کد خبر: ۲۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 18
برند‌های چینی در دنیای گوشی‌های هوشمند، خصوصا هواوی و شیائومی توانسته‌اند معیاری جدید در توانایی تصویربرداری با گوشی را تعریف کنند. آخرین سند آن هم گوشی آنر V30 پرو بوده که اکنون جایگاه دوم در رده بندی سایت DxOMark را به خود اختصاص داده است.
به گزارش آی تابناک : برند‌های چینی در دنیای گوشی‌های هوشمند، خصوصا هواوی و شیائومی توانسته‌اند معیاری جدید در توانایی تصویربرداری با گوشی را تعریف کنند. آخرین سند آن هم گوشی آنر V30 پرو بوده که اکنون جایگاه دوم در رده بندی سایت DxOMark را به خود اختصاص داده است.

با احتساب این دستاورد، اکنون ۳ جایگاه اول تا سوم بهترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، در اختیار کمپانی هواوی و آنر است. دست اندرکاران این سایت نمره کلی ۱۲۲ را به آنر V30 پرو اختصاص داده‌اند که تنها یک امتیاز با هواوی میت ۳۰ پرو 5G تفاوت دارد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که سنسورهای به کار رفته در این گوشی، مشابه سنسورهای سری پی و میت هواوی هم هست.

آنر V30 پرو از سنسور سونی IMX600 با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که ۴ پیکسل را با هم ترکیب می‌کند (Quad-Bayer RYYB). این سنسور از دو لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می‌برد تا کمترین لرزش دست هنگام عکس‌برداری و فیلم‌برداری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۲.۲ و سنسور ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با ضریب f ۱.۴ و زوم ۳ برابری نیز دوربین اصلی را همراهی می‌کنند.

آنر V30 پرو

وب سایت DxoMark به توانایی عکس‌برداری آنر V30 پرو امتیاز بالای ۱۳۳ و به توانایی فیلم‌برداری آن امتیاز ۱۰۰ را داده است. دوربین اصلی این گوشی در تمامی شرایط عکس‌های فوق‌العاده و با کیفیتی را ثبت می‌کند. بر اساس گفته‌های این وب سایت معتبر، عکس‌برداری در شب و نور کم، عکس‌هایی با جزئیات بالا و بدون نویز را ثبت می‌کند. توانایی بزرگنمایی دوربین این گوشی نیز از دیگر نقاط قوت آنر V30 پرو عنوان شده است. تنها مشکل این گوشی، بعضا مشکلات فوکوس خودکار بوده که بعضی مواقع رخ می‌دهد.

در طرف دیگر ماجرا آنر V30 پرو ویدیو‌هایی با کیفیت را ضبط می‌کند و گاها مشکلاتی در فوکوس خودکار و تیلت لنز مشاهده شده بود. از نقاط قوت فیلم‌برداری این گوشی می‌توان به رنگ‌های طبیعی، لرزشگیری فوق‌العاده و نوردهی سوژه اصلی اشاره کرد که همگی با دیگر پرچمداران در قابل رقابت هستند.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار