کد خبر: ۲۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 26
بنیاد نرم افزار مجانی (به اختصار: FSF)، همان گروهی که سال 2009 نسبت به مهاجرت به ویندوز 7 و وابستگی به مایکروسافت به کمپانی‌های بزرگ هشدار داده بود، حالا خواستار مجانی شدن استفاده از ویندوز 7 شده است.
به گزارش آی تابناک : بنیاد نرم افزار مجانی (به اختصار: FSF)، همان گروهی که سال 2009 نسبت به مهاجرت به ویندوز 7 و وابستگی به مایکروسافت به کمپانی‌های بزرگ هشدار داده بود، حالا خواستار مجانی شدن استفاده از ویندوز 7 شده است.

FSF یک پتیشن جدید با عنوان Upcycle Windows 7 به راه انداخته و تلاش می‌کند مایکروسافت را مجاب کند تا ویندوز 7 را به عنوان یک سیستم عامل منبع باز عرضه کند. مایکروسافت از 14 ژانویه پشتیبانی از ویندوز 7 را برای کاربران معمولی متوقف کرده است که می‌تواند تبعات جدی داشته باشد. این سیستم عامل حالا در نبود آپدیت‌های امنیتی می‌تواند تهدیدی برای سیستم آموزشی کشورهای مختلف، حریم خصوصی شهروندان و حتی امنیت ملی  باشد.

FSF در چنین شرایطی است که از مایکروسافت خواسته ویندوز 7 را به طور مجانی عرضه کند تا جامعه کاربران و توسعه دهندگان بتوانند آن را بهبود بدهند. FSF ادعا کرده مایکروسافت با مجانی کردن سیستم عاملی که به پایان عمر خود رسیده، متضرر  نمی‌شود.

هم اکنون صدها میلیون کامپیوتر مجهز به ویندوز 7 در دنیا وجود دارد که جزء کاربران سازمانی نیستند و قرار نیست آپدیت‌های بیشتری دریافت کنند. این در حالی است که کاربران سازمانی می‌توانند با پرداخت پول به مایکروسافت، تا 10 ژانویه 2023 آپدیت دریافت کنند.

برای نمونه دولت آلمان برای گسترش پشتیبانی از ویندوز 7 برای 33,000 دستگاه کامپیوتر، 886,000 دلار به مایکروسافت پرداخت کرده است. ایرلند هم تصمیم گرفته با پرداخت 1.2 میلیون دلار به مایکروسافت، دست کم تا سال 2021 میلادی برای  46,000 کامپیوتر مورد استفاده در سیستم بهداشت این کشور پشتیبانی دریافت کند.

علی رغم درخواست‌ها از مایکروسافت برای مجانی کردن ویندوز 7، شانس انتشار کُد منبع آن تقریباً صفر است و بسیار بعید به نظر می‌رسد مایکروسافت به چنین خواسته‌ای تن بدهد.

این پتیشن به 7777 امضا نیاز دارد که تاکنون 2307 تای آن جمع آوری شده است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار