کد خبر: ۲۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 18
جوبایدن کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در یک مصاحبه به فیس بوک و مارک زاکربرگ حمله کرد زیرا این شرکت درخواست او برای حذف تبلیغات جعلی دونالد ترامپ را رد کرده بود.
به گزارش آی تابناک : جوبایدن کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰حزب دموکرات آمریکا و معاون سابق رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای گفت باید به سرعت بخش ۲۳۰ قانون رعایت اخلاق در ارتباطات(Communications Decency Act ) باطل شود.

این قانون که در سال ۱۹۹۶ میلادی تصویب شده، یکی از سنگ بناهای اینترنت جدید در این کشور به شمار می رود. طبق این قانون شرکت های فناوری مانند فیس بوک و گوگل که اطلاعات آنلاین را به اشتراک می گذارند، توزیع کننده اخبار به شمار می آیند و نه منتشر کننده. به این ترتیب از شکایت به دلیل افترا مصون هستند.

بحث درباره بخش ۲۳۰ قانون رعایت اخلاق در ارتباطات زمانی مطرح شد که نشریه نیویورک تایمز از بایدن در باره فیس بوک و تاثیر رد درخواست او برای حذف تبلیغات جعلی دونالد ترامپ علیه اش سوال کرد.  بایدن در پاسخ به این سوال به مارک زاکر برگ و فیس بوک حمله کرد.

او در این باره گفت:  زاکربرگ بهتر می داند و شما هم می دانید، از نظر من نه تنها باید درباره میزان قدرت نگران بود بلکه باید درباره فقدان حریم خصوصی نیز نگران بود.  بخش ۲۳۰ قانون رعایت اخلاق در ارتباطات باید باطل شود زیرا فیس بوک فقط یک شرکت اینترنتی نیست. این  شرکت اخبار جعلی را منتشر می کند که خود نیز می داند اشتباه است. بنابراین باید استانداردهایی برای حفظ حریم خصوصی ایجاد کنیم.

چنانچه بایدن در آینده رئیس جمهور آمریکا شود، برای باطل کردن این قانون با مقاومت شرکت های بزرگ سیلیکون ولی روبرو خواهد شد. شرکت هایی مانند گوگل به سازمان های راست گرا کمک های مالی زیادی می کنند تا این قانون حذف نشود.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار