کد خبر: ۲۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 25
شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) سگ رباتیک اسپات (Spot) را برای تعلیم دیدن به آدام سویج (Adam Savage) طراح جلوه های ویژه که سابقه کار در فیلم های ماتریکس و جنگ ستارگان را در کارنامه دارد، ارسال کرد.
به گزارش آی تابناک : شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) سگ رباتیک اسپات (Spot) را برای تعلیم دیدن به آدام سویج (Adam Savage) طراح جلوه های ویژه که سابقه کار در فیلم های ماتریکس و جنگ ستارگان را در کارنامه دارد، ارسال کرد.

سویج به همراه ربات مورد بحث، کیت توسعه نرم افزار (SDK) را هم دریافت کرده که به وی اجازه شخصی سازی آن را می دهد. سویج با انتشار ویدیویی در یوتیوب از برنامه های خود برای تعلیم دادن اسپات در طبیعت خبر داد که بخش هایی از آن را در ویدیوی زیر مشاهده می کنید:

کمپانی بوستون داینامیکس اعلام کرد که آدام سویج به مدت یک سال با اسپات تمرین می کند و او در سخت افزار و نرم افزار آن تغییراتی ایجاد خواهد کرد تا توانایی اجرای طیف گسترده ای از حرکات های سرگرم کننده را پیدا کند.

سویج ابتدا در ویدیوی فوق ابتدا تونایی اسپات در بالا رفتن از سنگ ها را آزمایش کرد که بار اول با موفقیت همراه نبود. در ادامه و با تغییراتی که وی در تنظیمات ربات انجام داد، اسپات توانست از صخره سنگی بالا رفته و از طرف دیگرش پایین بیاید.

سگ رباتیک اسپات توسط طراح جلوه های ویژه تعلیم می بیند

سویج در ادامه اسپات را از درون لوله فلزی بزرگ و زیر پل کوچک عبور داد. نهایتاً نوبت به بالا رفتن از پله رسید که اسپات از این آزمایش نیز سربلند بیرون آمد و به آسانی از پله ها بالا و پائین رفت. عملکرد تحسین برانگیز اسپات سبب شد تا سویج از آن به عنوان «سگ اعجاب برانگیز» یاد کند.

سگ رباتیک اسپات کاملاً برقی بوده و با یکبار شارژ تا 90 دقیقه قابل استفاده است. این رباتِ چهار پا 25 تا 30 کیلوگرم وزن دارد و حداکثر بار 14 کیلوگرمی را حمل می کند. اسپات اوایل مهرماه امسال به طور محدود به بازار عرضه شد و از آن زمان تاکنون در بخش هایی مثل ساختمان سازی، انرژی، امنیت عمومی، معدن و سرگرمی مشغول فعالیت بوده است.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار