کد خبر: ۲۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 27
ثبت تصاویر اکشن، خطرناک و ورزشی در حال تبدیل شدن به یک صنعت بسیار بزرگ است. کاربرانی که بی محابا به دل طبیعت و محیط‌های خطرناک زده و در تلاش برای ثبت تصاویر از کارهای خود، در شرایط غیر عادی هستند.
به گزارش آی تابناک : ثبت تصاویر اکشن، خطرناک و ورزشی در حال تبدیل شدن به یک صنعت بسیار بزرگ است. کاربرانی که بی محابا به دل طبیعت و محیط‌های خطرناک زده و در تلاش برای ثبت تصاویر از کارهای خود، در شرایط غیر عادی هستند. رشد «دوربین‌های اکشن» و ورزشی به شکل قابل توجهی افزایش یافته و حال باید دید که وضعیت این صنعت در سال‌های آتی چگونه خواهد بود. آیا شما هم به یک دوربین اکشن برای ثبت کارهای عجیب نیاز دارید؟

تا همین چند سال پیش، تنها چند نسخه اولیه از دوربین‌های اکشن (Action Camera) در بازار موجود بود. دوربین‌هایی که کیفیت تصویر برداری آنها با دوربین‌های ساده تفاوت چندانی نداشته و تنها از حیث ورود آب، گرد و غبار و شوک‌های فیزیکی در امان بودند. اما امروزه با ورود مدل‌های جدید که حتی از تصویر برداری 4K و سیستم ضد لرزش بسیار حرفه‌ای بهره می‌برند، داستان به گونه دیگری رقم می‌خورد.

ACT-CAM-02.jpg

به گزارش Research and Markets، دوربین‌های ورزشی و اکشن تا سال 2025 به یک صنعت 9 میلیارد دلاری مبدل خواهند شد. رشد سالانه ترکیبی این صنعت به 18.3 درصد رسیده و تخمین زده زده می‌شود که طی 5 سال شاهد درآمد زایی 9 میلیارد دلاری در حوزه فروش دوربین‌های اکشن باشیم. تصور می‌شود که این امر تحت تأثیر افزایش مسافرت‌ها، علاقه به ثبت تصاویر ورزشی و اکشن، تصویر برداری در وضعیت‌های نامتعارف، پدیدار شدن تفریحات جدید و علاقه کاربران بیشتری به تصویر برداری‌های اکشن باشد.

بزرگان کنونی این بازار از جمله Xiaomi, Garmin, Drift و GoPro هستند. البته با کمی ارفاق و تغییرات، می‌توان دوربین‌هایی نظیر Sony RX0 II را در سری مدل‌های اکشن دسته بندی کرد. از سوی دیگر، برخی شرکت‌ها در حال ارائه مدل‌های جدید از دوربین‌های اکشن هستند که از جمله آنها می‌توان به برند Olympus با مدل TG-6 اشاره کرد. این دوربین در برابر سرما، گرما، نفوذ مایعات و گرد و غبار مقاوم بوده و و حتی می‌تواند آسیب‌های سنگین فیزیکی (به ادعای سازنده تا 100 کیلوگرم) را تحمل کند.

ACT-CAM-03.jpg

در بازار داخلی ایران، دوربین‌های اکشن برای بسیاری از کاربران ناشناخته هستند؛ به دلیل قیمت بالای قطعات الکترونیکی و دیجیتالی، Action Cameraها نمی‌توانند به انتخاب اول کاربران برای تصویر برداری مبدل شوند. با این وجود هنوز هم می‌توانید با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد، یک دوربین اکشن جذاب را برای ثبت ماجراجویی‌های خود خریداری کرده و از تصاویر جذاب آن لذت ببرید.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار