کد خبر: ۲۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 19
مراسم تبادل ماهواره ظفر میان دانشگاه علم و صنعت و سازمان فضایی ایران انجام شد.
به گزارش آی تابناک : صبح امروز مراسم تحویل ماهواره های ظفر یک و دو در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد و این ماهواره از سوی این دانشگاه به سازمان فضایی ایران تحویل داده شد.

در این مراسم که با حضور مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت و حسین بلندی رئیس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، ماهواره ایرانی ظفر در دو نسخه یک و دو به سازمان فضایی ایران برای طی مقدمات قرار گرفتن در مدار، تحویل داده شد.

در این مراسم پس از تشریح ویژگی های این ماهواره صورتجلسه تحویل دو ماهواره به امضای رئیس سازمان فضایی و رئیس دانشگاه علم و صنعت رسید.

قرار است این ماهواره ها پس از طی فرآیند پرتاب به وزارت دفاع برای قرار گرفتن در مدار تحویل داده شود.

بر اساس اطلاعات اعلام شده، ماهواره ظفر یک ماهواره تحقیقاتی با ویژگی سنجش از دور است که تهیه نقشه کاربری اراضی، پایش توسعه شهری، پایش تغییرات در عرصه های طبیعی و جنگلی و تغییرات دریاچه های دائمی و فصلی و نیز شناسایی مناطق تخریب شده بعد از بحران از جمله کاربردهای آن خواهد بود.

ماهواره ظفر حدود ۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد و عمر عملکردی آن برای ماندن در مدار زمین حداقل یک و نیم سال در نظر گرفته شده است که در ارتفاع ۵۳۰ کیلومتری از سطح زمین و در مدار لئو قرار خواهد گرفت. پیش از این دانشگاه علم و صنعت ماهواره نوید را ساخته بود.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار