کد خبر: ۲۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 19
مایکروسافت با تایید وجود آسیب پذیری در نسخه های جدید اینترنت اکسپلورر از تلاش برای رفع آن خبر داده است.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت با تایید وجود آسیب پذیری در نسخه های جدید اینترنت اکسپلورر از تلاش برای رفع آن خبر داده است.

این باگ امنیتی به هکرها اجازه می دهد با تخریب حافظه بکار رفته برای موتور اسکریپت نویسی در IE9, IE10 و IE11 و اجرای کدهای مخرب کنترل کامپیوتر را به دست بگیرند. ظاهرا باگ امنیتی اینترنت اکسپلورر مشابه مشکلی است که چند هفته قبل در فایرفاکس شاهد آن بودیم.

به گفته مایکروسافت این باگ امکان اجرای حملات هدفمند و محدود را فراهم می کند با این حال مساله آنقدر اهمیت دارد که وزارت امنیت داخلی ایالات متحده کاربران را به کسب اطلاعات کافی در مورد این آسیب پذیری و راهکارهای رفع آن تشویق کرده است. یکی از این راهکارها محدود کردن دسترسی به jscript.dll است که البته روی رندر برخی سایت ها تاثیر خواهد گذاشت.

برخلاف فایرفاکس در این مورد خبری از انتشار سریع وصله امنیتی نخواهد بود چرا که مایکروسافت اعلام کرده پچ اصلاح باگ امنیتی اینترنت اکسپلورر را تا ۲۲ بهمن ماه ارائه نخواهد کرد. بنابراین تا آن زمان یا باید قید استفاده از این مرورگر را بزنید یا به فکر راه حلی برای کاهش ریسک امنیتی باشید.

باگ امنیتی اینترنت اکسپلورر

یکی از دلایل اینکار ممکن است تشویق کاربران به استفاده از مرورگر اج باشد که پنجشنبه گذشته نسخه متکی بر پروژه متن باز کرومیوم (Chromium) آن نیز منتشر شد. از سوی دیگر مرورگرهای بسیار دیگری نظیر کروم و فایرفاکس هم در دسترس کاربران قرار دارد که از نظر کارایی در سطح بالاتری نسبت به IE قرار دارند.

 

تماشا کنید: این ربات مانند انسان مسیرش را انتخاب می کند





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار