کد خبر: ۲۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 18
سال 2019 میلادی در پی رکود بازار جهانی تراشه‌های حافظه، گردش مالی صنعت نیمه‌های به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد. اینتل در سایه همین وضعیت توانسته پس از دو سال، جایگاه خود را از سامسونگ پس بگیرد و مجدداً به بزرگ‌ترین سازنده نیمه هادی دنیا تبدیل شود.
به گزارش آی تابناک :  سال 2019 میلادی در پی رکود بازار جهانی تراشه‌های حافظه، گردش مالی صنعت نیمه‌های به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد. اینتل در سایه همین وضعیت توانسته پس از دو سال، جایگاه خود را از سامسونگ پس بگیرد و مجدداً به بزرگ‌ترین سازنده نیمه هادی دنیا تبدیل شود.

بر اساس نتایج اولیه ارائه شده از سوی موسسه گارنتر، گردش مالی کل صنعت نیمه هادی در سال 2019 به 418.3 میلیارد دلار رسیده که 11.9 درصد کاهش را نسبت به سال 2018 نشان می‌دهد. کافی جدول زیر را ببینید تا به تغییرات این بازار پی ببرید.

2020-01-16-image-19.jpg

به گفته معاون پژوهشی گارنتر، بازار تراشه‌های حافظه که در سال 2019 به تنهایی 26.7 درصد فروش صنعت نیمه هادی را به خود اختصاص بوده، 31.5 درصد کاهش را نسبت به سال پیش از آن تجربه کرده است. به طور مشخص گردش مالی حاصل از تراشه‌های DRAM در پی پیشی گرفتن عرضه از تقاضا، 37.5 درصد کاهش درآمد داشته است. البته این موضوع منجر به کاهش نزدیک به 50 درصدی قیمت‌ها شد که مطمئناً به نفع مصرف کننده‌ها تمام می‌شود اما یک اتفاق بسیار بد برای سازندگان است.

بازار تراشه‌های فلش NAND هم 23.1 درصد کاهش گردش مالی را تجربه کرده که نسبت به تراشه‌های حافظه نوع DRAM، کاهش کمتری داشته است. عواقب قطع برق در سایت‌های تولید توشیبا و وسترن دیجیتال که در ماه ژوئیه رخ داد، به ثبات این بازار کمک کرد و نقطه شروع آن بود.

سامسونگ که در خلال سال‌های 2017 و 2018 میلادی به لطف عملکرد بسیار خوب بخش تولید تراشه خود توانسته بود عنوان بزرگ‌ترین سازنده نیمه هادی دنیا را از آن خود کند، نتوانسته طوفان اخیر را بدون خسارت پشت سر بگذارد و جایگاه خود را به اینتل واگذار کرده است. SK Hynix ،Micron Technology و Broadcom  هم بر اساس گردش مالی، سومین، چهارمین و پنجمین سازنده بزرگ نیمه هادی دنیا هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار