کد خبر: ۲۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 03
مدیاتک با معرفی چیپست جدید هلیو G80 در پی ارائه قابلیت های گیمینگ در گوشی های میان رده بیشتری است.
به گزارش آی تابناک : به لطف معرفی تراشه های قدرتمند و مقرون به صرفه مثل سری هلیو G مدیاتک، مرز بین چیپست های پرچمدار و میان رده روز به روز در حال کم رنگ شدن است و گوشی های نه چندان گرانقیمت به قابلیت های پریمیوم مجهز شده اند. مدیاتک به تازگی از جدیدترین عضو سری هلیو G خود رونمایی کرده که امکان اجرای بازی های سنگین را به گوشی های میان رده خواهد آورد.

ساختار هلیو G80 شباهت زیادی به مدل G70 دارد که کمتر از یک ماه از معرفی آن سپری می شود. این چیست ۸ هسته ای از ۲ هسته کورتکسA75 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و ۶ هسته A55 با حداکثر کلاک ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازشگر گرافیکی به کار رفته در تراشه مدیاتک Mali-G52 است که فرکانس آن کمی بالاتر از G70 بوده و  روی ۹۵۰ مگاهرتز تنظیم شده است.

هلیو G80 بر پایه لیتوگرافی ۱۲ نانومتری طراحی شده و توانایی پشتیانی از رم ۸ گیگابایتی LPDDR4x را دارد اما بر خلاف تراشه هلیو G90 با فناوری حافظه UFS سازگار نیست و در کنار آن باید از حافظه های کندتر eMMC استفاده کرد. فناوری HyperEngine این چیپست هم با تکیه بر الگوریتم های مختلف اجرای بازی را در موبایل بهینه سازی می کند.

هلیو G80

پردازشگر سیگنال تصویر اجازه استفاده از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با نرخ تصویربرداری ۱۷ فریم در ثانیه یا دوربین ۲۵ مگاپیکسلی با ZSL (تاخیر شاتر صفر) و یا دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۶ مگاپیکسلی را به تولیدکنندگان موبایل می دهد. هرچند در هلیو G80 خبری از شتاب دهنده هوش مصنوعی اختصاصی نیست اما مدیاتک مدعی است ISP قابلیت هایی نظیر تشخیص سوژه، منظره و چهره را دارد.

پشتیبانی از نمایشگر به رزولوشن FHD پلاس با نرخ ۶۰ هرتز و نسبت تصویر کشیده ۲۱ به ۹ محدود می شود. این تراشه از نظر قابلیت های ارتباطی نظیر مودم Cat-7 و بلوتوث ۵ تفاوتی با نسخه G70 ندارد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار