کد خبر: ۲۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 18
چندی پیش آژانس امنیت ملی آمریکا از کشف باگ امنیتی خطرناکی در ویندوز ۱۰ خبر داد که با تاثیرگذاری روی اینترفیس CryptoAPI ویندوز (یا Crypt32.dll) امکانی را برای هکرها فراهم می کند تا با کمک مجوزهای امنیتی ساختگی بدافزارهای مدنظر خود را در پوشش نرم افزارهای مجاز روی سیستم قربانی نصب کنند و به گفته کارشناسان این باگ حتی امکان حمله به شبکه ها را نیز برای هکرها فراهم می نماید.
به گزارش آی تابناک : چندی پیش آژانس امنیت ملی آمریکا از کشف باگ امنیتی خطرناکی در ویندوز ۱۰ خبر داد که با تاثیرگذاری روی اینترفیس CryptoAPI ویندوز (یا Crypt32.dll) امکانی را برای هکرها فراهم می کند تا با کمک مجوزهای امنیتی ساختگی بدافزارهای مدنظر خود را در پوشش نرم افزارهای مجاز روی سیستم قربانی نصب کنند و به گفته کارشناسان این باگ حتی امکان حمله به شبکه ها را نیز برای هکرها فراهم می نماید.

مایکروسافت بعد از انتشار این خبر به سرعت وارد عمل شد و پچ آن را ارائه کرد. حالا به نظر می رسد که نصب این پچ روی سیستم برخی کاربران غیر ممکن است و برای این کار با مشکل روبرو شده اند.

شمار زیادی از کاربران به وبسایت ردیت مراجعه کرده اند تا گلایه های خود را از آپدیت KB4528760 ویندوز بنویسند. این آپدیت که قرار بوده پی سی های ویندوزی آسیب پذیر را پچ کند ظاهرا قابلیت نصب شدن ندارد و در عوض پیام های خطای هلپ را به کاربران نشان می دهد.

ویندوز ۱۰

اشاره کنیم که تا به الان شمار کاربرانی که این مشکل را اطلاع داده اند به سطح بحرانی نرسیده اما نگرانی های زیادی را در میان کاربران و کارشناسان امنیت ایجاد کرده چراکه باگ کشف شده آنقدر جدی بوده که سازمان امنیت ملی امریکا را به واکنش واداشته است و نخستین بار این سازمان بود که هشدارهایی را در رابطه با این باگ منتشر کرد و مردم را به نصب پچ تشویق نمود.

البته راهکارهایی برای رفع موقتی مشکل به کاربران پیشنهاد شده از جمله نصب آپدیت اخیر ویندوز به صورت دستی که در وبسایت Windows LAtest به آن اشاره شده است.

برای این کار کافیست به وبسایت Microsoft Update Catalog مراجعه نموده و در نوار جستجو عبارت KB4528760 را تایپ نمایید. در ادامه روی دکمه دانلود در کنار نسخه مناسب برای سیستم خود کلیک کنید.

مایکروسافت نیز وعده داده که به زودی مشکلات مربوط به نصب خودکار این پچ را رفع نماید.





منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار