کد خبر: ۲۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 27
دادگاه‌های اروپایی چندسالی است که برای راحتی هرچه بیشتر کاربران و صرفه جویی در هزینه‌ها در پی تشویق کمپانی‌ها برای یکسان‌سازی شارژ گوشی‌های هوشمند هستند.
به گزارش آی تابناک : چندی پیش بود که سامسونگ، هواوی، نوکیا، ال‌جی و حتی اپل، به طور داوطلبانه تفاهم‌نامه‌ای به منظور یکسان‌سازی درگاه شارژ گوشی‌های هوشمند امضا کردند. با این حال هنوز برخی کمپانی‌ها آنطور که باید و شاید به این تفاهم داوطلبانه عمل نکرده‌اند.

به همین خاطر دادگاه‌های اروپایی در پی تصویب قانونی هستند که براساس آن دستگاه‌های رادیویی اروپا، همگی مجهز به درگاهی واحد به منظور شارژ باشند و کالاهای وارداتی نیز باید از این قاعده پیروی کنند. به این ترتیب تفاهم‌نامه داوطلبانه میان‌ کمپانی به جبری شدید برای کمپانی‌های که به آن عمل نکرده‌اند تبدیل خواهد شد.

با این حال این موضوع برای کمپانی‌هایی که از شارژهای USB استفاده می‌کنند چندان مسئله خاصی به نظر نمی‌رسد. چراکه تقریباً تمامی اسمارت‌فون‌های جدید آن‌ها به درگاه واحد USB Type-C مجهز هستند. با این حال اپل، که مالک درگاه Lightning است، از این طرح به عنوان قاتل خلاقیت و پیشرفت یاد می‌کند.

اپل همواره در پی نوآوری بوده و به شدت به تجربه کاربری اهمییت می‌دهد. به اعتقاد ما، قانونی که همه تولیدکنندگان را مجبور به استفاده از فناوری واحد کند و به جای تشویق کمپانی‌ها به نوآوری، اجازه نوآوری را از آن‌ها می‌گیرد؛ در نهایت به ضرر مشتری نهایی ختم می‌شود.

به گفته اپل طراحی شارژری واحد برای تمامی گوشی‌های هوشمند هزینه‌ای حدود 1.5 میلیارد یورو را به دنبال خواهد داشت و این در حالی است که حداکثر صرفه جویی این طرح در هزینه‌های کاربران رقمی حدود 13 میلیون یورو خواهد بود.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار