کد خبر: ۲۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 25
در حالی که هفته گذشته گزارشی مبنی بر دست داشتن بن سلمان در هک گوشی جف بزوس منتشر شده بود، حالا شواهدی از نقش نامزد وی در این رسوایی پیدا شده است.
به گزارش آی تابناک : در حالی که هفته گذشته گزارشی مبنی بر دست داشتن بن سلمان در هک گوشی جف بزوس منتشر شده بود، حالا شواهدی از نقش نامزد وی در این رسوایی پیدا شده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال دادستانی نیویورک مدارکی در دست دارد که نشان می دهد «لورن سانچز»، معشوقه بزوس پیام هایی را مبنی بر ارتباط بین وی با مدیرعامل آمازون در اختیار برادرش مایکل قرار داده است. ظاهرا مایکل سانچز هم اسکرین شات این پیام ها را به نشریه National Enquirer فروخته تا گزارشی از آن منتشر کنند. وال استرت ژورنال مدعی است که گزارشگر آنها خود پیام ها را نیز رویت کرده است.

ماجرای بزوس و سانچز زمانی دوباره به سرخط خبرها برگشت که گاردین مدعی شد بن سلمان و بزوس در واتس اپ رابطه دوستانه ای با هم داشته اند اما در سال ۲۰۱۸ و پس از ارسال یک فایل ویدیویی مشکوک از سوی ولیعهد سعودی، حجم عظیمی از داده های موبایل مدیرعامل آمازون افشا شد.

آنچه که این گمانه زنی را تقویت می کرد گزارش جرم یابی دیجیتالی FTI Consulting بود. در این گزارش به ارسال یک پیام میم ازسوی ولیعهد به بزوس اشاره شده که در آن یک زن با ظاهر شبیه به سانچز دیده می شد با این حال متخصصان امنیتی آنرا دلیلی کافی برای متهم کردن سعودی به دست داشتن در هک موبایل بزوس نمی دانند. به باور آنها ارسال این پیام ممکن است ناشی از یک تصادف باشد و نه این گزارش و تیم امنیتی آمازون در اتهامات خود به بن سلمان مدارک کافی ارائه نکرده اند.

از سوی دیگر از همان ابتدا تا کنون American Media که مالکیت National Enquirer را در دست دارد، هرگونه اتهام مبنی بر خرید داده ها از عربستان را رد کرده است. هرچند بعید نیست سعودی ها جف بزوس را به خاطر انتقادات نشریه تحت مالکیتش از بن سلمان قربانی کرده باشند اما شواهد محکمی در این باره وجود ندارد و فعلا انگشت اتهام به سوی لورن سانچز و برادرش چرخیده است.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار