کد خبر: ۲۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 28
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاهی شدند که می‌تواند تومورهای سرطان را به هنگام جراحی به جراح نشان دهد.
به گزارش آی تابناک : هانی شهشهانی، مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده پرو پزشکی تشخیص سرطان گفت: ما در این شرکت دانش‌بنیان موفق شدیم دستگاهی را به عنوان پرو پزشکی برای تشخیص سرطان طراحی و بسازیم.

وی با بیان اینکه چنین دستگاهی مختص تشخیص سرطان نمونه خارجی ندارد، بیان کرد: دستگاه‌های مختلفی وجود دارند که برای تشخیص سرطان به کار می‌روند اما چنین نمونه‌ای وجود ندارد و ما توانستیم از صفر تا صد دستگاه را طراحی کرده و بسازیم.

به گفته شهشهانی، دستگاه در اعمال جراحی به جراح کمک می‌کند که با دقت و کیفیت بهتری توده درگیر را شناسایی کند و اقدام به برداشتن توده سرطانی کند.

وی بیان کرد: این تشخیص‌ها هزینه بالایی داشته و امکان خطا دارد؛ اما با استفاده از این دستگاه که هزینه کمتری دارد، می‌توان حین عمل توده‌های درگیر سرطان را تشخیص داد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این دستگاه، حین عمل به جراح کمک می‌کند که با دقت کافی جراحی کند، خاطر نشان کرد: با استفاده از این دستگاه روی ۱۵۰ بیمار آزمایش کردیم؛ ۱۵۰۰ نمونه با استفاده از آن تشخیص داده شد و ۹۷ درصد تشخیص‌ها بعد از پاتوبیولوژی درست بود.

وی با بیان اینکه حتی موردی داشتیم که با تشخیص پاتوبیولوژی سرطان تشخیص داده نشد ولی با استفاده از دستگاه تشخیص داده شد، بیان کرد: در حال حاضر مجوز را برای تولید انبوه اخذ کرده‌ایم و در حال رایزنی هستیم که با بیمارستان‌ها تفاهمنامه منعقد کنیم.

شهشهانی با اشاره به تجهیزات کاربردی در ساخت دستگاه گفت: در این دستگاه که از قطعات الکترونیک بهره برده‌ایم تقریباً بیش از ۹۰ درصد قطعات ایرانی بوده‌اند.

وی افزود: طراحی و ساخت این دستگاه در دانشگاه فنی دانشگاه تهران انجام شده است.






منبع : مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار