کد خبر: ۲۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 20
این روزها اطلاعات بسیاری از کنسول بازی «پلی استیشن 5» منتشر می‌شود؛ این بار اطلاعات بسیار جالبی در مورد کنترلر DualShock 5 منتشر شده است که می‌تواند به عنوان یک نکته مثبت برای کنسول PS5 مورد توجه قرار گیرد. ویژگی‌هایی که برخی آن را کپی برداری از مایکروسافت دانسته اما به هر حال برای کاربران و گیمرها یک امتیاز عالی است.
به گزارش آی تابناک : این روزها اطلاعات بسیاری از کنسول بازی پلی استیشن 5 منتشر می‌شود؛ این بار اطلاعات بسیار جالبی در مورد کنترلر DualShock 5 منتشر شده است که می‌تواند به عنوان یک نکته مثبت برای کنسول PS5 مورد توجه قرار گیرد. ویژگی‌هایی که برخی آن را کپی برداری از مایکروسافت دانسته اما به هر حال برای کاربران و گیمرها یک امتیاز عالی است.

تا کنون اطلاعات بسیاری در زمینه کنترلر DualShock 5 منتشر شده است؛ رسمی‌ترین آنها، بازخورد لمسی و وجود میکروفن برای تبال های صوتی است که توسط خود سونی در CES 2020 اعلام شده بود. در شایعات و اخبار نخست، برخی منابع با توجه به پتنت های ثبت شده سونی در WIPO معتقد هستند که این شرکت احتمالاً از یک نمایشگر بر روی کنترلر PlayStation 5 استفاده خواهد کرد. یک نمایشگر کاملاً لمسی که بازخورد گفته شده توسط سونی را تأیید می‌کند.

PS5_Controller_2.png

ظاهراً سونی قابلیت‌های بسیار جالبی را در کنترلر DS5 قرار داده است. مایکروسافت در گذشته اعلام کرده بود که کنترلرهای Xbox One با کنسول‌های جدید این شرکت با نام Xbox Series X هم سازگار هستند. اگرچه مایکروسافت به ویژگی‌های کنترلر جدید خود اشاره‌ای نکرده است، اما سازگاری آن با کنترلرهای موجود مورد تأیید است.

اینک آخرین اخبار حاکی از آن هستند که پلی استیشن 5 نیز با کنترلرهای PS4/PRO سازگار است. در نتیجه کاربران می‌توانند برای استفاده از کنترلرهای بیشتر، روی کنترلر DualShock 4 حساب کنند که از این رو یک صرفه جوی اقتصادی را شاهد هستیم. البته می دانیم که کنترلر DS4 بدون شک فاقد ویژگی‌های DualShock 5 است. این منابع معتقد هستند که بر خلاف ادعای برخی رسانه‌ها، سونی این عملکرد را از مایکروسافت کپی برداری نکرده و این موضوع در سال‌های گذشته هم یک بار اعلام شده بود.

Playstation-5-2.jpg

برخی منابع گزارش می‌کنند که سونی در ماه آینده، کنسول بازی PS5 را به طور رسمی رونمایی خواهد کرد؛ این احتمال بسیار قوی به نظر می‌رسد چرا که سونی تا کنون فرصت کافی برای توجه به Xbox Series X را از زمان رونمایی تا کنون داده است. تصویر درون متن، یکی از رندرهای احتمالی DualShock 5، بر اساس پتنت های ثبت شده سونی است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار