کد خبر: ۲۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 01
یکی از مهم ترین مزایایی دستگاه های اندرویدی، قابلیت سفارشی سازی و تغییر شکل ظاهری آن ها است. این روزها کاربران می توانند به لطف برنامه ها و ابزارهای گوناگون، ظاهر گوشی یا تبلت های اندرویدی را مطابق با سلیقه خود تغییر دهند؛ تا از کار با آن ها لذت بیشتری ببرند.
به گزارش آی تابناک : یکی از مهم ترین مزایایی دستگاه های اندرویدی، قابلیت سفارشی سازی و تغییر شکل ظاهری آن ها است. این روزها کاربران می توانند به لطف برنامه ها و ابزارهای گوناگون، ظاهر گوشی یا تبلت های اندرویدی را مطابق با سلیقه خود تغییر دهند؛ تا از کار با آن ها لذت بیشتری ببرند. یکی از مهم ترین جنبه های این قابلیت، توانایی تغییر فونت  است که قصد داریم در این مطلب به معرفی بهترین برنامه ها و ابزارهای موجود برای این کار بپردازیم.

هم اکنون می توان دستگاه های اندرویدی را از طریق راه های گوناگونی شخصی سازی کرد. اگرچه به نظر می رسد که قابلیت تغییر فونت این دستگاه ها نیز باید به سادگی وجود داشته باشد، اما برخلاف انتظارات اینگونه نیست. خبر خوب این است که هرگاه علاقه ای به کاری وجود داشته باشد، معمولاً  برای انجام آن نیز روشی وجود خواهد داشت.

قابلیت تغییر فونت به صورت پیش فرض در بخشی از دستگاه ها وجود دارد
گوگل هنوز قابلیت تغییر فونت را به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید اضافه نکرده است و هم اکنون نمی توان در نسخه پایه از اندروید (استوک) به این قابلیت دسترسی پیدا کرد. با این وجود، در حال حاضر بخشی از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، این قابلیت را به رابط کاربری دستگاه های خود اضافه کرده اند تا کاربران بتوانند به سادگی و با مراجعه به منوی تنظیمات دستگاه خود، فونت آن  را تغییر دهند. در حال حاضر این قابلیت را می توان در محصولات تولید شده توسط شرکت های سامسونگ، HTC و ال جی یافت.

روش تغییر فونت می تواند بسته به دستگاهی که در اختیار دارید متفاوت باشد؛ اما به صورت پیش فرض می توان با مراجعه به منوی تنظیمات و رجوع به بخش Display، قابلیت تغییر فونت و همچنین تغییر ابعاد آن را پیدا کرد.

به عنوان مثال، در حال حاضر اغلب گوشی ها و تبلت های اندرویدیِ سامسونگ به کاربران اجازه می دهند که فونت دستگاه خود را تغییر دهند. حتی سامسونگ چند فونت اضافی را هم به صورت پیش فرض بر روی این دستگاه ها نصب کرده است که کاربران می توانند از آن ها نیز استفاده کنند. علاوه بر این، امکان نصب دیگر فونت های رایگان و غیررایگان نیز از طریق Galaxy Store وجود دارد.

Font-2.jpg

می توان در دستگاه های سامسونگ با مراجعه به مسیر Settings، سپس Display و در انتها Font size and style، قابلیت تغییر فونت را در اختیار گرفت. تنها کافی است که در این صفحه فونت موردنظر خود را انتخاب کنید. تغییرات به صورت آنی صورت می گیرد و نیازی به راه اندازی دوباره دستگاه نیست. توجه داشته باشید که فونتی که در این بخش انتخاب می کنید در همه بخش های رابط کاربری دستگاه شما، از نوار وضعیت گرفته تا منوی برنامه ها و حتی در برنامه های پیام رسان نیز نمایش داده می شود.

تغییر فونت دستگاه های اندرویدی با استفاده از برنامه ها و Launcher ها
اگر در حال حاضر قادر نیستید با استفاده از منوی تنظیمات دستگاه خود، فونت آن را تغییر دهید باید از Launcher های سفارشی که این روزها به وفور یافت می شوند استفاده کنید. این برنامه ها سبب جایگزینی صفحه Home دستگاه ها شده و معمولاً بر روی دیگر المان های رابط کاربری نیز تاثیراتی را می گذارند. به این ترتیب استفاده از برنامه های تعویض فونت ، به طور معمول با تغییر در ظاهر دیگر بخش ها نیز همراه خواهد شد.

در هر صورت باید گفت که در حال حاضر برنامه ها و Launcher هایی وجود دارند که می توانند قابلیت تغییر فونت دستگاه های اندرویدی را فراهم کنند. در زیر می توانید با بهترین این برنامه ها آشنا شوید و نحوه کار با آن ها را فرا بگیرید.

برنامه Apex Launcher

Font-3.jpg

بدون شک Apex Launcher یکی از محبوب ترین برنامه های Launcher  برای سیستم عامل اندروید است. پس از دانلود و نصب این برنامه بر روی دستگاه خود، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا امکان تعویض فونت بخش های مختلف فراهم شود. توجه داشته باشید که Apex Launcher به صورت سیستمی عمل نمی کند و تنها قادر است فونت موجود در بخش های مختلف خود را تغییر دهد. از سوی دیگر Apex Launcher یک برنامه غیررایگان محسوب می شود که در بعضی از شرایط هزینه استفاده از آن نیز قابل توجه است.

برای تغییر فونت صفحه Home دستگاه خود مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد بخش تنظیمات برنامه Apex Launcher شوید.
  2. گزینه مشخص شده با عنوان Home Screen را لمس کنید.
  3. در گام بعد گزینه Layout and Style را انتخاب نمایید.
  4. در پایان گزینه مشخص شده با عنوان Label Font را انتخاب کرده و فونتی که قصد دارید از آن در صفحه Home گوشی خود استفاده کنید را انتخاب نمایید.

برای تغییر فونت منوی برنامه های دستگاه خود مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد بخش تنظیمات برنامه Apex Launcher شوید.
  2. گزینه مشخص شده با عنوان App Drawer را لمس کنید.
  3. در گام بعد گزینه Drawer Layout & Icons را انتخاب نمایید.
  4. در پایان با پیمایش به پایین صفحه گزینه مشخص شده با عنوان Label Font را انتخاب کرده و فونتی که قصد دارید از آن در منوی برنامه های گوشی خود استفاده کنید را انتخاب نمایید.

همچنین می توانید برای تغییر فونت پوشه های گوشی خود مسیر زیر را دنبال کنید.

  1. وارد بخش تنظیمات برنامه Apex Launcher شوید.
  2. گزینه مشخص شده با عنوان Folder را لمس کنید.
  3. در پایان با پیمایش به پایین صفحه گزینه مشخص شده با عنوان Label Font را انتخاب کرده و فونتی که قصد دارید از آن برای پوشه های گوشی خود استفاده کنید را انتخاب نمایید.

برنامه Apex Launcher را می توانید از طریق این لینک برای دستگاه خود دانلود کنید.

برنامه GO Launcher

Font-4.jpg

GO Launcher یک برنامه حرفه ای برای کاربرانی است که قصد دارند دستگاه اندرویدی خود را سفارشی سازی کنند و تغییرات انبوهی را در ظاهر آن ایجاد نمایند. یکی از قابلیت های مهم این برنامه، تغییر فونت دستگاه  است که پس از نصب آن، می توانید از طریق زیر به آن دسترسی پیدا کنید.

  1. فایل های TTF یا OTF از فونت های مورد علاقه و مدنظر خود را درون گوشی کپی کنید.
  2. پس از لمس طولانی مدت صفحه Home گوشی خود گزینه مشخص شده با عنوان GO Settings را انتخاب نمایید.
  3. سپس مسیر Font و بعد از آن Select Font را طی کنید.
  4. در پایان فونت موردنظر خود را انتخاب کنید یا پس از لمس گزینه Scan، فایل فونت های ذخیره شده بر روی دستگاه را به این برنامه معرفی نمایید.

تغییرات صورت گرفته توسط این برنامه در ابعاد کل دستگاه نیست و تنها سبب می شود محیط این Launcher به این فونت جدید مجهز شود. با وجود این، بازهم این محیط شامل منوها و برنامه هایی که هر روز با آن ها سر و کار دارید می شود. برنامه GO Launcher را می توانید از طریق این لینک بر روی دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید.

برنامه Action Launcher: Pixel Edition

Font-5.jpg

برنامه قدرتمند و شناخته شده دیگری که در حوزه سفارشی سازی سیستم عامل اندروید دارای قابلیت ها و توانایی های بسیاری است، Action Launcher: Pixel Edition نام دارد. متاسفانه در حال حاضر نمی توان در این برنامه انبوهی از فونت های مختلف را در اختیار داشت و در آن تنها امکان دسترسی به فونت های سیستمی و همچنین چند فونت محدود دیگر وجود دارد. با این وجود بازهم استفاده از این برنامه، جذابیت های خاص خود را دارد.

برای تغییر فونت دستگاه خود با استفاده از این برنامه باید پس از نصب آن، مراحل زیر را طی کنید.

  1. به منوی تنظیمات برنامه Action Launcher مراجعه کنید.
  2. به بخش Appearance و سپس Font بروید.
  3. در پایان، فونت موردنظر خود را انتخاب کنید.

برنامه Action Launcher: Pixel Edition نیز از طریق این لینک قابل دسترس است.

برنامه Smart Launcher 5

Font-6.jpg

Smart Launcher 5 برنامه دیگری است که به کاربران اجازه می دهد دستگاه های اندرویدی خود را به فونت های جدیدی مجهز کنند. برخلاف برنامه قبل، این Launcher فونت های متنوع و  گوناگونی را در خود جای داده است که خبری خوب برای علاقه مندان به سفارشی سازی ظاهر دستگاه های هوشمند محسوب می شود. متاسفانه تغییرات صورت گرفته توسط این برنامه هم به صورت سیستمی نیست و تنها بخش هایی که این Launcher شامل آن ها می شود را پوشش می دهد.

برای تغییر فونت با استفاده از برنامه Smart Launcher 5، ابتدا آن را از طریق این لینک بر روی دستگاه خود نصب کرده و سپس مسیر زیر را دنبال کنید.

  1. به منوی تنظیمات برنامه Smart Launcher 5 مراجعه کنید.
  2. به بخش Global appearance و سپس Font بروید.
  3. در پایان، فونت موردنظر خود را انتخاب کنید.



منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار