کد خبر: ۲۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 21
محققان چینی و سنگاپوری از ساخت خانه‌ای کوچک و قابل جابجایی به مساحت ۱۴.۵ متر مربع خبر داده اند که کیوب وان نام گرفته و ضدزلزله و قابل کنترل با فرامین صوتی است.
به گزارش آی تابناک : این خانه دارای تنها یک اتاق است و با دریافت و سرهم کردن قطعات مختلف ساختن آن با سرعت بالایی صورت می‌گیرد. همچنین برخی فناوری‌های هوشمند و پایدار هم در طراحی این خانه مورد استفاده قرار گرفته است.

خانه یادشده که قیمت پائینی نیز دارد با محیط زیست نیز سازگار است و از منابع انرژی سبز در سیستم تهویه خود بهره می‌گیرد. چارچوب اصلی این خانه ضدزلزله از ورقه یکپارچه فولادی گالوانیزه تشکیل شده و یک سیستم دقیق جداسازی در دیوارهای آن به کار گرفته شده تا بتوان دمای هر بخش از خانه را بنا بر میل ساکنان تنظیم کرد.

۹۰ درصد از دیگر مواد مورد استفاده در این خانه بازیافتی است و شیشه‌های حرارت دیده، درب‌های پیشرفته و تخته‌های چوبی فشرده شده به جلوگیری از انتقال کپک و رطوبت کمک می‌کنند. این خانه علاوه بر ضدزلزله بودن، ضدآتش هم هست.

کنترل لامپ‌ها، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تفریحی و چندرسانه ای و دیگر لوازم برقی و آشپزخانه این خانه با استفاده از فرامین صوتی ممکن است. آشپزخانه این خانه مجهز به سینک ظرفشویی، اجاق، هود، یخچال کوچک و کمدهای بلند است.

در خانه مذکور تلویزیون دیواری، مبل، تخت دو نفره، کمد و یک حمام کامل با دوش، توالت و ماشین لباسشویی کوچک هم تعبیه شده است. وزن این خانه ۷۰۰۰ کیلوگرم و قیمت ساده‌ترین مدل آن ۳۰ هزار دلار با ۱۵ سال تضمین است.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار