کد خبر: ۲۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 19
با اینکه هنوز هم سهم کروم بوک ها از بازار جهانی کامپیوترهای قابل حمل چندان چشمگیر نیست اما رشد این دستگاه ها در سال‌های اخیر بسیار خوب و نوید بخش بوده و تعداد کاربران علاقمند به این نوت بوک ها که معمولا قیمت مناسب و ارزش خرید بالایی دارند در حال افزایش است.
به گزارش آی تابناک : با اینکه هنوز هم سهم کروم بوک ها از بازار جهانی کامپیوترهای قابل حمل چندان چشمگیر نیست اما رشد این دستگاه ها در سال‌های اخیر بسیار خوب و نوید بخش بوده و تعداد کاربران علاقمند به این نوت بوک ها که معمولا قیمت مناسب و ارزش خرید بالایی دارند در حال افزایش است. کروم بوک ها مجهز به سیستم عامل Chrome OS گوگل هستند که بیشتر با هدف به کارگیری در مکان‌های آموزشی مانند مدارس توسعه داده شده اند اما پتناسیل تبدیل شدن به کامپیوترهای کاربردی تری نیز دارند و چه کاربردی بهتر از گیم؟

اما متاسفانه فعلا این سیستم عامل توانایی اجرای بازی ندارد چرا که هیچ یک پلتفرم‌های بازی از این سیستم عامل پشتیبانی نمیکنند. هر چند به نظر میرسد این شرایط در حال تغییر است. بر اساس گزارش منتشر شده توسط Android Police، با استناد به گفت و گویی که با مدیر محصولات گوگل در رابطه با Chrome OS در جریان نمایشگاه CES 2020 انجام شده، مشخص شده است که در آینده نزدیک این سیستم عامل توسط پلتفرم استیم پشتیبانی خواهد شد. گوگل در این رابطه در حال همکاری با Valve است تا بتواند استیم را به Chrome OS اضافه کند. در حال حاضر روش‌هایی برای نصب استیم بر روی سیستم عامل کروم وجود دارد. کاربران میتوانند نسخه لینوکس لانچر استیم را با استفاده از لایه سازگاری Crostini Linux بر روی کروم بوک خود نصب کنند اما عملکرد نرم افزار در این حالت پائین تر از حالت استاندارد است. یک برنامه رسمی از سوی استیم برای کروم میتواند این مشکل را حل کند.

با این حال زمانی که پشتیبانی استیم از Chrome OS صورت بگیرد، باید دید کاربران کروم بوک ها قادر به اجرای چه عناوینی بر روی دستگاه خود خواهند بود. به احتمال زیاد بازی‌های سبک و ساده معمایی در این مورد مشکلی نخواهند داشت اما مورد بحث ما، بازی‌های بزرگ و سنگینی هستند که احتیاج به پردازشات گرافیکی سنگینی دارند. کروم بوک‌های نسل فعلی فاقد چنین توانایی هستند اما مدیر محصولات گوگل تائید کرده است که کروم بوک‌های مجهز به فناوری AMD در راهند، بنابراین به زودی شاهد معرفی کروم بوک‌های گیمینگ خواهیم بود. هر چند احتمالا در قدم اول مدل‌های فوق العاده قدرتمندی معرفی نمیشوند اما به هر حال میتواند عناوینی را بر روی این دستگاه ها تجربه کرد که تا پیش از این، غیر ممکن بود.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار