندارد. چنین چیزی را نمی‌توان به هیچ وجه راجع به لپتاپ‌ها گفت. این دیوایس‌ها خروجی‌های هوا، پورت‌ها و درگاه‌های درشتی مثلا میان کیبوردها دارند.

عمر پرز از پشتیبانی فنی مایکروسافت می‌گوید تمام این فرآیند از اساس احمقانه است. او می‌گوید کشیدن رطوبت از لپتاپ‌های بزرگ، بدون باز کردن‌ و خشک کردن‌شان به صورت دستی عملاً غیرممکن است.

به جای این کار، اگر کامپیوترتان قربانی رطوبت ناگهانی شد، سریعاً خاموشش کنید، از برق بکشیدش و اگر ممکن بود، باتری را از آن خارج کنید. سپس رطوبت را تا جای ممکن با یک حوله بکشید و اجازه دهید دستگاه برای ۲۴ الی ۴۸ ساعت خشک شود.

اگر همه‌چیز خوب پیش برود، کامپیوترتان به عمر باعزت خود ادامه خواهد داد. اگر مشکلی پیش آمد، می‌توانید به سراغ پشتیبانی فنی بروید و حداقل آن‌ها مجبور به بیرون کشیدن برنج از لاجیک برد دستگاه نخواهند بود.

قرار دادن هارد درایو خراب در فریزر

در روزگاری نه‌چندان دور و نه‌چندان نزدیک، قرار دادن هارد درایو درون فریزر راهی خوب برای زنده نگه داشتن آن -صرفاً تا اندازه‌ای که قادر به استخراج اطلاعات مهم باشید- بود. ایده کلی این بود که خنک کردن هارد درایو باعث می‌شود صفحات فلزی داخلش آن آنقدر منقبض شوند که به اندازه یک بک‌آپ گیری ساده به کار خود ادامه دهند.

اما تغییرات اساسی در طراحی هارد درایوها و ظهور سریع SSDها -که هیچ صفحه فلزی‌ای ندارند- به این معناست که چنین ترفندهایی دیگر کاربرد سابق را ندارند.

البته که این موضوع مانع از این نشده که مردم هارد درایو خود را درون فریزر قرار دهند. یک پشتیبان فنی در تگزاس می‌گوید:

یکی از مشتریان مقاله‌ای در اینترنت خوانده بود که می‌گفت با قرار دادن هارد درایوش درون فریزر قادر به احیای اطلاعاتش است. او می‌خواست در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند و برای همین ترفند مورد نظر را امتحان کرد. نیازی به اشاره نیست که این روش جواب‌گو نبود و او مجبور به استفاده از خدمات ما برای احیای اطلاعات شد.

لپتاپ‌ها برای قرار گرفتن در دمای شدید ساخته نشده‌اند - چه گرم و چه سرد. بنابراین سعی کنید آن‌ها را از تمام لوازم خانگی درون آشپزخانه دور نگه دارید.

جراحی الکترونیکی در زمان اشتباه

همه ما دوست داریم تصور کنیم که آشنایی کامل با دیوایس‌های الکترونیکی‌مان داریم و هرچیزی با روغنی شدن دستان و جستجویی ساده در یوتوب قابل تعمیر است. اما مشخصاً این موضوع همیشه حقیقت ندارد.

اندکی تواضع نشان دادن می‌تواند به معنای نابودی یا احیای دستگاهی خراب باشد. طرف صحبت‌مان کسی است که یک‌بار سعی کرد منبع برق کامپیوترش را عوض کند اما یک آتش‌سوزی کوچک به راه انداخت.

جراحی کامپیوترها بهتر است که به متخصین سپرده شود. رایان، پشتیبان فنی در نیویورک چنین داستانی را تعریف می‌کند:

یکی از مشتریان قدیمی من عادت به پاره کردن سیم‌ها، نابود کردن کانکتورها و از بین بردن قطعات مختلف دارد و سعی می‌کند خودش دستگاه را تعمیر کند. با من تماس گرفت و گفت که رادیو Bose Wave اش بازی در می‌آورد. در نهایت مشخص شد که کابل کانکتور داخل دستگاه از وسط بریده شده بود. او اعتراف کرد که نمی‌دانسته باید چه کند، اما هنوز برایم سوال است که چطور تصور کرد این راه حل جواب می‌دهد.

اگر مطمئن نیستید دارید چه می‌کنید، چرا آن کار را می‌کنید؟!





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار