کد خبر: ۲۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 22
بیل گیتس یکی از معدود ثروتمندهای روی این کره خاکی است که بهترین راه برای خرج کردن سرمایه‌اش را نه برج و باروسازی، فخر فروشی به دیگران یا دیگر خرید لوازم لوکس بلکه کمک به خیریه ها می داند.
به گزارش آی تابناک : بیل گیتس یکی از معدود ثروتمندهای روی این کره خاکی است که بهترین راه برای خرج کردن سرمایه‌اش را نه برج و باروسازی، فخر فروشی به دیگران یا دیگر خرید لوازم لوکس بلکه کمک به خیریه ها می داند. دیگر تفاوت وی با بسیاری از ثروتمندان دنیا این است که تنها به بیان شعارهای فریبنده قناعت نکرده و مدتهاست که در عمل هم آنرا به اثبات رسانده است.

بنیانگذار مایکروسافت قبلا در گفتگو با CNBC گفته بود که انتخاب بهترین راه برای خرج کردن ثروتی هنگفت بسیار چالش برانگیز است. وی که سال های متمادی بر صدر لیست ثروتمندترین افراد دنیا قرار داشته، علی رغم صرف مبالغ سرسام آور برای مقاصد بشردوستانه، هنوز هم با در اختیار داشتن سرمایه خالص ۱۱۰.۶ میلیارد دلاری در میان نفرات برتر قرار دارد.

بیل گیتس اخیرا برای سخنرانی به دبیرستان «لیک ساید» رفته بود؛ آموزشگاهی که سال‌ها قبل خودش آنجا درس می خواند. وی طی گفتگو با دانش آموزان این مدرسه به آنها توضیح داد که چرا خیریه را به عنوان بهترین راه برای خرج کردن ثروت هنگفتش انتخاب کرده است.

فهرست ثروتمندترین افراد دنیا

مدیرعامل سابق مایکروسافت بحثش را با شوخی درباره خریدن غذاهای رنگارنگ شروع کرده و به این نکته اشاره کرد که وقتی بالای ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار پول در جیب دارید چه قدر می توانید غذا بخورید؟ در مورد لباس هم همین استدلال وجود دارد. شما می توانید بهترین خیاط دنیا را استخدام کرده و مرغوبترین پارچه را از چهارگوشه دنیا بخرید اما مگر چقدر لباس نیاز دارید یا می توانید بپوشید؟

یک راه دیگر استفاده از این دارایی برای رفاه خانواده و به ارث گذاشتن آن برای فرزندان است اما از نظر گیتس دو دستی تقدیم کردن این حجم عظیم از سرمایه به فرزندانش اصلا ایده خوبی است.

به گفته گیتس همین مسائل باعث شد او و همسرش ملیندا به این نتیجه برسند که بهترین راه برای استفاده از ثروتشان صرف آن برای امور خیریه است. این دو از زمان تاسیس بنیاد خیریه خود در سال ۲۰۰۰ تا کنون بالغ بر ۵۰.۱ میلیارد دلار را در سراسر دنیا با هدف کاهش فقر، نابرابری و مقابله با بیماری ها هزینه کرده اند.

در حال حاضر برنارد آرنو، مدیر عامل LVMH به لطف افزایش ۰.۷ درصدی ارزش سهامش ثروتمندترین فرد دنیاست و پس از وی جف بزوس و بیل گیتس در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند. تردیدی نیست که اگر مدیر عامل سابق مایکروسافت به امور بشردوستانه روی نمی آورد، به این زودی ها کسی نمی توانست او را از صدر فهرست ثروتمندترین افراد دنیا پایین بکشد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار