کد خبر: ۲۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 26
هفته گذشته Ren Zhengfei، بنیانگذار هوآوی گفت که انتظار دارد آمریکا حملات خود بر روی شرکت‌های چینی را افزایش دهد. همانطور که می‌دانید، اخیراً هوآوی از دسترسی به تجهیزات آمریکایی محروم شده است و این یعنی پرچمداران سری میت 30 مجبورند از اندروید اوپن سورس استفاده کنند.
به گزارش آی تابناک : هفته گذشته Ren Zhengfei، بنیانگذار هوآوی گفت که انتظار دارد آمریکا حملات خود بر روی شرکت‌های چینی را افزایش دهد. همانطور که می‌دانید، اخیراً هوآوی از دسترسی به تجهیزات آمریکایی محروم شده است و این یعنی پرچمداران سری میت 30 مجبورند از اندروید اوپن سورس استفاده کنند. جدیدترین گوشی‌های هوآوی همچنین نمی‌توانند از برنامه‌های گوگل مانند جیمیل، یوتیوب، پلی استور و ... استفاده کنند. این موضوع در چین اهمیتی ندارد چراکه بیشتر برنامه‌های گوگل در آنجا مسدود هستند اما در بازار جهانی تاثیر زیادی در فروش گوشی‌های هوآوی گذاشته است. با این حال، گوشی‌های سری  P40 این شرکت هم که بدون اندروید نسخه گوگل عرضه می‌شوند، برای اولین بار به Huawei Mobile Services، جانشین اکوسیستم گوگل مجهز خواهند بود.

یکی از راه‌هایی که هوآوی توانست با آن تا حدی تحریم‌های آمریکا را دور بزند، جایگزین کردن قطعات ساخت آمریکا با آنهایی بود که در خارج از این کشور تولید می‌شدند. اما قانون سختگیرانه‌ای در آمریکا وجود دارد که به آنها اجازه می‌دهد د کنترل محصولات خارجی که 25 درصد یا بیشتر از آن اصالتاً توسط آمریکا تولید شده را در اختیار بگیرند، که این موضوع کار را برای هوآوی سخت‌تر می‌کرد. اما اخیراً وزارت بازرگانی سعی بر آن داشت تا با کاهش این رقم به 10 درصد شرایط را برای این شرکت چینی از آن هم سخت تر کند. با این حال وال استریت ژورنال گزارش داده است که هوآوی توانسته از پنتاگون مهلت دریافت کند.

ناامیدی دولت ترامپ از نتایج تحریم‌های هوآوی

وزارت دفاع و وزارت خزانه‌داری هر دو از وزارت بازرگانی درخواست کردند تا پیشنهاد خود را پس بگیرد و در نتیجه آن، آیین‌نامه اصلاح شده، پس گرفته شد. پنتاگون نگران این موضوع بود که سخت‌گیری‌ها بر روی هوآوی برای برخی از شرکت‌های آمریکایی هزینه‌های سنگینی در پی داشته باشد و آنها نتوانند واحدهای توسعه و تحقیق خود را توسعه دهند. پنتاگون نگران است که بدون توسعه و تحقیق آمریکا از فناوری‌های روز عقب بماند. بد نیست به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که هوآوی سال 2018 در حدود 11 میلیارد دلار بابت خرید تجهیزات، به تولیدکنندگان آمریکایی هزینه پرداخت کرده بود. شرکت میکرون یکی از بزرگترین تولید کنندگان تراشه بخش بزرگی از این درآمد را به خود اختصاص داده بود. در حالیکه میکرون تلاش می‌کند ایالات متحده را برای همکاری با هوآوی قانع کند تاکنون نتیجه امیدوار کننده‌ای به دست نیاورده است.

وال استریت ژورنال در گزارش خود گفته است که شکافی در دولت ترامپ شکل گرفته است و مقامات در تلاش‌اند تا کشف کنند چگونه می‌توانند با مشکلات امنیتی که به گفته آنها تجهیزات هوآوی به همراه دارد روبرو شوند و هم به شرکت‌های آمریکایی آسیب نرسانند. حتی تعدادی از قانونگذاران در نامه‌ای به وزارت دفاع خواستار توضیحات این وزارتخانه در خصوص دلیل درخواست آنها مبنی بر عدم اعمال فشار بیشتر بر هوآوی شدند.

دولت آمریکا از هم‌پیمانان خود خواسته است تا از تجهیزات هوآوی در راه اندازی شبکه 5G خود استفاده نکنند. ژاپن و استرالیا این موضوع را قبول کردند اما آلمان به هشدار آمریکا توجهی نکرده است. حالا به نظر می‌رسد که انگلستان هم تصمیم دارد با هوآوی در این زمینه همکاری کنند. یکی از مقامات دولت آمریکا گفته است که این تصمیم دولت انگلستان چیزی به غیر از دیوانگی نیست.

هوآوی در حال حاضر بزرگترین تولید کننده تجهیزات شبکه در جهان به حساب می‌آید اما آمریکا تلاش می‌کند تا با کمک به شرکت‌های فعال در این زمینه، جانشینی برای هوآوی پیدا کند. با وجود مذاکره آمریکا با شرکت‌های اوراکل و سیسکو، آنها گفته‌اند که نمی‌خواهند زمان و پول خود را در این راه درگیر کنند. این در حالیست که هوآوی به لطف پشتوانه مالی قوی که در چین دارد پیشنهادات خوبی به مشتریان خود در آلمان و انگلستان ارائه کرده و آنها را راضی به انجام این معامله کرده است.

در گزارش وال استریت ژورنال گفته شده است که دولت ترامپ از تحریم هوآوی ناامید شده است چراکه کسب و کار این شرکت آنگونه که انتظار می‌رفت آسیب ندیده است. غول چینی سال 2019 را به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند پس از سامسونگ و بالاتر از اپل به پایان رسانده است. آن‌ها چیزی در حدود 240 میلیون گوشی هوشمند فروختند و این رقم، 16.5 درصد بالاتر از 206 میلیون گوشی است که سال قبل‌تر توسط آنها به فروش رفته بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار