کد خبر: ۲۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 18
امروز می‌خواهیم یک برنامه پرقدرت برای پاک‌سازی و بهینه سازی «رجیستری» (Registry) ویندوز را به شما معرفی کنیم که باعث افزایش سرعت، رفع مشکلات، خطاها و بازگشت تازگی به ویندوزهای قدیمی می‌شود.
به گزارش آی تابناک : امروز می‌خواهیم یک برنامه پرقدرت برای پاک‌سازی و بهینه سازی «رجیستری» (Registry) ویندوز را به شما معرفی کنیم که باعث افزایش سرعت، رفع مشکلات، خطاها و بازگشت تازگی به ویندوزهای قدیمی می‌شود. در ادامه به آموزش تصویری پاک‌سازی رجیستری ویندوز 10 و ویندوز 7 با استفاده از برنامه پرقدرت Auslogics BoostSpeed 11 می‌پردازیم.

هر روز که از کامپیوتر ویندوزی خود استفاده می‌کنید، بر تعداد کلید (Key) های رجیستری آن افزوده می‌شود و به مرور حجم آن بالا می‌رود و از آنجایی که رجیستری یک پایگاه داده است، افزونگی آن ثمره‌ای جز کاهش سرعت در پی ندارد.

windows-10-registry-670x335.jpg

حتی هر بار که یک وسیله USB جدید به سیستم خود وصل می‌کنید، تعداد قابل توجه ای کلید جدید در رجیستری ویندوز ساخته می‌شود که برای همیشه باقی می‌مانند. این موضوع درباره هر سخت افزار دیگری صادق است و پس از جداسازی آنها، بسیاری از کلیدهای ایجاد شده در رجیستری باقی می‌مانند.

در عین حال حذف و نصب برنامه‌ها و درایورهای مختلف، تغییرات سخت افزاری و اعمال تنظیمات، همگی منجر به تغییراتی در رجیستری می‌شوند که همیشه ویندوز قادر به مدیریت آنها نیست. به همین دلیل با گذشت مدتی از نصب ویندوز، شاهد افت سرعت، بروز خطاهای مختلف و مشکلات متعدد هستیم. حتی بسیاری مواقع برخی قابلیت‌های ویندوز خراب می‌شوند یا به درستی کار نمی‌کنند که بخش عمده‌ای از آنها ریشه در مشکلات رجیستری دارند.

هم اکنون ده‌ها و حتی صدها برنامه Registry Cleaner یا Optimizer در دسترس است اما بسیاری از آنها خود منجر به خرابی رجیستری و بروز مشکلات بیشتری می‌شوند. با این حال Auslogics BoostSpeed یک استثنا است و شانس اینکه منجر به خرابی رجیستری ویندوز شود، بسیار ناچیز است.

main.PNG

Auslogics BoostSpeed قادر است کلیدهای غیر ضروری، خطاها و مشکلات رجیستری ویندوز را تنها با چند کلیک ساده برطرف کند و تازگی را به ویندوز سیستم شما بازگرداند، بنابراین اگر فکر می کنید دیگر ویندوز کامپیوتر شما سرعت و تازگی روزی های اول را ندارد، وقت پاکسازی رجیستری آن فرا رسیده است.

استفاده از قابلیت Registry Cleaner برنامه Auslogics BoostSpeed می‌تواند به طرز مؤثری سرعت از دست رفته ویندوز و حتی برنامه‌ها را به آنها بازگرداند، مشکلات ناشی از حذف برنامه‌ها، درایورها و آنتی ویروس‌ها را برطرف کند، خطاها و هنگ کردن را رفع کند و سرعت ویندوز نصب شده بر روی سیستم شما را تاحد زیادی به روزهای نخست نصب آن بازگرداند.

همچنین این برنامه قادر به حل مشکل برنامه های ناقص است.

در صورتی که تا پیش از این ویندوز سیستم خود را به طور دوره‌ای به خاطر رفع مشکلاتی چون کُند شدن، خطاها و خرابی قابلیت‌های آن مجدداً نصب می‌کردید، قابلیت Registry Cleaner برنامه Auslogics BoostSpeed قادر است تا حد زیادی شما را از انجام این کار بی نیاز کند و می توانید برای مدت بسیار طولانی تری از ویندوز خود استفاده کنید.

Auslogics BoostSpeed 11 یک بسته نرم افزاری کامل برای ویندوز است که قابلیت‌های متعددی را در خود جای داده است. در این نوشتار به آموزش پاک‌سازی و بهینه سازی رجیستری ویندوز  با استفاده از Auslogics BoostSpeed 11 می‌پردازیم.

6656.PNG

بسته نرم افزاری Auslogics BoostSpeed 11 با حجم کمتر از 30 مگابایت، در دو نسخه مجانی و PRO عرضه شده است که قابلیت Registry Cleaner تنها در نسخه PRO آن یافت می شود.

آموزش پاک‌سازی و بهینه سازی رجیستری ویندوز با برنامه Auslogics Boost Speed
برای شروع کافی است برنامه Auslogics BoostSpeed 11 را نصب کنید.

56656565.PNG

پس از اجرای Auslogics BoostSpeed 11، به سربرگ All Tools بروید و Registry Cleaner را انتخاب کنید.

5445554.PNG

در پنجره جدید می‌توانید انتخاب کنید کدام بخش‌های رجیستری ویندوز اسکن شود، پیشنهاد می‌شود گزینه‌های پیش‌فرض را دست نخورده باقی بگذارید. اما اگر مشکلات ویندوز به طور کامل رفع نشد، می‌توانید گزینه‌های باقی مانده را هم انتخاب کرده و مجدداً آن را اسکن کنید.

6566.PNG

اکنون کافی است دکمه Scan Now را بزنید تا جستجو برای یافتن کلیدهای زائد و مشکلات رجیستری آغاز شود. قویاً توصیه می‌شود پیش از اسکن کردن رجیستری، کلیه برنامه‌های در حال اجرا را ببندید.

6566556.PNG

در این مرحله کلیدهای زاید و معیوب ویندوز به تفکیک دسته بندی نمایش داده می‌شوند و امکان انتخاب آنها را دارید. البته توصیه می‌شود کلیه یافته‌ها را انتخاب کنید.

کافی است دکمه Resolve را بزنید تا کلیه خطاها برطرف شوند.

5454.PNG

حالا باید یک‌بار کامپیوتر خود راه اندازی مجدد (Reboot) کنید تا تغییرات اعمال شود. از ویندوز سریع‌تر و رفع مشکلات لذت ببرید.

در نظر داشته باشید پس از اعمال بهینه سازی، دیگر لزومی به نصب بودن یا اجرای مجدد Auslogics BoostSpeed نیست. با این حال انجام دوره‌ای پاک‌سازی رجیستری ویندوز توصیه می‌شود.

در صورتی که به هر دلیلی مایل به بازگردانی تغییرات اعمال شده بودید، کافی است از منوی File گزینه Rescue Center را انتخاب کنید. در پنجره جدید امکان انتخاب تغییرات اعمال شده و بازگردانی آنها وجود دارد.

6656.PNG

در نوشتارهای پیش رو به آموزش دیگر قابلیت‌های بسته نرم افزاری Auslogics BoostSpeed می‌پردازیم.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار