کد خبر: ۲۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 18
درست است که AMD سال گذشته را با موفقیت‌های چشمگیر به پایان رساند، اما حالا وقت آن است که کمپانی ها رقابت در سال جدید را آغاز کنند و گذشته را با تمام اتفاقاتش به فراموش بسپارند. AMD که حالا انگیزه فوق العاده ای برای ادامه راه دارد، قصد دارد مسیر درستی را که در پیش گرفته با قدرت ادامه دهد. در سال جدید AMD میتواند قدرت خود را در بازار لپ تاپ ها نیز به نمایش بگذارد و سهم خود را از این بخش افزایش دهد.
به گزارش آی تابناک : بر اساس منابع ناشناس متصل به رسانه DigiTimes، انتظار میرود AMD در سه ماهه ابتدایی سال 2020 موفق شود یک پنجم یا 20 درصد از بازار پردازنده‌های لپ تاپ را به خود اختصاص دهد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که سازندگان لپ تاپ به جای اینتل، AMD را در سال جدید ترجیح خواهند داد، کمبود پردازنده‌های اینتل و عدم توانایی این کمپانی در تامین مناسب سازندگان است. در اواخر سال 2019 خواندیم که Dell، از مهم ترین مشتریان اینتل که همکاری طولانی مدتی با این کمپانی داشته، بعد از زیان مالی به دلیل کمبود پردازنده‌های اینتل، به استفاده از پردازنده‌های AMD در نوت بوک‌های خود روی خواهد آورد. سازندگان لپ تاپ انتظار دارند کمبود پردازنده‌های اینتل در سه ماهه دوم 2020 به اوج خود برسد، به همین دلیل آنها خود را برای استفاده از تراشه‌های AMD آماده کرده اند.

سهم AMD از بازار پردازنده‌های لپ تاپ در سه ماهه سوم سال 2019 برابر با 14.7 درصد بود و اگر پیش بینی افزایش سهم تا 20 درصد به واقعیت بدل شود، میتوان گفت رشد قابل توجهی شامل حال کمپانی در این بخش شده است. سهم AMD در این بخش در سه ماهه دوم 2019 حدودا 14.1 درصد بوده است. اکثر تامین کنندگان صنعت تراشه بر این باورند که مشکل کمبود پردازنده‌های اینتل تا پایان نیمه دوم سال 2020 به پایان خواهد رسید اما مارتین ونگ، رئیس کمپانی Compal Electronics که بزرگترین تولیدکننده نوت بوک محسوب میشود معتقد است این معضل تا پایان سال 2020 پا بر جا خواهد بود.

پردازنده‌های اینتل که انتظار میرود شامل این وضعیت شوند، مدل‌های پائین رده مانند سری Atom و Celeron و Pentium هستند که معمولا در کروم بوک‌های ارزان قیمت مورد استفاده قرار میگیرند. این در حالیست که AMD هفته گذشته پردازنده‌های مبتنی بر ZEN Athlon Silver 3050U و Athlon Gold 3150U را رونمایی کرد که میتوانند جایگزین مناسبی برای پردازنده‌های Celeron و Pentium اینتل در کروم بوک ها و نوت بوک‌های ویندوزی ارزان قیمت باشند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار