کد خبر: ۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 21
در روزهای گذشته کمیسیون بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور کنفرانس خبری با هدف شفاف سازی وضعیت رمز‌ارزها در کشور با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد. کمیسیون بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای در این رویداد مخالفت خود را با تعرفه تعیین شده برای برق استخراج ارز‌های دیجیتال اعلام کرد.
به گزارش آی تابناک : در روزهای گذشته کمیسیون بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور کنفرانس خبری با هدف شفاف سازی وضعیت رمز‌ارزها در کشور با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد. کمیسیون بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای در این رویداد مخالفت خود را با تعرفه تعیین شده برای برق استخراج ارز‌های دیجیتال اعلام کرد.

در این نشست خبری اعضای کمیسیون بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور مخالفت خود را با تعرفه برق غیر منطقی تعیین شده از سوی وزارت نیرو برای استخراج ارز دیجیتال را اعلام کردند و خواستار شفاف سازی در خصوص این موضوع شدند. در همین راستا محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با عملکرد ضعیف دولت در خصوص فعالیت بخش خصوصی انتقاد کرد و با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۱۷ شهریور ماه سال جاری اعلام کرد:

در این مصوبه که به امضای معاون اول رئیس جمهوری رسیده تاکید شده که دولت باید از نظر بخش خصوصی برای تدوین مقررات خود بهره گیرد، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. سیستم‌های دولتی همیشه در تدوین قوانین و مقررات با مشکل مواجه هستند. وقتی استارت‌آپ‌ها آمدند دولت نتوانست در آن زمینه تصمیم درستی بگیرد و این برخورد درباره رمزارز و استخراج آن نیز ادامه داشت. همچنان که هنوز نیز دولت در مورد پیام‌ رسان‌ها به جمع‌بندی نرسیده است.

در ادامه افشین عاشوری رئیس کمیسیون بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در خصوص این موضوع بیان کرد که دولت در تاریخ ۱۳ مرداد مصوبه ای داشت که در آن استخراج رمزارز را صنعت شناخت اما با تعیین تعرفه‌ برق ویژه برای آن، این صنعت را در نطفه خفه کرد. افشین عاشوری با اشاره به این که اگر امکان استخراج قانونی رمز ارز در کشور فراهم شود می‌توان به سادگی برای کشور ارزآوری کرد، بیان کرد:

با تعرفه کنونی برق استخراج ارز دیجیتال، امکان فعالیت برای ماینرها وجود ندارد و تعداد زیادی از فعالان این حوزه که علاقه‌مند به فعالیت قانونی هستند پس از اعلام تعرفه برق، دستگاه‌های خود را خاموش کرده‌اند. بیش از هزار مجوز در سراسر کشور از سوی وزات صمت برای فعالان این حوزه صادر شده اما مشکل اینجا است که آنان نتوانسته‌اند فعالیت کنند و با این تعرفه برق، علاقه‌ و انگیزه‌ای برای فعالیت قانونی ندارند.

در همین راستا عضو دیگر کمیسیون بلاکچین سازمان نصر تاکید کرد که اگر استخراج رمزارز صنعت است باید با نرخ صنعتی نیز تعرفه آن محاسبه شود. امیرحسین سعیدی نائینی در ادامه سخنان خود بیان کرد که باید نرخ و تعرفه برق برای صنعت شفاف باشد، در غیر این صورت فساد زا است. در حال حاضر تعرفه برقی که برای صنعت ماینینگ در نظر گرفته شده به ازای هر کیلو وات ۹۷۵ تومان است که البته به گفته وزیر نیرو باید در ۸ ماه از سال این رقم را تقسیم بر دو و در ۴ ماه از سال این رقم را ضرب‌ در ۲ کنیم.

البته این تنها مانع تراشی دولت برای صنعت ماینینگ نبوده است، بلکه در سال جاری برخی از فعالان این صنعت تصمیم گرفتند که برای فعالیت خود نیروگاه گازی بزنند و برق تولید کنند، اما دولت اعلام کرد که اگر برق تولید شده را به شبکه تحویل ندهند، تعرفه گاز آن‌ها به ۲ هزار و ۸۰ تومان افزایش خواهد یافت.

در انتها عباس آشتیانی عضو کمیسیون بلاک‌چین اعلام کرد که ما خواستار این هستیم که دولت و وزارت نیرو همان رفتاری که با دست اندرکاران مزرعه استخراج رمزارز در رفسنجان دارند را با سایر فعالان این حوزه نیز انجام دهند. از وزارت نیرو می‌خواهیم که تعرفه برق دریافتی از آنان را شفاف اعلام و قبض برقی نیز که برای آنان صادر می‌شود را منتشر کند. دولت نباید رفتار دوگانه در این زمینه داشته باشد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار